Sytytys ongelmia

Vastaa Viestiin
TvT
Viestit: 25
Liittynyt: 23.10.2010 19:48

Sytytys ongelmia

Viesti Kirjoittaja TvT »

Vaihdoinpa sitte mersuun (w140 4.2v8 -91) virranjakajan kannet ja pyörimet eikä sen jälken halua käydä joka pytyllä, ehkä neljällä pytyllä en tiiä. Ensin olin aika varma että meni tulpan johdot väärin mutta jos sytytys järjestys on seuraava: 1467 5832 niin pitäis olla oikein. Seuraavaksi vaihdoin tulpat ei vaikutusta sitte mittasin tulpan johdot, on ehjät paitsi yhdessä saattoi olla poikki vikaa vaihdoin vanhan tilalle ei vaikutusta (tulpan johdot ja puolan johdot uusin 2 vuotta sitte). Laitoin vanhat virranjakajan kannet ja pyörimet takasin ei käy sen paremin ehkä vähän huonommin. Kipinää antaa molemmista puolasta neki pitäs olla ok. Alkaa ideat olemaan aika vähissä, osaisko kukaan sanoa mikä vois olla vikana?? itse epäilen vielä sytytys järjestystä osaisko joku vahvistaa onko sytytys järjestys oikea? liitteenä kuva jonka mukaan laitoin tulpan johdot.
Kuva
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3046
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Onhan ykkösen piuha varmasti oikealla kohtaa jakajassa? Vaikka järjestys menisi oikean näköisesti, voi aloitus olla pykälän pielessä?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
TvT
Viestit: 25
Liittynyt: 23.10.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja TvT »

Pitäsi olla oikein. Tuon kuvan mukaisesti mä ne laitoin. voihan ne kannetkin olla 3 eri asennossa mikä sitte on oikein?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3046
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kai ne oikein on.
Sytytysjärjestys on kuitenkin jotain muuta, koska eihän ne jakajat voi vuorotellen eri aikaan pyörähtää.
Ennen ainakin mersun kasissa oli sama järjestys kuin vanhassa Fordissa: 15486372. Tai sitten muistan väärin.

E: tommonen kuva löytyi koneelta:
Kuva

Johtojen paikat vaikuttaisi samoilta.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
TvT
Viestit: 25
Liittynyt: 23.10.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja TvT »

Ei tietenkään ne eri aikaan voi pyörähtää, jakajan sisällä on ne pyörijät eri kohdassa toisiinsa nähden. Kyllä se on juuri se järjestys 15486372 eli toisessa jakajassa 1467 ja toisessa 5832. Kyllä se täytyy olla jotenkin väärin ku ennen tuota remppaa se pelasi aivan hyvin mitä ny vähän pätki lämpimänä, jos vaikka ajo auton lämpimäksi ja oli muutaman minutin sammuksissa ja laitto käyntiin niin meinas pätkiä aikalailla. Ihan summassa arvelin vian olevan virranjakajissa ku tiesin että ne on aika hapettuneet niin ostin uudet.
TvT
Viestit: 25
Liittynyt: 23.10.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja TvT »

No nii vika selvisi oli tulpan johdot väärin. Jako oli ihan oikein se vaan että vasemman puoleisessa jakajassa lähteekin eri kohdasta mitä tuossa kuvassa. 3 tilalle 5 jne. Selvisi sillain että ensin vaihdoin 2 ja 8 paikkaa alkoi käydä paremmin sitte jätin käyntiin ja käytin tulpan johtoja irti selvisi ettei 3 ja 5 irroitus vaikuttanut tyhjäkäyntiin vaihdoin vielä niiden paikkaa ja alkoi toimiin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 sähkö”