Takaluukun automaattikahva

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Takaluukun automaattikahva

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Noniin, kyseinen kahva jäi auki asentoon ja näyttää työntäneen kumitiivisteen tai kumisen ilmaletkun pois paikaltaan tai repinyt sen rikki tms. ei oikein pimeässä ilman laseja nähnyt. Ei meinaa mennä kiinni. Piti työnnellä tiiviste/kumiletku pois välistä jotta sai sen läpän kiinni edes osittain suojaamaan paskalta.

Mikäs siellä yleensä hajoaa?

Saako tiivistettä?

Nyt ei ole epc käytettävissä ja google ei osien suhteen juuri valaissut että mikä sieltä on tullut pois paikaltaan....

Onko kukaan purkanut kyseistä keksintöä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko se tämä A2207500091 ? Miksi en löydä EPC:stä sitä kahvaa :?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Tuohan on käsittääkseni vain facelifteissä, vai liekö automaattisesti niissäkään, vai seuraako jotain varustekoodia? Omassa edellisessä prefacessa ei ainakaan tuota ollut.

Tuossahan siis ensin sähköiset käyttönapit (vasemmalla luukun avaus ja oikealla koko auto keskuslukitus) käänty alaspäin ja niiden välistä työntyy kieli ulos josta luukun saa siististi kiinni, ja kieli vetäytyy takaisin luukun sisälle. Tiiviste on nappien ympärillä ja pitäisi pitää kurat loitoilla sisämekanismista.



Minullakin joku pakkastalvi tuo kieli työnsi tiivisteen mukanaan ja kun en saanut enää paikalleen, nyppäsin koko riekaleen pois....nyt vuosien jälkeen kieli alkoi jumittaa puolitiehen ja irroitin koko mysteerin käteen.

Sieltä oli kaikki saranat ym. liikkuvat osat paksun kuonan peitossa ja wd40 liottelulla ne heräsi eloon, mutta kieltä käyttävä painesylinteri on mennyt ”laiskaksi” eikä jaksa enää liikuttaa kieltä kunnolla :( Korvakuuloisesti ei vuoda kuitenkaan :shock: Niveliä ei saa voideltua kielen välistä, vaan joutuu purkaa koko systeemin käteen. Nyt varmaan pesisin UÄ-pesurissa koko osan, jos uudelleen teen.

Tiivistettä en tiedä mistä tekisi?


Ao.numeroita löysin kahvalle ebaysta:

2207500893 / A2207500893 / A 220 750 08 93 0893

https://www.ebay.com/itm/03-06-Mercedes ... Sw7PNdgPqq
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

piippu kirjoitti:Tuohan on käsittääkseni vain facelifteissä, vai liekö automaattisesti niissäkään, vai seuraako jotain varustekoodia? Omassa edellisessä prefacessa ei ainakaan tuota ollut.

Tuossahan siis ensin sähköiset käyttönapit (vasemmalla luukun avaus ja oikealla koko auto keskuslukitus) käänty alaspäin ja niiden välistä työntyy kieli ulos josta luukun saa siististi kiinni, ja kieli vetäytyy takaisin luukun sisälle. Tiiviste on nappien ympärillä ja pitäisi pitää kurat loitoilla sisämekanismista.



Minullakin joku pakkastalvi tuo kieli työnsi tiivisteen mukanaan ja kun en saanut enää paikalleen, nyppäsin koko riekaleen pois....nyt vuosien jälkeen kieli alkoi jumittaa puolitiehen ja irroitin koko mysteerin käteen.



Sieltä oli kaikki saranat ym. liikkuvat osat paksun kuonan peitossa ja wd40 liottelulla ne heräsi eloon, mutta kieltä käyttävä painesylinteri on mennyt ”laiskaksi” eikä jaksa enää liikuttaa kieltä kunnolla :( Korvakuuloisesti ei vuoda kuitenkaan :shock: Niveliä ei saa voideltua kielen välistä, vaan joutuu purkaa koko systeemin käteen. Nyt varmaan pesisin UÄ-pesurissa koko osan, jos uudelleen teen.

Tiivistettä en tiedä mistä tekisi?


Ao.numeroita löysin kahvalle ebaysta:

2207500893 / A2207500893 / A 220 750 08 93 0893

https://www.ebay.com/itm/03-06-Mercedes ... Sw7PNdgPqq
Tilasin käytetyn lukon. Voin katsoa millainen se tiiviste on. Eiköhän sellaisen saa leikattua kumista tai tulostettua nykyään.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti:
piippu kirjoitti:Tuohan on käsittääkseni vain facelifteissä, vai liekö automaattisesti niissäkään, vai seuraako jotain varustekoodia? Omassa edellisessä prefacessa ei ainakaan tuota ollut.

Tuossahan siis ensin sähköiset käyttönapit (vasemmalla luukun avaus ja oikealla koko auto keskuslukitus) käänty alaspäin ja niiden välistä työntyy kieli ulos josta luukun saa siististi kiinni, ja kieli vetäytyy takaisin luukun sisälle. Tiiviste on nappien ympärillä ja pitäisi pitää kurat loitoilla sisämekanismista.



Minullakin joku pakkastalvi tuo kieli työnsi tiivisteen mukanaan ja kun en saanut enää paikalleen, nyppäsin koko riekaleen pois....nyt vuosien jälkeen kieli alkoi jumittaa puolitiehen ja irroitin koko mysteerin käteen.



Sieltä oli kaikki saranat ym. liikkuvat osat paksun kuonan peitossa ja wd40 liottelulla ne heräsi eloon, mutta kieltä käyttävä painesylinteri on mennyt ”laiskaksi” eikä jaksa enää liikuttaa kieltä kunnolla :( Korvakuuloisesti ei vuoda kuitenkaan :shock: Niveliä ei saa voideltua kielen välistä, vaan joutuu purkaa koko systeemin käteen. Nyt varmaan pesisin UÄ-pesurissa koko osan, jos uudelleen teen.

Tiivistettä en tiedä mistä tekisi?


Ao.numeroita löysin kahvalle ebaysta:

2207500893 / A2207500893 / A 220 750 08 93 0893

https://www.ebay.com/itm/03-06-Mercedes ... Sw7PNdgPqq
Tilasin käytetyn lukon. Voin katsoa millainen se tiiviste on. Eiköhän sellaisen saa leikattua kumista tai tulostettua nykyään.
Se tiivistehän on korvattavissa. Pehmeähköä kumifoamioorengasta.

Tuskin saa varaosana mutta näyttää olevan irti tossa varaosakahvassakin. Poistan tiivisteen puhdistan tiivarin ja rungon ja liimaan sen. eiköhän se sillä ala pelata.

Voisi etsiä jostain kumimaista foamia josta vaikka laserilla leikkaisi tiivisteitä. Noin 3mm paksu on passeli
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 kori”