Golfpallon kylmäkäynnistys propleema

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Golfpallon kylmäkäynnistys propleema

Viesti Kirjoittaja JS »

Nyt on golf rupennut temppuileen vaimon käsissä ja meikäläisenkin :cry:

Kylmänä saa autoa sahata ja vinguttaa.. kännistyy ja sammahtaa. kylmänä auton käynti nykivää ja kone käy todella epätasaisesti.

Lämmettyään auto rupeaa toimimaan golfmaisesti :roll:
Autona siis Golf 1,8 CL eli yksipisteruisku. Autoon vaihdettu virranjakajan kansi ( oli finito ) tulpat, tulppienjohdot. Tankkiin laitettu kosteudenpoistoainetta ja vika on ja pysyy.

Voisiko vika olla jossain anturissa? Ehdotuksia otetaan vastaan ?

Hjelp :roll: :roll:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ruiskun vedenlämpöanturi voisi tehdä tuollaista, jos näyttää sopivasti liikaa. Testerillä näkisi arvon kun auto on kylmä.

Mutta katso eka se ruiskuyksikön alla oleva kuminen imujalka, ettei ole revenny ja vuoda jostakin. Samalla jarrutehostimelle menevä letkun pätkä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Jarno.V kirjoitti:Ruiskun vedenlämpöanturi voisi tehdä tuollaista, jos näyttää sopivasti liikaa. Testerillä näkisi arvon kun auto on kylmä.

Mutta katso eka se ruiskuyksikön alla oleva kuminen imujalka, ettei ole revenny ja vuoda jostakin. Samalla jarrutehostimelle menevä letkun pätkä.
Juu unohtu kertoa, että toi kumijalka vaihdettiin alkukesästä kun oli revennyt sellanen 10cm vako :roll:
Letkutkin näyttäis olevan kiinni.. pitää vielä tarkistaa.. enenkuin vaimolla menee hermot
Mitähän tollanen vedenlämpöanturi maksaa, jos testais vaihtamalla anturin. :roll:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Jos löytyy yleismittari, niin voi sen mitatakin, vastus pitäisi olla anturin napojen 1 ja 3 väliltä:
20ast 2250-3000ohm
eli jos ulkona on esim. 10 ast niin pitäisi olla jotain yli 3000ohm.
JOS tuo vika tästä johtuu niin esim. kun auto kylmä voisi kuvitella että vastus olisi luokkaa alle 1000ohm kun sen pitäisi olla yli 3000.

Niin ja anturi on siinä ylävesiletkun lähdössä, nelinapainen sokalla kiinni.
Olikohan vielä ettei siihen mene kuin kaks johtoa?, joiden tilalle mittari siis.
Siis ettei nyt ihan veikaten ostateta puolta autoa uusiksi.. :twisted:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”