Keiton S 300 Turbodiesel

Vastaa Viestiin
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Keiton S 300 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja keitto »

No niin tulipa nyt ostettua sitten käyttöautoksi linkin W140 --> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3487351

On kyllä hieno ajettava. Ainoa miinus joka hiukan laski mielialaa kotimatkalla oli pyyhkimien toiminnan lakkaaminen.

Nyt pitäisikin alkaa selvitellä mistä johtuu. Kotimatkalla satoi alijäähtynyttä vettä, joten oliskohan vaan menneet jäähän ja käyttöä yrittäessä sulake palanut. Näin varmaan selviäisi vähimmällä :lol:

Muuten oliko joku hankkinut noita pelkkiä pyyhkijän kumeja jostain? Toinen pyyhkijä on vaihtokunnossa ja katselin pyyhkijöiden hintoja ja olivat aika suolaisia.

Tässä muuten auton VIN dekoodaus

VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: S 300 TURBODIESEL
ENGINE: 606961 12 002788
TRANSMISSION: 722608 00 264737
BODY: 00000
FRONT AXLE: BP4902T7492864226113
ORDER NUMBER: 0621070813
HEATER: 0-21013450
LIGHTS: BOSCH
INTERIOR COLOR: 261A
PAINTS: 189

057 AEJ.06/2
200A LEATHER
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTAB
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
272 PROVISION FOR CONNECTION OF D-NETWORK TELEPHONE (C
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
550 TRAILER COUPLING
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
807 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
980 REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT
Viimeksi muokannut keitto, 26.2.2011 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Ohoh! Hieno laitos! Tuota on tullut katseltua monesti nettiautossa. Aluksi pyyntihinta oli yli 17000 mutta laski kokoajan. :D Tekstin perusteella melkoisen viimeisen päälle hoidettu laite.

Kerro vähän lisää tuosta pyyhkijäongelmasta niin koitetaan auttaa. Voi olla esim. rele rikki, moottori palanut, keinu jumissa tai viiksessä vikaa. Multa löytyy useampikin viiksi ja parit pyyhkijän mekanismit. Olis tuossa -96 ässä purussakin, aikalailla täydellinen osiltaan. :roll:

EDIT: Voihan se tosiaan olla se sulakekin :lol:
® Mesen V8 Klubi
MikkoH
Viestit: 55
Liittynyt: 26.11.2007 17:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Onnittelut, hieno auto!

Kävin itse katsomassa ja koeajamassa kyseistä autoa Humppilassa Sunnuntaina 20.2. Vaikutti kaikin puolin ostettavalta autolta.

Kehtaanko kysyä että missäpäin Suomea auton voi nykyään bongata?
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja keitto »

MikkoH kirjoitti:Onnittelut, hieno auto!

Kävin itse katsomassa ja koeajamassa kyseistä autoa Humppilassa Sunnuntaina 20.2. Vaikutti kaikin puolin ostettavalta autolta.

Kehtaanko kysyä että missäpäin Suomea auton voi nykyään bongata?
Katos terve! Myyjä juttelikin, että Helsingin suunnalta joku kävi myös katsomassa. Itse olin jo pidempään hieronut autosta kauppaa, hinnasta vaan hiukan kinattiin vielä. Myyjä oli kyllä autoa rempannut, kuitteja oli vino pino. Minulle nyt jäi hiukan maalaushommia konepellin/takaluukun osalle.

Autohan liikkuu varsinais-suomessa tätä nykyä.
LiQQe kirjoitti:Ohoh! Hieno laitos! Tuota on tullut katseltua monesti nettiautossa. Aluksi pyyntihinta oli yli 17000 mutta laski kokoajan. Very Happy Tekstin perusteella melkoisen viimeisen päälle hoidettu laite.

Kerro vähän lisää tuosta pyyhkijäongelmasta niin koitetaan auttaa. Voi olla esim. rele rikki, moottori palanut, keinu jumissa tai viiksessä vikaa. Multa löytyy useampikin viiksi ja parit pyyhkijän mekanismit. Olis tuossa -96 ässä purussakin, aikalailla täydellinen osiltaan. Rolling Eyes

EDIT: Voihan se tosiaan olla se sulakekin Laughing
En ole vielä kerennyt tarkastamaan sulaketta, siitä nyt hyvä lähteä liikkeelle. Sitten parin sadan euron rele varmaan seuraavaksi vaihtoon :D
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onnea! Mukava kun näitä Ässiä alkaa löytyä foorumilaisilta. 8)

Muistelen että ohjekirjassa mainittiin pyyhkimien hätäkäytön löytyvän asennosta II, siis jos releeseen on tullut jotain vikaa. Sulakkeen tarkistamisella kannattaa tosiaan aloittaa. Alijäähtynyt vesi ei pyyhkijöitä hajoita, sulkien poterot ovat kuitenkin jäähdytysnesteellä lämpiävät, joten kumit on aina sulana.

Edit: Niin ja kunnon kuvareportaasia odotellessa. 8)
® Mesen Porkkana-klubi
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja keitto »

LiQQe kirjoitti:Ohoh! Hieno laitos! Tuota on tullut katseltua monesti nettiautossa. Aluksi pyyntihinta oli yli 17000 mutta laski kokoajan. :D Tekstin perusteella melkoisen viimeisen päälle hoidettu laite.

Kerro vähän lisää tuosta pyyhkijäongelmasta niin koitetaan auttaa. Voi olla esim. rele rikki, moottori palanut, keinu jumissa tai viiksessä vikaa. Multa löytyy useampikin viiksi ja parit pyyhkijän mekanismit. Olis tuossa -96 ässä purussakin, aikalailla täydellinen osiltaan. :roll:

EDIT: Voihan se tosiaan olla se sulakekin :lol:
Ei ollut sulake. Rele ainakin kuuluu liikkuvan, kun viiksestä vääntää.

Paljonko on purettava noita muovihilppeitä, jotta pääsee moottorille mittaamaan tuleeko virta sinne asti?
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

® Mesen V8 Klubi
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja keitto »

No niin tuli purettua pyyhkijät pois oli noin tunnin homma eli aika helpolla selvisi. Mittasin, että moottorille tulee virta joten rele tuntuu toimivan. Tätä vahvisti vielä se, että moottoria koputtelemalla pyyhkijät alkoivat toimimaan osittain.

Nyt moottoria metsästämään :D
650000tuttavuus
Viestit: 2152
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Pyyhkijän kumeja löytyy ainakin KL:stä. Olikohan parinkympin luokkaa. Erimittaiset vas ja oik.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja keitto »

650000tuttavuus kirjoitti:Pyyhkijän kumeja löytyy ainakin KL:stä. Olikohan parinkympin luokkaa. Erimittaiset vas ja oik.
Ok tarvii laittaa tilaukseen.

Kesävanteita olen vailla ja ajattelin laittaa vain 17" valssit alle. Kaipa ihan perus 235/65 renkailla. Onkos arvon herroilla kokemusta noista ET luvuista mikäs olisi passeli tähän kulkineeseen? Originaali taitaa olla 51. Kuinka paljon pienemmällä ET:llä sitä uskaltaa renkaat alle laittaa. Mitä teiltä löytyy?
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

On se muuten kumma, kun auton omistaja vaihtuu, niin sattuu juuri sitten tulemaan uusi vika...........siis en tarkoita, että edellisen omistajan olisi tarvinnut siitä tietää mitään.
Setä, kun osti syksyllä käytetyn pösön, niin ei tainnut 5 tkm. enempää mennä, kun laturi hajosi. Mutta vanha auto on tietysti aina vanha, joten vikoja voi tulla hyvinkin pian.
Asiaan, olen myös seurannut ostamaasi autoyksilöä netistä. Komealta on vaikuttanut, ja pitäisi olla kestoa ainakin tekniikan osalta jos kilometrit pitävät paikkaansa.

En ole itse ollut koskaan W140 kyydissä-kerro nyt millainen se on-vakuuttaako se jotenkin kuljettajan ominaisuuksillaan? Ja mitä autoja sinulla on ollut aiemmin, jotta tietää mihin vertaat. :wink:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Hienonnäköinen on :D :D Tummat vanteen keskiosat eivät istu minun silmään missään autossa :cry:
Muuten on kyllä just oikean mallinen kulkine 8) 8)
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mulla on kesävanteet 19"/9,5" ET taisi olla 44. Vieläkin pienempi saisi olla lukema :D
® Mesen V8 Klubi
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja keitto »

kardaani kirjoitti:On se muuten kumma, kun auton omistaja vaihtuu, niin sattuu juuri sitten tulemaan uusi vika...........siis en tarkoita, että edellisen omistajan olisi tarvinnut siitä tietää mitään.
Setä, kun osti syksyllä käytetyn pösön, niin ei tainnut 5 tkm. enempää mennä, kun laturi hajosi. Mutta vanha auto on tietysti aina vanha, joten vikoja voi tulla hyvinkin pian.
Asiaan, olen myös seurannut ostamaasi autoyksilöä netistä. Komealta on vaikuttanut, ja pitäisi olla kestoa ainakin tekniikan osalta jos kilometrit pitävät paikkaansa.

En ole itse ollut koskaan W140 kyydissä-kerro nyt millainen se on-vakuuttaako se jotenkin kuljettajan ominaisuuksillaan? Ja mitä autoja sinulla on ollut aiemmin, jotta tietää mihin vertaat. :wink:
Niin ja tässä oli vielä se hupaisaa, kun vika tuli kotimatkalla alle puolituntia kaupanteosta. Ja pyyhkijät toimi koeajolla aivan normaalisti :D.

No kyllähän tämä menee kuin juna. Miedosti madallettuna ei tunnu niin korkealtakaan mitä noita muita W140 tuli koeajettua. -97 280 avantgarde väyrysestä mm. on kokemusta. Kyyti aikalailla samanlaista. :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

keitto kirjoitti: -97 280 avantgarde väyrysestä mm. on kokemusta. Kyyti aikalailla samanlaista. :roll:
:shock:

Kyllä on möhkössä joku päin persettä jos väykky tuntuu samanlaiselta. :lol:
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja keitto »

Mika.T kirjoitti:
keitto kirjoitti: -97 280 avantgarde väyrysestä mm. on kokemusta. Kyyti aikalailla samanlaista. :roll:
:shock:

Kyllä on möhkössä joku päin persettä jos väykky tuntuu samanlaiselta. :lol:
No väykystäkin aikaa niin olisko aika kullannut muistot :). Siis hienostihan tämä Ässä kulkee ei voi muuta sanoa.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Minkälaista madallussatsia tuossa on? Vähän kiinnostaisi itsekkin laittaaa joku pieni madallus kesäksi. :roll:
® Mesen V8 Klubi
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja keitto »

LiQQe kirjoitti:Minkälaista madallussatsia tuossa on? Vähän kiinnostaisi itsekkin laittaaa joku pieni madallus kesäksi. :roll:
Tässä on se kaikkein miedoin olisiko -20mm, joten jos tuunata haluaa niin aikalailla reilummin voisi madaltaa.
keitto
Viestit: 13
Liittynyt: 02.2.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja keitto »

Tuli vaihdettua pyyhkijämoottori ja nyt pelittää taas viimosen päälle. Samalla vaihdoin sisäilmansuodattimen, putsasin kaikki paskat vedenpoistoaukoista konehuoneesta yms. valohoitoa. Uudet sulat vielä huomenna kiinni. Kohta alankin irrottamaan puskuria ja tekemään pohjatöitä etupään maalausta varten.

Täältä löytyi muuten hyviä ohjeita pyyhkijöiden mekanismin irrottamiseen.http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... epair.html

Jos jollain se mekanismi muuten hajoaa niin tuo on hyvä ohje senkin purkamiseen. Vehohan tarjoaa koko mekanismia yhtenä pakettina mutta esim. täältä saa niitä rikkoutuvia muovirattaita sinne http://www.sc3.com.au/monoglobal/index.php

Tässä muovinen ulkokehä http://www.sc3.com.au/monoglobal/index. ... d_id=71450

ja se yleensä rikkoutuva ratas joka tekee kuskin kohdalla sen poikittaisliikkeen http://www.sc3.com.au/monoglobal/index. ... d_id=71447

PS. (kantapään kautta) Purkaessa on hyvä merkata mekanismi, jotta pysähtyy pyyhkijät oikeeseen kohtaa ks. kuva http://www.benzworld.org/forums/attachm ... per_23.jpg
650000tuttavuus
Viestit: 2152
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

keitto kirjoitti:
650000tuttavuus kirjoitti:Pyyhkijän kumeja löytyy ainakin KL:stä. Olikohan parinkympin luokkaa. Erimittaiset vas ja oik.
Ok tarvii laittaa tilaukseen.
Molemmat yhteensä maksavat noin 25 €.
Eilen ostin sen kalliimman ja pitemmän, siis anopin tyttären puoleisen. :wink:

Kokonaiset sulat maksoi jo vuosia sitten satasen kipale. :oops:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mullakin on kuorma-auton sulka toisella puolella :shock:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuin myös.

Ja toinen muistaakseni w124sen
Dreamtale
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Dreamtale »

kardaani kirjoitti:On se muuten kumma, kun auton omistaja vaihtuu, niin sattuu juuri sitten tulemaan uusi vika...........siis en tarkoita, että edellisen omistajan olisi tarvinnut siitä tietää mitään.
Setä, kun osti syksyllä käytetyn pösön, niin ei tainnut 5 tkm. enempää mennä, kun laturi hajosi. Mutta vanha auto on tietysti aina vanha, joten vikoja voi tulla hyvinkin pian.
Asiaan, olen myös seurannut ostamaasi autoyksilöä netistä. Komealta on vaikuttanut, ja pitäisi olla kestoa ainakin tekniikan osalta jos kilometrit pitävät paikkaansa.

En ole itse ollut koskaan W140 kyydissä-kerro nyt millainen se on-vakuuttaako se jotenkin kuljettajan ominaisuuksillaan? Ja mitä autoja sinulla on ollut aiemmin, jotta tietää mihin vertaat. :wink:
sille ei ole vertasta.... maailman paras auto..myös kriitikoiden mukaan..siis autolehtien kirjotuksia lainaten :beerhug: se täytyy yksinkertaisesti kokea :idea: möhkö on aina möhkö
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”