Huomaako kukaan oikeasti ajossa muuttuvaa ohjaustehostusta? Kai siihenkin voi joku vika tulla, ja miten se todetaan, kun minulla ei tuossa facelift ässässä ole mitään eroa ohjausvasteessa ajoi sitten ryömintävauhtia parkkiksella, tai 120km/h motarilla….aina yhtä ärsyttävän kevyt (lue: herkkä)
Muistelin vain, että kun noita ässiä oli aikoinaan kaksi, niin se vanhempi (-00) oli paljon rauhallisempi ajettava maantienopeuksissa ja molemmissa on/oli alustat ja kulmat kunnossa
W220 ohjaus
W220 ohjaus
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No kun ei kukaan paremmin tietävä tunnu vastaavan, niin veikkaan sulla olevan kuitenkin pikkasen liian vähän aurausta etupyörissä.
Omaa autoani käytin aluksi suunnattavana täällä kotinurkilla, mutta aina meni homma jotenkin mönkään ja mukana sai koko ajan kytätä, kun olisivat autoa nostaneet vaikka sivupeileistä, jos ei olisi ollut nostopisteitä osottelemassa.
Eli noista kokemuksista lähtie olen itse suunnannut etupään aurauksen ja siihen tuli aika hyvä näppituntuma. Pikkasen kun jää auraus vajaaksi, niin auto on rauhaton ja kun sitä on hieman liikaa, tulee ohjauksesta jäykkä.
Mersun työohjeessa taitaa olla maininta eturenkaiden kuormittamisesta harittamaan 100N voimalla. Näin saadaan varmaankin joustot sun muut välykset oikeeseen laitaan. Etuvetoisessahan kaikki joustot ja klapit pyrkii lisäämään aurausta vedossa.
Nopeuden mukaan säätyvästä ohjauksesta en osaa mitään sanoa.
Omaa autoani käytin aluksi suunnattavana täällä kotinurkilla, mutta aina meni homma jotenkin mönkään ja mukana sai koko ajan kytätä, kun olisivat autoa nostaneet vaikka sivupeileistä, jos ei olisi ollut nostopisteitä osottelemassa.
Eli noista kokemuksista lähtie olen itse suunnannut etupään aurauksen ja siihen tuli aika hyvä näppituntuma. Pikkasen kun jää auraus vajaaksi, niin auto on rauhaton ja kun sitä on hieman liikaa, tulee ohjauksesta jäykkä.
Mersun työohjeessa taitaa olla maininta eturenkaiden kuormittamisesta harittamaan 100N voimalla. Näin saadaan varmaankin joustot sun muut välykset oikeeseen laitaan. Etuvetoisessahan kaikki joustot ja klapit pyrkii lisäämään aurausta vedossa.
Nopeuden mukaan säätyvästä ohjauksesta en osaa mitään sanoa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Tuo auraus voi olla tosiaan vastaus tähän ongelmaani…..jotenkin vain tulee mietittyä aina sieltä vaikeimman kautta
Tuo ässä on ollut nyt vähän reilu 4v minulla ja on ollut kokoajan tuollainen "yliherkkä" vaikka kulmat on kyllä remonttien yhteydessä säädetty kahdesti, tai kolmesti, mutta toki samassa luottokorjaamossa ja saman miehen tekemänä. Pitääpäs kaivella ne suuntausraportit ja ihmetellä aurauksia….
Onko kellään omia tuloksia paperilla joilla meno ollut rauhallista, niin saisi vähän vertailupohjaa omiin tämänhetkisiin
Tuo ässä on ollut nyt vähän reilu 4v minulla ja on ollut kokoajan tuollainen "yliherkkä" vaikka kulmat on kyllä remonttien yhteydessä säädetty kahdesti, tai kolmesti, mutta toki samassa luottokorjaamossa ja saman miehen tekemänä. Pitääpäs kaivella ne suuntausraportit ja ihmetellä aurauksia….
Onko kellään omia tuloksia paperilla joilla meno ollut rauhallista, niin saisi vähän vertailupohjaa omiin tämänhetkisiin
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No en tiedä ei kai tuossa uudemmassa ole enää samantyyppinen tehostus, mutta W140:ssa kun simpukan töpselin kiskaisee irti, on ohjaus nopeudesta riippumatta "raskas", tyyppiä W124. Muutenhan se on alle 80 vauhdissa ja varsinkin kävelyvauhdissa höyhenenkevyt. Itsellä ainakin kun moottoritieltä nousee lyhyeen ramppiin 130km/h ja jarruttaa kohtuu nopeasti 50km/h:een, on ohjaus vielä muutaman sekunnin kohtuu raskas, huomaa jos rampin loppupäässä on kurvia.
® Mesen Porkkana-klubi
Vaatii vähän järjestelyjä että pääsee hammastangon töpselin kimppuun, mutta toki hyvä ehdotus wikke:ltä....näinhän sen muuttuvan tehostuksen ainakin saisi pois päältä ja kokeiltua vaikuttaako mihinkään.
Mutta kaivelin noita suuntauslappuja ja tämä taitaa olla viimeisin....ottaako joku noissa arvoissa pahasti silmään? (Alkuarvot tosiaan hieman laajemman remontin jäljiltä Ja autohan on siis lyhyt W220 320cdi facelift)
Mutta kaivelin noita suuntauslappuja ja tämä taitaa olla viimeisin....ottaako joku noissa arvoissa pahasti silmään? (Alkuarvot tosiaan hieman laajemman remontin jäljiltä Ja autohan on siis lyhyt W220 320cdi facelift)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...