600SEL -91 Meno hyytyy yläkierroksilla?

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

M120:ssä jää vikakoodi talteen jos joku sylinteri ei käy kunnolla. Samoin sen näkee mittausarvoista.

mm. "Cylinder shut down" jos kipinä on huono, jolloin äly katkaisee ko. sylinterin polttoaineen syötön.

Puolan ensiöpuolen jännitteistä näkee mikä pytty ei käy kunnolla.

Lepuutusta ei M120:ssä ole. Eli sen pitää käydä jatkuvasti kaikilla pytyillä.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Ei kai tuollasella wheel acceleration sensorilla voi olla osaa eikä arpaa tälläisessä viassa? Tuli vaan yhtäkkiä mieleen kun siellä oli sellainen vikakoodi muistissa muistaakseni?

Eikö tuo liity lähinnä abs systeemin, ei ole kyllä vilkutellut abs valoa..

Tuolta naapurista bongattua tuosta kaasuläppien toiminnasta, eli sytytysvirta päällä ja auto EI käynnissä, ei saisi kuulua minkäänlaista mouruamista sieltä? Mun mielestä se ainakin kerran murisoo siellä ? Pitääpä tutkia huomenna vielä sitäkin ja ottaa jopa auki jos pääsee ihmisten aikaan ylähälle
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Miten jos vika ois laatikon toiminnassa tai mahdollisessa sutimisen estopuolessa? Myllyn sijasta siis. Rengastus ja ne pyöräanturit ok?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Suksipoika kirjoitti:Ei kai tuollasella wheel acceleration sensorilla voi olla osaa eikä arpaa tälläisessä viassa? Tuli vaan yhtäkkiä mieleen kun siellä oli sellainen vikakoodi muistissa muistaakseni?
Voi hyvinkin vaikutta oli juuri tutkailtavan 129 v12 missä oli kiihtyvyys anturi vika(lulee että suti/muuten luisuu niin vähentä tehoja)
yli päätän ensin kaikki löytyneet viat kuntoon(melkeen mikä tahansa vialinen osa voi sotkea systeemin tominnan) ja jos ei sitenkään toimi
tutkii lisää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Nytkun tuotakin rupee ajattelemaan niin auto tekee juuri niinkuin luistonesto löisi vastaan niinkuin menee ei mene menee ei mene, eii kuitenkaan vilkuttele kolmiota, mutta ykkösellä vilkuttelee kyllä kun kiihdyttää ja meinaa sutia. Eikös näissä kuitenkin vielä luistonesto katkaise bensansyötön eikä jarruta pyöriä. Milläs näistä sai luistoneston pois ? Oliko se jonkun polttimon (parkki vai jarruvalo) kanssa samassa..? pitääpä kokeella nypätä irti. Tässä nyt rupeaa vaan kaikki johtolangat kattoverhoilusta kampikammion kattovaloon tuntuvan järkeviltä :)

Toisella kertaa kun tuola starin päässä kävin en tajunnut pyytää printtiä, jotain koodeja siellä oli mitä ei muista mutta juuri tuo pyörän kiihtyvyysanturi ja joku starter lock-out / reversing light tms. tuo ajonesto ja pakkivalo härpäke oli yksi ja sama koodi. Kaivan nyt ton luistoneston pois pelistä ja käyn kokeelemas

E: Ei muuttunu vaikka ton parkkivalo/abs/asr sulakkeen nappas pois.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minä taas sanoisin että luistoneston kautta ohjataan koko autoa :roll: Eli lähes kaikki elintoiminto on kiedottu tuon ASR:än ympärille tai jotenkin siihen liittyväksi ja jos "aihepiiristä" joku takkuaa on parhaat vedot hukassa :wink:

ASR säätää bensanpainetta, sytkää, nokkia ja jarruttaa liikaa innostuneita renkaita :idea:

Vieläkin olisin valmis veikkaamaan että vika löytyy lopulta sähköisten kaasuläppien yhteydestä, vaikka tässäkohtaa saattaa uskomattomalta kuulostaa....enkä sitä todellakaan viaksi toivo.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Kyllä tuo nyt aika vahvasti viittaa tuohon soppapuoleen kun mitä isompi pykälä niin sitä aikasemmin veto loppuu = tarvittee enemmän soppaa.. Kyllä mulle kelpais tuo kaasuläppä vika, kyllä ne jostain kaivaa soppeliin hintaan, jos koko myllyäkin saa jo tonttuun :O
Noista kaasuläpistä kuuluu kokoajan pelkät virrat päällä auto EI käynnissä aluksi isompaa mouketta (säätää vissiin jotain?) ja sen jälkeen pientä jurinaa kaasuläpistä. Pitääkö kuuluakkin?
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Nojoo kaasuläpät otin irti tai apparin puolen kun oli niin vmäisesti alapuolelta kiinni kuskinpuoli, oli ihan ummessa paskaa :D Tuota tuota kun tuota kuskinpuolen omaa ihmettelin, miksei läppä aukea kokonaan vaan noin 3/4 kaasu pohjassa tai vaijerista vääntämällä? Eikö kuulukkaan aueta ja aukaiseeko moottorinohjaus loput?? Vai onko tuossa vika kun ei aukea täysin vaakatasoon läppä?
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Läppä toimii normaalisti sähköisesti. Jos systeemi menee vikatilaan, niin sinne jää vielä mekaaninen yhteys läpälle. Silloin vaan se ei aukea kokonaan.

EDIT:
Oliko sulla virrat päällä, kun kokeilit? Pitäisi silloin aueta kokonaan. 600:ssa läpät taisivat olla master-slave systeemi eli vain toinen tunnistaa kuskin tahdon. Toista heilutellaan sitten kokonaan sähköllä.

Aukesiko se toinen kokonaan?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Tuota tuota enhän mä hoksannu kattoa toista puolta ollenkaan kun se oli jo nipussa. Ajattelin tehä homman niin että tekee toisen puolen eka ja toisen sitten ja välissä koeajo että jos tulee jotain häikkää niin tietää kumman puolimmaisesta lähtee vikaa mettästään. Eikä tullut edes mieleen tuo että ei aukeaisi auki asti siinä ekan läpän kanssa.

En tainnut koittaa virrat päällä tai voi ollakkin että koitin, en edes muista enään varmaksi joten nyt ei sitten tiedä aukeaako ne loppuun asti :/ Säätelin vaan vaijereita moneen otteeseen laidasta laitaan :oops: Pitää tuo nyt vielä joku päivä käyttää irti tuo kuskinpuolen kun en sitä tosiaan tohtinut irti napata jos/kun ei saa enää takaisin, oli niin vaikeassa paikkaa se ilmaputki sekä kuinka noi vivustot tulee sitten kiinni.. Melkeen jättää korjaamon työksi. Mikähän idea tolla sähkötoiminnollakin on.. Ei ainakaan enää tänään itte ruuvata kun satamaankin rupes eikä oo tallipaikkaa :)

Osaatko sanoa tai joku muu meneekö ne läpät vikatilaan eli mekaaniseksi pelkästään kaasuläppien sähköisen ongelman vuoksi vaiko auton jonkun muun vian takia.? Kaippa toi voisi hyvinkin johtua tuosta kun ei läppä aukea kokonaan ja ei saa haluamaansa kaakkua.? Toimiiko noi silloin oikein periaatteessa ajossakin mikäli paikallaan virrat päällä aukeaa kokonaan. Kaasuläpistä ei ainakaan ollut mitään vikakoodia jäänyt?

Kuva Tuossa apparin puolen läpästä surkea kuva, toiseltakin puolelta lähes samanmoinen ja kuskin puoli vähintäänkin yhtä paskainen mitä paikallaan ollessa pystyi katsomaan :O
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaasuläpät aukeaa sähköisesti.

Eli normaali tilanteessa kaasuvivusto vaan ohjaa kuskinpuolen läppäkotelossa olevaa potentiometriä ja moottoriohjaus availee molempia läppiä sähköisesti.
Avautuvat kyllä 100% kun moottorinohjaus ei ole vikatilassa.
Vikatilan huomaa myös siitä että kaasupoljin on jäykempi painaa kuin normaalisti. (vikatilassa vivusto painaa mekaanisesti jousikuormitettua läppää auki)

Kuten Roisto kirjoittikin. Sinne jää vielä mekaaninen yhteys läpälle.
Tiedä sitten miten se pelkääjänpuoleinen läppä toimii jos moottoriohjaus pimenee. Saatikka suuttimet.

Myös ASR luistonesto ohjaa läppiä. tarvittaessa sulkee ne sähköisesti.

Nyt kun sulla on nuo läpät irti niin käytä päädyt auki ja tarkista johdotusten kunto.
Voi olla aika rapeaa piuhaa...

Ei nuo ole vielä edes pahasti likaiset nuo läpät, toki sama putsata kun kerta irti ovat.

Kaasuvaijerissa on muuten säätö molemmissa päissä. Niitä ei kannata suinpäin säädellä kun siinä kaasupolkimessakin on kytkin joka tunnistaa kaasunpainamisen. (kuuluu olla noin sentti tyhjää kun poljinta painaa)
Jos vaijeri on väärissä säädöissä niin polkimen kytkin ei välttämättä liiku, eikä tunnista silloin tyhjäkäynti asentoa.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Kiitoksia taas mesen tietäjille. Kyllä toi kaasupoljin on ajossa aika raskaan tuntuinen, yksikin joka autoa joskus testasi moitti että kylläpä on jäykkä kaasupoljin. Joo tosta apparin puoleisesta käytin molemmat päädyt auki ja johdot oli kyllä virheettömät sieltä sisältä(siis kannen alta sieltä mistä lähtee piirikortilta).

Käy kyllä tyhjäkäyntiä hyvin, normaalisti minä olettaisin.

Jotenkin tuo kaasuläpän vajaa-aukeaminen vaan sopisi tuohon vikaankin omasta mielestä hyvin? Pitäisi silti varmaan antaa vikakoodia tuosta jos ei toimi sähköisesti? Pitää nyt huomenna kun on "vapaapäivä" niin kysyä josko kerkeisi testaamaan tuon ajossa staarilla niin olis taas viisaampi.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Kannattaa kaivella se "pyörän kiihtyvyysanturi" vika ihan ensimmäisenä esille ja sitten paneutua vielä niihin muihin "starter lock-out" ym. löytyneisiin vikoihin, koska harvoin starikaan näyttää näissä wanhoissa vehkeissä suoraan vikakoodihaulla ne vaihdettavat osat kuin tarjottimella, vaan täytyy selvittää miksi kyseinen osa/laite on pois pelistä, ja tässä vaaditaan osaamista koneen käyttäjältä ja vika tod.näk. on aivan muualalla kuin siinä starin näyttämässä toimimattossa osassa....onko siinä muuten varmasti etu ja takapyörät tasan saman kokoiset kehältään?

ja jos kaasu on tosiaan ollut jäykkä kokoajan, niin hätäkäytöllähän tuo....mutta miksi ei pala koetaulu keltaisena niinkuin tuossa tilanteessa pitäisi? :roll: Vaihdeltu lamppujen paikkaa mittaristossa, tai poistettu koko valo? ja se kaasuvaijerin säätö on tosiaan meleko tarkkaa puuhaa, koska mikrokytkimiä on siellä kaasupolkimella ja vivustossa, ja jos ne ei aukea/kytke oikeassa järjestyksessä/ollenkaan ei kyllä autokaan toimi! Varmasti tässä M120:ssakin riittää hätäkäytölle menoon jo pelkkä kaasunpainallus konehuoneesta käsin, niinkuin tuossa E500:sen M119:ssä, koska kaasupolkimen mikrokytkin ei aukea siellä kabiinin puollella vaikka konehuoneessa pyydetään kaasua-> hätäkäytölle :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

piippu kirjoitti:Varmasti tässä M120:ssakin riittää hätäkäytölle menoon jo pelkkä kaasunpainallus konehuoneesta käsin, niinkuin tuossa E500:sen M119:ssä, koska kaasupolkimen mikrokytkin ei aukea siellä kabiinin puollella vaikka konehuoneessa pyydetään kaasua-> hätäkäytölle :roll:
Kyllä.

Vikatilaa pukkaa heti kun kääntää konehuoneesta kaasuvipua.
Samoten ASR valo syttyy osoitaakseen vikatilaa.
Näin ainakin mulla ex -95:ssa.
-91 sähköissä voi olla jotain eroja.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Hmmh. Saisiko tähän sähköiseen toimivuuteen varmuuden nyppäämällä kaasuvaijerin pois, eli jos kaasupoljin vastaa painettaessa ilman vaijereita niin sillon läpät toimis kuten pitäis? Tosta valosta sen verta että tuossa eilen ruuvattaessa unohtui ekalla kertaa koko mokoman johto laittaa kiinni niin ASR paloi ja tyhjäkäynti sekä kierrokset seilas miten sattuu.. Renkaat on saman kokoiset joka nurkassa.

Tuota, tota pyöränanturia ja luistonestoa pohtiessa tuli mieleen kysymys että jos ja kun testasin tätä luistonestoa ottamalla sen sulakkeen pois, lähteekö silloin myös kaasuläpältä ohjaus ja siirtyy mekaaniseksi? Mihnähän tuollaanen kiihtyvyysanturikin mahtaa olla ja onko niitä jokanurkassa vai yks koko autossa. Senhän taisi nähdä myös staarilla(2 eri renkaan pyörimisnopeuden?).
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Apumies(akka) painaa kaasua kabiinissa auto käynnissä, vaijerit liikkuu konehuoneessa eli on hätäkäytölläkö? Rupeaako tämä nyt ratkeamaan pikkuhiljaa vai? Ei silti vikavaloa mittarissa. Lähteekö vikakoodit pois akunkenkä irti?
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

M119 koneellinen ei ainakaan toimi jos ASR sulakkeen irrottaa....siis täystehoisena, vaan se on "suojattu" just niin että jää johonkin ihme puoliteho-moodiin ja ainut millä sitä saa täystehoisena ajettua ilman asr:ää oli testeripistokkeesta pari tiettyä nastaa hyppylangalla yhteen-> tehonmittausmoodi! Ja tähän taisi perustua ne asr off napitkin jolla sen luistoneston saa pois....jarruvalokytkimelläkin saa ohitettua, mutta en tiedä mitä siellä autossa muuten tapahtuu tuolla "virityksellä" :roll:

Tuohon kaasuvaijerin poistoon: eikös se vaijeri tule kuitenkin lähelle kaasuläppää ja viimeiset sentit hoidetaan sitten sähköisesti..eli virallista sähköistä kaasupoljinta ei ole, mutta itse läppää liikutetaan sähköllä. Enkä tiedä miten tuo on toteutettu noissa V12 koneissa...että voiko sitä mekaanista yhteyttä kuitenkaan irrottaa ilman että jokin mikrokytkin jää pois ja auto ei toimi :roll:

Enkä tiedä mikä tuo kiihtyvyysanturi oikeasti on, kun kuulostaa ESP jutulta, jota autossa ei kuitenkaan ole....että tarkoitetaanko nyt kuitenkin ihan abs antureita pyörissä. Starilla kyllä näkee mitä sillä koodilla tarkoitetaan....


Edit. Kyllä ne vaijerit tosiaan kuuluukin liikkua auton käydessä ja sähkö vaan hoitaa kunnossa ollessaan sen viimeisen tiedonsiirron kaasuläpälle, muuten menee mekaanisesti
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Tajusinkohan nyt oikein että siis toimivat mekaanisesti siihen asti kun aukeavat vaijereista kääntämälläkin ja loput sitten sähköisesti? Jos näin on niin mikä sitten jäykistää kaasupoljinta "hätäkäytöllä" jos muutenkin toimii mekaanisesti. Vai liikkuuko ne vaan vapaasti siinä kaasua käyttäessä ns. ilman kuormaa, oikein toimiessaan.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Juuri näin...eli kaasupolkimelta menee mekaaninen yhteys aina kaasuläppäkotelolle asti ja siellä kotelon sisällä vasta muuttuu sähköiseksi (nyt kun vähän tarkemmin muisteli, siitä kun on jo 8vuotta kun asian kanssa viimeksi tosissan painin :roll: )

Eli tuossa näkyvään throttle linkage "klönttiin" yhdistyy kaasuvivusto ja kopan sisällä sähköllä....jossa siis jousi vastustaa liikettä, kun ollaan vikatilassa

Kuva


Ja täällä samasta höpinää....periaate sama, mutta V12:ssa noita on kaksi!
http://www.k6jrf.com/MB_asr.html
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

eli siis saan läpän aukeamisen selville kun puran siihen asti olevat osat tieltä ja katson virrat päällä ja kaasu pohjassa läpän pitäisi aueta loppuun asti? ei vissiin merkitystä kumman läpän eli ajattelin tuon apparin puoleisen katsoa joka on täysin sähkön varassa.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suksipoika kirjoitti:eli siis saan läpän aukeamisen selville kun puran siihen asti olevat osat tieltä ja katson virrat päällä ja kaasu pohjassa läpän pitäisi aueta loppuun asti? ei vissiin merkitystä kumman läpän eli ajattelin tuon apparin puoleisen katsoa joka on täysin sähkön varassa.
Kyllä.

Mutta jos moottori käy vikatilassa niin sitä et näe kaasuläpistä sytytysvirta päälle kytkettynä ja kaasua polkiessa.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Ajattelin tuon nakuanturin tilata täydellisenä johtoinensa ja testata niillä eli laittaa kiinni ja itse anturit johonkin hyvää jemmaan niinkuin joku jo ehdottikin ja jättää vanhat omiin koloihinsa odottelemaan parempia päiviä. Ajella vaikka sitten peltori/letkuviritys korvalla ja kuunnella kuuluuko nakutusta :roll: . Kumpikos puoli nyt oli tuo EZ2 7-12 vissiinkin. Kuskin(ko) puoli? Loppuviikoksi aika staarille mutta jos tuon osan nyt jo tilais kun tulee kuitenkin saksasta asti todennäköisesti...

Tosta kaasuläppä asiasta vielä, kun jäi vaivaamaan. Elikkäs eikai ne putoa mekaaniselle käytölle mikäli esim. tämä nakuanturivika ohjaa moottorin vikatilaan? Eikö tuon kuitenkin huomaisi jo erittäin helposti koska eihän toisen puolen läppä toimi silloin ollenkaan(Apparin puolen joka siis täysin sähkön varassa toimiva)? :roll:
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Suksipoika kirjoitti:Ajattelin tuon nakuanturin tilata täydellisenä johtoinensa ja testata niillä eli laittaa kiinni ja itse anturit johonkin hyvää jemmaan niinkuin joku jo ehdottikin ja jättää vanhat omiin koloihinsa odottelemaan parempia päiviä. Ajella vaikka sitten peltori/letkuviritys korvalla ja kuunnella kuuluuko nakutusta :roll: . Kumpikos puoli nyt oli tuo EZ2 7-12 vissiinkin. Kuskin(ko) puoli? Loppuviikoksi aika staarille mutta jos tuon osan nyt jo tilais kun tulee kuitenkin saksasta asti todennäköisesti...

Tosta kaasuläppä asiasta vielä, kun jäi vaivaamaan. Elikkäs eikai ne putoa mekaaniselle käytölle mikäli esim. tämä nakuanturivika ohjaa moottorin vikatilaan? Eikö tuon kuitenkin huomaisi jo erittäin helposti koska eihän toisen puolen läppä toimi silloin ollenkaan(Apparin puolen joka siis täysin sähkön varassa toimiva)? :roll:
Se mihin menee vaijeri lienee läppä 1
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

V12 tuntijat tietää varmasti paremmin, että miten sitä toista kaasuläppää tosiaan liikutetaan vikatilassa, mutta ainakin sen vikatilan on helppo kokeilla painamalla sormin kaasua konehuoneesta :arrow: menee heti hätäkäytölle, kun auto huomaa kierrosten lisääntyvän vaikka ohjaamosta ei kaasua paineta....ja tosiaan paukuttaa vian päälle! Jos tätä ei tapahdu, on auto vikatilassa kokoajan :wink:

Ainakin tuo viissatanen kuittaantuu taas uudelleen käynnistämällä, mutta tapahtumasta jää vikakoodi muistiin, että pitää vaan muistaa koodeja tyhjätessä mistä mikin johtuu...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Nojoo, ei saanut tuosta luettua sytkää, ei päästänyt sisään liekö liian vanha tai joku häikkä? Kaasuläpät toimi (kai) ja tuolta ez1 ja ez2 mistä näki sytkien jännitteet niinkuin mikallekkin paljastui vika, näytti kaikki hyvältä. Tuo nakutusanturi täydellisenä nyt on sitten tilattu toiselle puolelle mistä vian antoikin. pitääpä vaan toivoa että sillä tulisi kuntoon.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Nakutusanturi vaihdettu vika pysyi samana... Kaasua annettaessa konehuoneesta syttyy asr.. Pitää käydä joku päivä kun kerkeää koodit kattomassa onko se nakun koodi poissa..
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Testerillä sama vikakoodi eli nakutusanturi ez2:ssa 1 tai 2, kuskinpuolella nyt uusi nakuanturi kiinni, itse anturit toki kiinni tuon muovikotelon "pikakiinnikkeissä" pultattuna, kun ei oikein sopivaa paikkaa löytynyt itse moottorista.. Ja tuo pyörän kiihtyvyysanturi vaivaa vieläkin vikakoodi: 004 b24/1 wheel acceleration sensor(Missä tuollainen on edes). Vissiin peräkontissa joku tuollainen on mutta onko nyt sitten varmasti sama osa? Pitää se varmaan nyt metsästää vielä sekä mittailla tuosta sytkäboxista nakuantureiden lähdöt.
Onko jollain varmaa tietoa täytyykö noiden nakuantureiden olla jossain moottorissa kiinni että saa jonkinlaisen signaalin vai käykö ihan noinkin, ei ainakaa pitäisi kuulla mahdollista nakutusta :D
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ainakin minä olen antanut itseni ymmärtää, että nakutusanturi pitää olla tiukasti kiinni lohkossa että toimii ja saavat tarvittavat sykäykset ...vai mitä impulsseja sitten ikinä mittaavatkaan 8) (mutta varmaa tietoa tämä ei ole :ope: )

Ja ilman pyörän anturi vikakoodin "avaamista" väittäisin että kyseessä on juurikin abs:än anturi, jonka tietoa asr:äkin käyttää...ja että se ei saa joltain renkaalta nopeustietoa, tai että tieto on ristiriidassa muiden anturien kanssa (riittää jo sekin menon hyytymiseen) mutta näkeehän noiden anturien livedatan staarilla ja samalla staarilla näkyy kyseisten osien sijainti! Millä testerillä tuota autoa on nyt ihmetelty? Meinaan kun kyllä nuo sytkätiedotkin sillä näkee, kun omasta M119:stäkin on niitä ihmetelty :roll: (ja osaava näkee nuo samat myös Boschin testerilläkin :wink: )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

piippu kirjoitti:Ainakin minä olen antanut itseni ymmärtää, että nakutusanturi pitää olla tiukasti kiinni lohkossa että toimii ja saavat tarvittavat sykäykset ...vai mitä impulsseja sitten ikinä mittaavatkaan 8) (mutta varmaa tietoa tämä ei ole :ope: )

Ja ilman pyörän anturi vikakoodin "avaamista" väittäisin että kyseessä on juurikin abs:än anturi, jonka tietoa asr:äkin käyttää...ja että se ei saa joltain renkaalta nopeustietoa, tai että tieto on ristiriidassa muiden anturien kanssa (riittää jo sekin menon hyytymiseen) mutta näkeehän noiden anturien livedatan staarilla ja samalla staarilla näkyy kyseisten osien sijainti! Millä testerillä tuota autoa on nyt ihmetelty? Meinaan kun kyllä nuo sytkätiedotkin sillä näkee, kun omasta M119:stäkin on niitä ihmetelty :roll: (ja osaava näkee nuo samat myös Boschin testerilläkin :wink: )
Niin jos sitä anturia koitaa muualla kuin paikallan niin kannattaa kiinittä jotenkin johonkin metallin

nuo pyörän anturi viat rittä kyllä syyksi moneen vaivaan
ja oli siellä jossain mallissa joku kiihtyvys anturikin pyörän lähellä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Jees palaillaan ens vuonna taas mörkön kimppuun. Ei jaksa nyt ottaa enää isompaa ressiä tuosta niin laitoin seisontaan kun ei ollut muutenkaan tarkoitus talvea ajella.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”