W140 350TD loputon ongelmien kierre

Vastaa Viestiin
Avatar
Merrssa
Viestit: 20
Liittynyt: 27.11.2011 16:14
Paikkakunta: Tornio

W140 350TD loputon ongelmien kierre

Viesti Kirjoittaja Merrssa »

Tervehdys arvon mersumiehet :lol:

ongelmathan alkoi kun laitoin kansivikaisen 350TD. Tekniikkapuoli alkaisi oleen kunnossa pienten johtosarja ongelmienki jälkeen mutta nyt tarttis tietäjien apua/ratkaisua alla oleviin ongelmiin

-jalat jäätyy!! voisiko vaikuttaa kun penkin alla oleva alipainemoottori palanu?

-ahtopaine ongelmat. menee vikatilaan kun ajaa tasaisesti tällä hetkellä hukkaportille pistin jatkuvan alipaineen ja nyt puhaltaa 1.6bar ahtoja :twisted: minkähänlaisia ongelmia tämä tulee aiheuttaan ja onko naftapumpun puolesta kaikki pelissä tällä ohituksella?

-lämpömittari kilahti lievän johtosarja käryn yhteydessä nyt on joko kylmä tai lämmöt tapissa myös poltoainemittari tippuilee välillä nollille mutta hellä nyrkin istu kojelautaan korjaa tilanteen :D

eli jos jotain ratkaisuja näihin ongelmiin olisi tarjota niin ilolla niitä kuuntelisin :) nämä jatkuvat sähkö/alipaine ongelmat alkavat käydä mielenterveyden päälle :hang:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Jalkojen jäätymisongelmaan kannattaa katsoa jalkatilan läppiä ohjaavat alipainekellot. Aika yleinen ongelma.

Omasta kokemuksesta sanoisin noista ahto-ongelmista että kannattaa vaihtaa ne sähkötoimiset alipaineventtiilit, tuossa 300:ssa on ainakin omansa EGR:lle ja omansa hukkaportille. Liekö samansuuntainen konstruktio 350:ssa...
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Muistaakseni tuo takapenkin alla oleva alipainepumppu kehittää myös lämmityslaitteen vaatiman alipaineen, joten ilman sitä ei puhallus suunnat muutu.

Lämppärin alipaineventtiilistö on het siinä hanskalokeron takana jos joskus pitää sitä päästä rappaamaan.

Moottoriohjauksen sulakkeet kannattaa tarkistaa sieltä konehuoneesta pelkääjänpuolella olevasta muovilaatikosta. Siellä on yksi poksi jossa sulakkeita päällä.
Avatar
Merrssa
Viestit: 20
Liittynyt: 27.11.2011 16:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Merrssa »

Juu ahtopainemittarin asennusvaiheessa löysin hanskalokeron takaa sen alipaine hommelin mutta meni sormisuuhun ku mietin että mikä sitä ohjaa ja miten saisin jalkatilaan esim. jatkuvan puhalluksen :D

Toivoa sopisi että löytyisi käytetty suhteellisen edullinen alipainemoottori kun on uponnut rahaa jo melkoinen summa tuohon kansi remottiin, moottorin johtosarjaan ja muuhun perus remonttiin.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mika.T kirjoitti:Muistaakseni tuo takapenkin alla oleva alipainepumppu kehittää myös lämmityslaitteen vaatiman alipaineen, joten ilman sitä ei puhallus suunnat muutu.

Lämppärin alipaineventtiilistö on het siinä hanskalokeron takana jos joskus pitää sitä päästä rappaamaan.

Moottoriohjauksen sulakkeet kannattaa tarkistaa sieltä konehuoneesta pelkääjänpuolella olevasta muovilaatikosta. Siellä on yksi poksi jossa sulakkeita päällä.
Millainen se venttiilihässäkkä on? Onko saman tyyppinen kuin ilmastoidussa W124:ssa?

Mulla oli vanhassa E280:ssa ongelmia läppäohjauksien kanssa, alipaineventtiiliboksissa oli jääny ranskan pojalla vähän juotokset huonoiksi, ihan silmällä havaiten ei parissa kohtaa ollut kuin tippa tinaa. Uudelleenjuotoksen jälkeen alkoi pelittää ja pelittää tänäkin päivänä. Liekö kauankin ollut tuo vika autossa, tiedä häntä vaikka uudesta asti. Puhalsi siis keskisuuttimista vain kylmää kun ei läppä toiminut.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Empä ole lankun automaatti-ilmastointia ikinä tutkinut.

Tuollainen kuva löyty arkistoista...

Kuva
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Viesti Kirjoittaja Make P »

Omassa möhkössä samantyyppinen ahto ongelma ratkesi vaihtamalla koko hukkaportin kello ylipainetyypiseen kelloon eräästä ranskalaisesta :oops: TDI moottorista.ohjaus suoraan imusarjasta. Tukin sen alipaine virityksen sekä hukkaportin venttiililtä että egr:ltä. Vetoja tuli ihan komiasti ja ahdot pysyy tasaisesti 0.9 bar.
Avatar
Merrssa
Viestit: 20
Liittynyt: 27.11.2011 16:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Merrssa »

Juu itse olen miettiny kans samantyylistä ratkaisua niin loppuis turhat alipaine hommat :D kiitoksia vaan avustuksista tähän asti :roll:

Alipainemoottori olis sitten vieläki hakusessa jos jollain sattuu vastaan tulemaan.. meinaa vieläki nuo jalat jäätyä :idiot:
Avatar
Merrssa
Viestit: 20
Liittynyt: 27.11.2011 16:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Merrssa »

Toimiiko kaikilla muilla nämä alipainemoottorit? vai onko teillä jo jalat niin kuoliossa että ette tunne niitä? :lol: täällä ainaki meinaa olla aika viileät jalkatilat ku -25 raitaa pakkasta mittarissa :D

Eli jos tulee jotain konsteja millä sais jalkatilaan jatkuvan puhalluksen niin olisin todella kiitollinen ku tuossa kyllä lämpöä riittää ja puhallustehoki saa karvalakin pyöriin päässä :twisted:

HYVÄÄ JOULUA! ja kaikille sitten tasapuolisesti.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös sinne pumppuun sais rakenneltua esim 124sta keskuslukon pumpusta moottorin. Tuskin ne niin erilaisia on.

Jalkatilojen läpät näkyy kun ottaa kojelaudan alaverhoukset irti niin saa vedätettyä läpät auki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”