W220 320CDI lämpeneminen
W220 320CDI lämpeneminen
Miten teillä lämpeää 320cdi -20 -30 asteen pakkasilla? Oma facelift w220 ei lämpeä kovilla pakkasilla ku 60-70c noin 20km ajolla. Jos 100km ajaa niin ehkä nousee noin 80c mutta yli ei mee vaikka mitä tekisi. Termostaatti on kunnossa vasta vaihdoin uuden ihan veholta ostin alkuperäisen. Ajonaikainen webasto toimii ja keula pakattu umpeen.
Isä osti samanlaisen auton pari vuotta uudemman ja ero lämpenemisessä on kun yöllä ja päivällä. Ei isän mersussakaan ensin noussut lämmöt kun 60 mutta laitoin omasta entisen termostaatin siihen ja nyt lämmöt nousee ~-30 asteen pakkasilla ~10km ajolla 90c.
Miten on mahdollista että kaksi samanlaista samalla koneella olevaa autoa lämpeää näin erinlailla? Onko näissä sitä pikkutermostaattia mitä joissakin e ja c malleissa on?
Isä osti samanlaisen auton pari vuotta uudemman ja ero lämpenemisessä on kun yöllä ja päivällä. Ei isän mersussakaan ensin noussut lämmöt kun 60 mutta laitoin omasta entisen termostaatin siihen ja nyt lämmöt nousee ~-30 asteen pakkasilla ~10km ajolla 90c.
Miten on mahdollista että kaksi samanlaista samalla koneella olevaa autoa lämpeää näin erinlailla? Onko näissä sitä pikkutermostaattia mitä joissakin e ja c malleissa on?
Samanlaiset on kokemukset W220 320cdi moottorin lämpenemisestä pakkasella - ei tahdo oikein lämmetä nopeasti 80 asteeseen. Moottoritieajossa (100 km/h) 25 asteen pakkasella noin 15 - 20 km ajolla kone saavuttaa normaalilämmön. Kahdeksankympin ajossa lämpö nousee siinä 30 km ajon jälkeen 80 asteeseen. Et`näillä mennään. Maskisuojan laiton jälkeen lämpenee hieman nopeammin - mut vain hieman. Vanhemmat "louskut" lämpeni kyllä nopeasti!
yst tv. JoSaa
yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Täytyy näissä jokin ero olla kun toinen lämpenee 90c ja toinen ei.
Unohtu mainita että minulla on egr poistettu käytöstä ja tehoja lisätty.
Varmaan egr poisto vähän vaikuttaa lämpenemiseen mutta ei kait nyt kuitenkaan näin isoa eroa voi olla. Eikä minun ässä lämmenny yhtään paremmin sillon kun oli egr käytössä. Sama homma oli entisessä autossa e mallin 220cdi -00. Ei sitäkään saanut lämpeemään vaikka mitä teki.
Unohtu mainita että minulla on egr poistettu käytöstä ja tehoja lisätty.
Varmaan egr poisto vähän vaikuttaa lämpenemiseen mutta ei kait nyt kuitenkaan näin isoa eroa voi olla. Eikä minun ässä lämmenny yhtään paremmin sillon kun oli egr käytössä. Sama homma oli entisessä autossa e mallin 220cdi -00. Ei sitäkään saanut lämpeemään vaikka mitä teki.
Tvt:llä ei varmastikkaan toimi se sähköinen lisälämmitin.
Se nopeuttaa lämpenemistä paljon.
Minullakaan se ei toimi mutta webaston korjaamisen jälkeen autolla on kyllä tarjennut ajella ihan hyvin.
Itellä tapana käyttää kovemmilla pakkasilla autoa se varttitunti ennenkuin lähden sillä mihinkään. Webastolla tyhjäkäynnillä tuossa vaiheessa lämmöt yli 60c.
Se nopeuttaa lämpenemistä paljon.
Minullakaan se ei toimi mutta webaston korjaamisen jälkeen autolla on kyllä tarjennut ajella ihan hyvin.
Itellä tapana käyttää kovemmilla pakkasilla autoa se varttitunti ennenkuin lähden sillä mihinkään. Webastolla tyhjäkäynnillä tuossa vaiheessa lämmöt yli 60c.
Siinä se on imusarjan alla ~4.sylinterin kohdalla. Ainakin ässässä se ei ole lohkossa vaan lämppärille menevän letkun välissä.
Staarilla voi ohjata sitä ja katsella jännitearvoja samalla.
Ite haaveilin että jos hommais uuden vastuksen mutta tuntu olevan sen verran kallis palikka että tarkenen ilmankin.
Käytettyä ei toinna laittaa kun ne on 99% paskana kaikki.
En tiedä yhtään W202 W210 W220 cdi:tä jossa se toimisi. On se sen verran laadukas osa.
En tiä mikä sen särkee. Kalkkipitoinen neste joka kivettyy vastusten pintaan ja muodostaa eristävän kerroksen ja vastukset palaa, vai mikä....
Staarilla voi ohjata sitä ja katsella jännitearvoja samalla.
Ite haaveilin että jos hommais uuden vastuksen mutta tuntu olevan sen verran kallis palikka että tarkenen ilmankin.
Käytettyä ei toinna laittaa kun ne on 99% paskana kaikki.
En tiedä yhtään W202 W210 W220 cdi:tä jossa se toimisi. On se sen verran laadukas osa.
En tiä mikä sen särkee. Kalkkipitoinen neste joka kivettyy vastusten pintaan ja muodostaa eristävän kerroksen ja vastukset palaa, vai mikä....
Niin onkos tuo lämmitin kaikissa ässän 320cdi koneissa? En ole yhtään muistanut tuollaista edes murehtia....mutta josko sitä nyt
Minulla kyllä moottori lämpeää suht mukavasti, mutta sisätilat ei niinkään....se lämppärin kenno edelleen huuhteluyritystä vailla Tänätalvena ei ole vielä alle -15°C ollut ja näissä pakkasissa nousee sen reilun viisarin yli 80°C, mutta muistelisin edellisistä talvista, että sitä samaa luokkaa se kone on kylmissäkin ilmoissa...ikinä ei ole yheksässäkympissä käynyt (muuta kuin kesällä äärimmäisessä helteessä ja hiljaa ruuhkassa matelemalla) enkä ole pahviakaan "naamaan" asennelut, kuin ensimmäisenä talvena varuiksi, mutta totesin sen myöhemmin tarpeettomaksi...
Minulla kyllä moottori lämpeää suht mukavasti, mutta sisätilat ei niinkään....se lämppärin kenno edelleen huuhteluyritystä vailla Tänätalvena ei ole vielä alle -15°C ollut ja näissä pakkasissa nousee sen reilun viisarin yli 80°C, mutta muistelisin edellisistä talvista, että sitä samaa luokkaa se kone on kylmissäkin ilmoissa...ikinä ei ole yheksässäkympissä käynyt (muuta kuin kesällä äärimmäisessä helteessä ja hiljaa ruuhkassa matelemalla) enkä ole pahviakaan "naamaan" asennelut, kuin ensimmäisenä talvena varuiksi, mutta totesin sen myöhemmin tarpeettomaksi...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No se kenno se on itelläki vielä vaihtamatta. Viimetalvena ajelin Sodankylän yläpuolella -38c:ssä ja kyllä tuossa tarkeni mutta ei se sentään lämmin tuossa kelissä ole.
Moottorilämmöt oli silti kelistä huolimatta sama 85c kuten lauhemmillakin keleillä.
Tuo sähkövastus on minusta kaikissa diiseleissä.
En tiedä miten kuumaa se toimivalla sähkövastuksella pukkaa mutta näin webaston ja koneen lämmöllä puhalluslämpö ei ole todellakaan kuumaa missään tilanteessa.
Korkeintaan reipasta kädenlämpöistä.
Moottorilämmöt oli silti kelistä huolimatta sama 85c kuten lauhemmillakin keleillä.
Tuo sähkövastus on minusta kaikissa diiseleissä.
En tiedä miten kuumaa se toimivalla sähkövastuksella pukkaa mutta näin webaston ja koneen lämmöllä puhalluslämpö ei ole todellakaan kuumaa missään tilanteessa.
Korkeintaan reipasta kädenlämpöistä.
Tuo sähkövastus on minusta kaikissa dieseleissä.
Jaa että mitä että???
Pitäiskö tuomonen olla pre-facelift 211:kin?
Nythän puhutaan eri vastuksesta kuin lämpökanavan vastuksesta mikä lämmittää vain sakastiin puhallettavaa ilmaa?
Korjatkaa nyt kiireesti!
Jaa että mitä että???
Pitäiskö tuomonen olla pre-facelift 211:kin?
Nythän puhutaan eri vastuksesta kuin lämpökanavan vastuksesta mikä lämmittää vain sakastiin puhallettavaa ilmaa?
Korjatkaa nyt kiireesti!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
No sitä miekin!Mika.T kirjoitti:Nyt on ollu puhe W220:stä
Sekoitti vähän kun kirjoitit että on kaikissa dieseleissä...
Mie ihmettelinkin että ei ainakaan yhessä 220cdissä ee:ssä mikä on tuossa kansi irti.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Enpä oo vielä kerenny vastusta testaileen mutta aika varmasti on sökö. Eikös se ole juurikin tällä varaosanumerolla: 0001591604? Uudellakin näyttäs olevan hintaa ihan kivasti, yhdessä paikassa melkeen 400€ saksassa, suomen hinta varmaan tupla. Käytettyjä kyllä sais kohtuu hintaan mutta ei varmaan uskalla sellasta ostaa. Onkohan olemassa jälkiasennettavaa 12v lämpövastusta?