Ei alipainetta

Vastaa Viestiin
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Ei alipainetta

Viesti Kirjoittaja samisalama »

350DT -96. Ahdot ei nouse, laatikko ei saa alipainetta, eli vaihdot nykäisee pirusti. Jos kolmosella kiihdyttää 4500r/min niin ahtaa, mutta vaan sillä 3.sella eli kiihtyvyys hitaanpuoleista ennenkuin 3 loikkaa tupaan...

imuvuotoja etsitty, korjattu kaikenlaista pientä, letkuja auottu jne jne mutta nyt meinaa konstit loppua...

Mitäs sitte??
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Eihän tässä pitäisi alipainetta imusarjasta ottaa vaan alipainepumpulta.

Missä kuosissa on se syöttöpumpun päällä oleva modulaattori?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Roisto kirjoitti:Moro,

Eihän tässä pitäisi alipainetta imusarjasta ottaa vaan alipainepumpulta.
Juu, pumpulta kyllä. Siis imuvuotoja etsitty meinaa et vuotoja pumpulta letkuista jne etsitty
Roisto kirjoitti:Missä kuosissa on se syöttöpumpun päällä oleva modulaattori?

t.
Risto
Ai "Morkooli??"
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

samisalama kirjoitti:Ai "Morkooli??"
Eip. "The morkooli" säätää syöttöjä paineen mukaan, alipainemodulaattori säätää laatikolle menevää alipainetta kaasupolkimen mukaan.

Kliks.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Roisto kirjoitti:
Kliks.

t.
Risto
Ahaa! Thanks!
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Ja lähtee:

Laatikko ei saa painetta. Nykäisee ihan kunnolla. En löytänyt modulaattorista mitään mikä toimintaan vaikuttaisi.

Aikaisemmin lähti ahdot nousemaan vasta kun kiihdytti kolmosella 4500kierrokseen. Sen jälkeen ahdot löytyivät mutta vain 3. vaihteella ja vain siihen asti kun sammutti. Sen jälkeen tilanne nollaantui.

Sen verran on eteenpäin päästy, että nyt alkaa ahtamaan 1,5 kilometrin ajon jälkeen ja ahtopainetta löytyy joka vaihteella. Turbo herää/ahdot nousee plussan puolelle 2000 kiekan jälkeen, onko normaalia??

Tässäkin on niin, että kun sammutat, niin ahtojen toiminta lähes nollaantuu, heräsi henkiin n. 200metrin ajon jälkeen. Lämpötilajohdannainen ongelma?

Alipainevuotoja korjailtu, magneettiventtiilit kokeiltu että ilma kulkee, sähköliittimet putsailtu ja EGR putsattu. EGR:n kalvo kunnossa.¨

Jarrujen tehostus ok eli on alipainetta ja sammuu avaimesta.

EDIT: Ja vielä semmoinen juttu, että auton käydessä tyhjäkäynnillä kuuluu mielenkiintoinen "räpättävä" ääni. Toisella foorumilla veikkasivat käyttäöhihnapyörästön iskaria, mutta voisiko liittyä tähän?
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

ei auta motulaattorin kääntö puoleen toiseen mitään.

Miten tuohon rakkineeseen rakentais alipaineet tarvittaviin kohtiin (laatikko, pumppu(?)

Laittais sitte ylipainetoimisen hukkiksen ja ajelis sillee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”