-96 w140 350DT *APUA TARVITAAN*
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
-96 w140 350DT *APUA TARVITAAN*
Jooo...
-Laatikon kyljessä oleva modulaattori pitää alipainetta, laatikon paineiden pikasäätöä käännelty ja kokeiltu sinne ja tänne -tuloksetta
-Ilmavuotoja etsitty ja pari pientä vuotoa korjattu
-Alipainemodulaattorille menevän letkun perässä oleva paineanturi vaihdettu, anturille menevä sähkönsyöttö testattu -toimii
-Alipainemodulaattoria käännely ja väännelty joka suuntaan -tuloksetta
-Vaihteistoöljyt ja suodatin vaihdettu oikeaoppisesti
Ja edelleen...
Osakaasuvaihdoissa NYKÄISEE niin P*rkeleesti.
Mitä tälle osaa enää tehdä???
Ei tätä saa edes vaihdossa menemään kun niskanikamat tulehtuu.
Kouvolan seudulta OSAAVAA mersukorjaajaa etsitään (joka osaa myös nuo w140 sähkövimpeleet korjata)
AUTTAKEE!
-Laatikon kyljessä oleva modulaattori pitää alipainetta, laatikon paineiden pikasäätöä käännelty ja kokeiltu sinne ja tänne -tuloksetta
-Ilmavuotoja etsitty ja pari pientä vuotoa korjattu
-Alipainemodulaattorille menevän letkun perässä oleva paineanturi vaihdettu, anturille menevä sähkönsyöttö testattu -toimii
-Alipainemodulaattoria käännely ja väännelty joka suuntaan -tuloksetta
-Vaihteistoöljyt ja suodatin vaihdettu oikeaoppisesti
Ja edelleen...
Osakaasuvaihdoissa NYKÄISEE niin P*rkeleesti.
Mitä tälle osaa enää tehdä???
Ei tätä saa edes vaihdossa menemään kun niskanikamat tulehtuu.
Kouvolan seudulta OSAAVAA mersukorjaajaa etsitään (joka osaa myös nuo w140 sähkövimpeleet korjata)
AUTTAKEE!
Alipainemittari kiinni laatikon kuskinpuolelle menevän alipaineletkun rinnalle niin näkee onko siellä mitään eloa kaasupolkimen mukaan.
Jos on eli alipaineen voimakkuus on suurimmillaan tyhjäkäynnillä ja alipaine nollassa kun kaasu on pohjassa niin sitten loota on varmaan säädetty liian tiukaksi.
joko peitetty vaihtovikoja tai tietämättömyyttään säädelty.
Jos on eli alipaineen voimakkuus on suurimmillaan tyhjäkäynnillä ja alipaine nollassa kun kaasu on pohjassa niin sitten loota on varmaan säädetty liian tiukaksi.
joko peitetty vaihtovikoja tai tietämättömyyttään säädelty.
Minkälaista alipainetta sieltä mitataan? Joitain kymmeniä mbar?Mika.T kirjoitti:Alipainemittari kiinni laatikon kuskinpuolelle menevän alipaineletkun rinnalle niin näkee onko siellä mitään eloa kaasupolkimen mukaan.
Jos on eli alipaineen voimakkuus on suurimmillaan tyhjäkäynnillä ja alipaine nollassa kun kaasu on pohjassa niin sitten loota on varmaan säädetty liian tiukaksi.
joko peitetty vaihtovikoja tai tietämättömyyttään säädelty.
Mitä se alipainepumppu lie tuottaa. En ole iknä mitannut mittarilla jossa olisi ollut asteikko.
Mittaillut vaan vanhoilla "taloudellisuus" mittareilla.
Helppo verrata kun mittaa suoraan alipainepumpulta ja sitten laatikolta.
säätää sen syöttöpumpun kyljessä olevan säätimen niin että laatikolle menevä alipaine on kaasupohjassa nolla.
Mittaillut vaan vanhoilla "taloudellisuus" mittareilla.
Helppo verrata kun mittaa suoraan alipainepumpulta ja sitten laatikolta.
säätää sen syöttöpumpun kyljessä olevan säätimen niin että laatikolle menevä alipaine on kaasupohjassa nolla.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Tässähän oli aiemmin ahtopaineitten kans ongelmia:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=50592
350DT -96. Ahdot ei nouse, laatikko ei saa alipainetta, eli vaihdot nykäisee pirusti. Jos kolmosella kiihdyttää 4500r/min niin ahtaa, mutta vaan sillä 3.sella eli kiihtyvyys hitaanpuoleista ennenkuin 3 loikkaa tupaan...
imuvuotoja etsitty, korjattu kaikenlaista pientä, letkuja auottu jne jne mutta nyt meinaa konstit loppua...
Päivitystä:
Laatikko ei saa painetta. Nykäisee ihan kunnolla. En löytänyt modulaattorista mitään mikä toimintaan vaikuttaisi.
Aikaisemmin lähti ahdot nousemaan vasta kun kiihdytti kolmosella 4500kierrokseen. Sen jälkeen ahdot löytyivät mutta vain 3. vaihteella ja vain siihen asti kun sammutti. Sen jälkeen tilanne nollaantui.
Sen verran on eteenpäin päästy, että nyt alkaa ahtamaan 1,5 kilometrin ajon jälkeen ja ahtopainetta löytyy joka vaihteella. Turbo herää/ahdot nousee plussan puolelle 2000 kiekan jälkeen, onko normaalia??
Tässäkin on niin, että kun sammutat, niin ahtojen toiminta lähes nollaantuu, heräsi henkiin n. 200metrin ajon jälkeen. Lämpötilajohdannainen ongelma?
Alipainevuotoja korjailtu, magneettiventtiilit kokeiltu että ilma kulkee, sähköliittimet putsailtu ja EGR putsattu. EGR:n kalvo kunnossa.¨
Jarrujen tehostus ok eli on alipainetta ja sammuu avaimesta.
Ilmamäärämittarin johdon kun nykäisee irti, niin ei ahda ollenkaan missään vaiheessa, laatikko nykii kyllä.
Täyskaasulla kiihdyttäessä ilman ahtoja vaihtaa yllättävän pehmeästi 1-2 ja joskus jopa 2-3
Ideoita?
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=50592
350DT -96. Ahdot ei nouse, laatikko ei saa alipainetta, eli vaihdot nykäisee pirusti. Jos kolmosella kiihdyttää 4500r/min niin ahtaa, mutta vaan sillä 3.sella eli kiihtyvyys hitaanpuoleista ennenkuin 3 loikkaa tupaan...
imuvuotoja etsitty, korjattu kaikenlaista pientä, letkuja auottu jne jne mutta nyt meinaa konstit loppua...
Päivitystä:
Laatikko ei saa painetta. Nykäisee ihan kunnolla. En löytänyt modulaattorista mitään mikä toimintaan vaikuttaisi.
Aikaisemmin lähti ahdot nousemaan vasta kun kiihdytti kolmosella 4500kierrokseen. Sen jälkeen ahdot löytyivät mutta vain 3. vaihteella ja vain siihen asti kun sammutti. Sen jälkeen tilanne nollaantui.
Sen verran on eteenpäin päästy, että nyt alkaa ahtamaan 1,5 kilometrin ajon jälkeen ja ahtopainetta löytyy joka vaihteella. Turbo herää/ahdot nousee plussan puolelle 2000 kiekan jälkeen, onko normaalia??
Tässäkin on niin, että kun sammutat, niin ahtojen toiminta lähes nollaantuu, heräsi henkiin n. 200metrin ajon jälkeen. Lämpötilajohdannainen ongelma?
Alipainevuotoja korjailtu, magneettiventtiilit kokeiltu että ilma kulkee, sähköliittimet putsailtu ja EGR putsattu. EGR:n kalvo kunnossa.¨
Jarrujen tehostus ok eli on alipainetta ja sammuu avaimesta.
Ilmamäärämittarin johdon kun nykäisee irti, niin ei ahda ollenkaan missään vaiheessa, laatikko nykii kyllä.
Täyskaasulla kiihdyttäessä ilman ahtoja vaihtaa yllättävän pehmeästi 1-2 ja joskus jopa 2-3
Ideoita?
Laatikko potkii ja alipaineohjattu hukkaportti ei mene kiinni.
Alipaineet hukassa kokonaan...
Jarrujen tehostus ja sammutus toimii sillä isolla alipaineputkella joka menee pumpulta tehostimen kalvolle.
Muiden laitteiden alipaineet lähtee siitä pumpulta pikkusella pillillä. joku aplinja/takaisku on tukossa.
Toimiiko ajovalojen korkeudensäätö?
Alipaineet hukassa kokonaan...
Jarrujen tehostus ja sammutus toimii sillä isolla alipaineputkella joka menee pumpulta tehostimen kalvolle.
Muiden laitteiden alipaineet lähtee siitä pumpulta pikkusella pillillä. joku aplinja/takaisku on tukossa.
Toimiiko ajovalojen korkeudensäätö?
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
No niin...
Löysin EGRän läheltä lämpölevyn toiselta puolelta alipainesolenoidin, jonka jo kesällä tsekkasin. Nyt tarkemmalla katselulla huomasin sen saaneen lämpöä jossain vaiheessa.
Sattui löytymään korvaava osa.
Tulos ---> Kylmällä moottorilla ei nosta ahtopaineita, mutta laatikko vaihtaa suht siististi, paljon paremmin kuin aiemmin. Kun ahtoja alkaa löytymään n. kilometrin - puolentoista jälkeen niin laatikko vaihtaa ylöspäin todella nätisti, aivan sukkasillaan
Kun tuvassa on kakkonen ja jalan nostaa kaasulta, saattaa tuntua pieni nykäys.
Nyt laatikko tuntuu pelaavan aikalailla niin lisää ihmettelyä vaatisi tuo ahtopaineongelma.
Eli --> Kylmällä moottorilla kestää 1 - 1,5 km ennen kuin ahtopaine nousee plussan puolelle ja laatikko saa oikean alipaineen. Sitten kun alkaa nostamaan, niin pelaa kuin kuuluukin. Jos sammutan edes sekunniksi ja laitan takas käyntiin niin taas ottaa sen 1-1,5km ennenkuin ahtopainetta ja alipainetta löytyy.
Löysin EGRän läheltä lämpölevyn toiselta puolelta alipainesolenoidin, jonka jo kesällä tsekkasin. Nyt tarkemmalla katselulla huomasin sen saaneen lämpöä jossain vaiheessa.
Sattui löytymään korvaava osa.
Tulos ---> Kylmällä moottorilla ei nosta ahtopaineita, mutta laatikko vaihtaa suht siististi, paljon paremmin kuin aiemmin. Kun ahtoja alkaa löytymään n. kilometrin - puolentoista jälkeen niin laatikko vaihtaa ylöspäin todella nätisti, aivan sukkasillaan
Kun tuvassa on kakkonen ja jalan nostaa kaasulta, saattaa tuntua pieni nykäys.
Nyt laatikko tuntuu pelaavan aikalailla niin lisää ihmettelyä vaatisi tuo ahtopaineongelma.
Eli --> Kylmällä moottorilla kestää 1 - 1,5 km ennen kuin ahtopaine nousee plussan puolelle ja laatikko saa oikean alipaineen. Sitten kun alkaa nostamaan, niin pelaa kuin kuuluukin. Jos sammutan edes sekunniksi ja laitan takas käyntiin niin taas ottaa sen 1-1,5km ennenkuin ahtopainetta ja alipainetta löytyy.
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Eipä toimi.Mika.T kirjoitti: Toimiiko ajovalojen korkeudensäätö?
Miten ne oikean etuvalon takana olevat kaks säiliötä? Miten letkujen tulee mennä niiden kesken?
Olisiko MISSÄÄN oikeaa kuvaa miten nuo alipaineletkut menee??
Tätä kun on räpelletty muidenkin toimesta, niin pitäis saada systeemi toimimaan.
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Eipä toimi.Mika.T kirjoitti: Toimiiko ajovalojen korkeudensäätö?
Miten ne oikean etuvalon takana olevat kaks säiliötä? Miten letkujen tulee mennä niiden kesken?
Olisiko MISSÄÄN oikeaa kuvaa miten nuo alipaineletkut menee??
Tätä kun on räpelletty muidenkin toimesta, niin pitäis saada systeemi toimimaan.