Katsuri tylytti - mitkä iskarit möhköön, suosituksia?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kaapo kirjoitti:Pientä koeporailua tuli tehtyä näistä lähimaaston iskarimyymälöistä.

Varaosamaailma kertoo Monroen hinnaksi 174 eteen ja 187 taakse.
KL kauppaa Sachsia tasarahaan 150 eeroa per nurkka
Motonet myyskentelee TRW-putkia 108 eteen ja 118 taakse
Bilteman iskarivalikoima ei tunne kuin 124- ja 201 sarjat

Monroen ja TRW:n setin hintaero on 270 eypoa, sillä saisi jo jonkun verran naftaa tai kesäjuomaa. Mutta toisaalta jos TWR:t ovat susia, niin hintaero on mitätön. Ovatko susia?
Vai noinkohan se olisi ajettava kultaista keskitietä keula KL:ää kohden :shock: .
Jos on varaosanumero (näkee saatavuuden ja hinnan) niin genuinepartsi on ollut vehoa noin 50% edukkaampi, mutta nyt nostaneet hintoja n 20% . Edelleen siis noin 60% osien hinnat vehon hinnoista siellä.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Löytyypi tästä aiheesta:
Kaapo kirjoitti:Iskarit näyttivät leimalla edessä 41/29 ja taka 71/62. .
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, nyt ovat uudet jouset ja iskarit paikoillaan. Kyllä muutos oli täydellisen totaalinen. Möhkön kallistelu ja lullamaisuus on kadonnut tyystin ja peli on nyt todella jämy ajettava, silti mukavuus on säilynyt. Enpäs oikein osannut edes kuvitella, millainen sen pitäisi olla, vaan nyt tiedän.
Keula nousi nelisen senttiä, ja on nyt aika lailla vaaterissa.

Kaikkein kummallisinta on, että tämän rempan seurauksena melutaso laski huomattavasti - olisiko alusta päästänyt jotain läpi....
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Vaihoikko sen ohjausiskarin myös?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Haikara kirjoitti:Vaihoikko sen ohjausiskarin myös?
Sitä en vielä vaihtanut, kun ei ole tullut käytyä ohjausiskarikaupassa :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Minkälainen homma se iskari on vaihtaa? :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Enpä ole möhköön vaihtanut, mutta 126:een vartin homma kaljataukoineen.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

:shock:
® Mesen V8 Klubi
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Eikös noiden etuiskarien vaihto ole helppo toimenpide?
Kulma ylös, rengas pois, pullotunkki tms. pyörännavan alle ja ylä/alapään mutterit irti.
Nostetaan autoa(tai lasketaan eturipustusta) ja vanha iskari pois.
Uusi tilalle. Pultit ja mutteri kiinni. Auto alas.
:shock:

Missä kohti em. työselitystä kotitarvemasentaja on saanut 500:n etujousen kaaliinsa :?:

:ei_tajuu: :ei_tajuu: :ei_tajuu: :ei_tajuu:

...kiihottaisi viikonloppuna puhdetöinä vaihtaa punput. Tuntuu etupiässä lievää hyllymistä :D
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

LiQQe kirjoitti::shock:
Tarkootin siis tuota ohjausiskaria....
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Haikara kirjoitti:Eikös noiden etuiskarien vaihto ole helppo toimenpide?
Kulma ylös, rengas pois, pullotunkki tms. pyörännavan alle ja ylä/alapään mutterit irti.
Nostetaan autoa(tai lasketaan eturipustusta) ja vanha iskari pois.
Uusi tilalle. Pultit ja mutteri kiinni. Auto alas.
:shock:

Missä kohti em. työselitystä kotitarvemasentaja on saanut 500:n etujousen kaaliinsa :?:

:ei_tajuu: :ei_tajuu: :ei_tajuu: :ei_tajuu:

...kiihottaisi viikonloppuna puhdetöinä vaihtaa punput. Tuntuu etupiässä lievää hyllymistä :D
Käyhän noinkin, mutta vain Strömsöössä :shock: eikä tule edes jousesta päähän.
Mikäs avuksi, jos hyllymistä esiintyy takapäässä ja sekin eukolla :twisted:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Sihen taas auttaa muutaman viikon juopotteluputki. Kotiin palatessa on selluliitti hävinnyt :idea:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Emännän takapäätä pitää käyttää huollossa siinä missä hyllyvällä etupäällä varustettua möhköäkin.
Huoltopaikkahan on tietenkin Shell(uliitti) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Tänään tuli möhköön TRW:n etuiskarit. Viikonloppuna nähdään, muuttuuko etupää noilla tiukemmaksi :D

Edit: Enpä malttanut odotella huomiseen, vaan iltapäivällä etuiskarit vaihtuivat. :D
Kolmen tunnin homma, sisältäen parin grillimakkaran nauttimisen puolivälissä urakkaa. Järkevä rakenne iskarinvaihtajan kannalta 8)

Niinhän tuo meni, kuin stjrömssöössä ikään. Mikään ei ollut juuttunut tms. joten homma sujui.

Ja se ajettavuus kyllä muuttui todella :D Etujousethan tuohon on vaihdettu kaksi vuotta sitten.

Ihmeellinen asia muuten sinällään: kun vajaa pari viikkoa sitten vaihdatin Euromasterilla uudet kumit vanteille, auto tutisi 80-90 vauhdissa, kuin renkaiden painotus olisi ollut pielessä. Tiistaille oli aika painotukseen, mutta iskarien vaihdon jälkeen tutina katosi :shock:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Vaihtelin ohjausiskarin tänään puhdetöinä. Vanhasta oli kyllä vaimennusteho tipotiessään, mutta suurin yllätys minulle oli, että ainakaan reilun 10 km koeajo ei tuonut esiin mitään eroa vanhaan :shock:
Missä kohti tuon ohjausiskarin olemassa olon huomaa? Montuissa ei lyö näpeille, vai liekkö turha muinaisjäännös jostain 60-luvulta :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eikun siinä ohjausiskarihommassa on tärkeää mentaalisesti tiedostaa että ohjauksessa on uusi iskari, sen pitäisi riittää stimuloimaan mielihyvänkeskusta niin että plasebovaikutus on selvästi havaittavissa :ope:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Haikara kirjoitti: suurin yllätys minulle oli, että ainakaan reilun 10 km koeajo ei tuonut esiin mitään eroa vanhaan :shock:
Missä kohti tuon ohjausiskarin olemassa olon huomaa? Montuissa ei lyö näpeille, :D
Nimenomaan just tämä ravistelu soratiellä nimismiehen kiharoissa loppui tyystin vaihdon myötä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 alusta”