Kolmos koppanen Golf 1992 - 1998. Millainen autona?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Kolmos koppanen Golf 1992 - 1998. Millainen autona?

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossa olen aikani kuluksi katsellut nettiauton tarjontaa noista kolomoskopan golffeista? Millaisia autoja nuo on ylläpitää? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota jos tuollaisen ostaa? Kone on vähintään 1.6 tai 1.8. 1.4:set on pois laskuista. Sana on vapaa. :?:

Elikkäs tuollainen
http://www.ajovalo.net/Mallit/vw_golf91.htm

Jaa, tuota on saanut jo 1991?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Siskolla on tuollainen -94 malli, 1,6 litrainen. Eipä siinä paljon kummempia vikoja ole ollut, mitä sivusta olen seurannut. Sata tonnia ajettuna ja kahdesti tai kolmasti ruostesuojattuna se sen osti. +60 tonttua on nyt ajellut ja on siihen jotain pientä värkätty, kuten mittariston vaihtoa tms.

Ainoa mihin itse olen kiinnittänyt huomiota heikkoutena on pellit. Tuntuu pehmenevän kovin herkästi ja nopeasti :!:. Hitsailtu on jo sitäkin pariin otteeseen ruostesuojaukista huolimatta.

Ajotuntuma on kyllä sellainen muovinen ja rimpulamainen, mutta on se ihan talouspeli, aika pienellä käy. Mutta mitä sinä suotta volkkareita, osta mersu!
Kein siknatuur
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Emännälle tämä olis menossa... Teinitähdet on aika hintavia vielä, eikä kuulemma emäntä ihan herkästä Mersun rattiin mene? Ei, en aio vaihtaa emäntää. :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Isäukollahan on tuommoinen..eipä juuri kummoinen kehonsiirtoväline.Järjestät emännällesi koeajon kunnon autolla niin unohtuu kolopallot mielestä.Nimim. kokemusta on... :D
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Vaimolla käytössä tuollainen -91 vuoden III koppanen 1,8CL. Ajettu 161tkm ja muuten kohtalainen. Mutta moottori aikas voimaton, kulkee nuhaisesti, ajoasentoa en ole sopivaksi saanut säädettyä.

Moottori muuten kohtalaisen toimintavarma ja ns. perustekniikkaa koko auto.

Kolmiovisen auton huono ja hyväpuoli on isot ovet. Alkavat helposti retkottaa ja toisaalta vievät tilaa parkkipaikalla. Mutta jos on tilaa avata ovi niin kyllä kyytiinkin helposti mahtuu.


Aikas perusauto, ilman suuria hurraa- tai buu-huutoja. Vaimo tahtoisi A-sarjan edustajan itselleen. Mutta kilometrejä tulee sen verta vähän ja vanhasta saa toisaalta kuntoon nähden liian vähän. Eli vaihtokaan ei oikein kannata.
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Golf 3 on ihan hyvä perus auto kunnossa ollessaa. Tyypillisiä vikoja mitä tulee mieleen,löytyy lähes joka yksilöstä.
-Taka-akselin helat rikki
-Etu alatukivarsien takahelat murtuneet
-1,6 moottorissa usein öljy vuoto kannen kulmassa jakopään läheisyydessä. Suosittelen 1,8 konetta

Muuten asia peli eikä sisällä mitään kalliita tekniikka ratkaisuja.

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Daimler kirjoitti:Järjestät emännällesi koeajon kunnon autolla niin unohtuu kolopallot mielestä.
Hintaluokka on sitä, että jostain joutuu tinkimään. Aikanaan sai tuhannella markalla hyvän, toimivan auton. Nyt ei tonni riitä mihinkään. 94:sta Nissan Sunnystakin, jolla on ajettu noin 250tkm halutaan 1300 - 3800€.

Pitänee tuumailla. Golffin osat ei ainakaan motonetissa näyttäneet kovin kalliilta. Ehkä tuollaista voisi osata itsekin huoltaa... Mutta ne mahdolliset ruostevauriot aiheuttaa harmaita hiuksia jo valmiiksi.

Eihän tuossa perus golffissa ole mitään ylimääräistä. 1.8 peruskonekin on vain 75hv. Kyllä kait tuollaisella kakkosajot ajais.

Allerginen olen ruosteelle ja öljyvuodoille.

Halpa ja hyvä ei kohtaa sitten millään... :cry:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Eikait volkkarin pärekorista voi paljoa ominaisuuksia vaatia.... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kolmos korinen golffi on koriltaan todellakin ruoste herkkä. Takajalkatilat saataa ruostua sisältä päin ja takaluukku ruostuu siitä ikkunan pielestä. Ainahan noi volkkarit on tehottomia ja golffissa toi sisä melu on yllättävän kova. Kolmoskorisessa kojelauta on melkonen natisija. Lambda antureita saatta mennä turhan usein jos laittaa tarvike anturin ja ilmamäärä mittari vikoja on ollut jonkun verran. Noissa taka-akselin puslat ei oo niinkään ongelma vaan vähän kepsut takapyörän laakerit saattavatten poikia 60tkm ajolla jo. Mutta kyllä noilla volsuillakin ajaa kun ovat melko halpoja ja toi ajettavuuskaan oo ollenkaan huonoimmasta päästä.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

On se ainakin ajettavuudeltaan parempi kuin samanikäinen synnytin tms. japsikippo ja myös talvella hyvä ajaa+lämmin.
Tosiaan ruostetta voi olla, mutta ei se aivan yhtäkkiä käsiin lahoa sentään(vrt. joku japsi).
Takapyörän laakerit, imusarjan kumijalka(ainakin 1.8) on tuollaisia kulutushyödykkeitä, mutta muuten on kyllä aika varma ja yllätyksetön peli.
Osta vento ennemmin, saat järjettömän kokoisen kontin samaan rahaan.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Kolmos koppanen Golf 1992 - 1998. Millainen autona?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pappi kirjoitti: Sana on vapaa. :?:
No jos pittää volokkarriin kallistua niin vähintään neloskoppanen. Ero kolmos ja nelos koppasissa on huima. :D

Ite en ikinä laittais kolmoskoppasta. Kaverilla oli joskus sellainen... hyi.... :D

Neloskoppasella olen kans joskus ajellut pitempiäkin siirtymiä.. Se nyt tuntuu jo vähän autolta.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3651
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tuttavapiiristä on vannoutuneelta VW-friikiltä joskus suupielestä lipsahtanut, jotta etupään niveliä ja iskareita omaan autoonsa joutui muutaman vuoden sisään usean kerran merkkiliikeessä vaihdattelemaan. Myös renkaita on auto syönyt aika tavalla. Ko auto on tosin dieselfarkku, eli saattaa nivelet ja vakiolevyiset (kapeat) nakit olla perusmallia kovemmillakin molemmissa päissä.

Sähkölaitteissa on myös jotain vikoja äijän mukaan ollut, ja öljynkulutus oli autossa uutena kovanlainen. Kilometrien myötä tasoittunut, kuulemma. :shock:

Pientä kulutusta ja halpoja merkkiliikeosia muistaa kaveri aina kehua, mutta kaikkihan on suhteellista. :?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Niveliä? :shock:
Omassa 220tkm ajetussa ainoastaan nyt joutui laittamaan toisen etu-alapallon. Nivel makso 12€ ja vaihdossa meni atuo halliin->ulos 10min.
Vakioiskareilla se on hieman öö pehmeä, muttei ne mitenkään normaalia kummemmin hajoa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Golfin nivelistä ei kannata huolta kantaa, niihin menee rahaa prosentti siitä mitä vastaavan Mersun nivelviidakkoon. :lol:

Suht äänekäs - kuten lähes kaikki autot Mersuun verraten - mutta yllätyksetön ajettava, sikäli turvallinen.

Neloskoppainen on toki mukavampi vehje, ja vitoskoppainen on oikein hyvä tien päällä - hiljainenkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”