
Eli sellasta jurinaa joka kohoaa nopeuden noustessa...
Mitäs tuollasille perille tehdään



Mistäs tiedän mikä perä siinä on - löytyykö jostain numerosarja tai jotain

Sen katsoin että sinne menee kaksi letkua - siis ASD-perä vai

Meijän pitää käydä yhdessä huudattamassa nuita periäEzKo kirjoitti:Kuuluu munkin perästä ulinaa jossain 80 km/h jälkeen alkaa
Kannatan, siitä tulis hieno konserttidry kirjoitti:Meijän pitää käydä yhdessä huudattamassa nuita periäEzKo kirjoitti:Kuuluu munkin perästä ulinaa jossain 80 km/h jälkeen alkaa![]()
Mahtais siinä ohikulkijat katsella kun kaksi S124:sta painaa peräkkäin laakerit tai perät huutaen...
Hmm, tuosta tulikin mieleeni: alkaako perät huutamaan vasta jossain tietyssä nopeudessaEzKo kirjoitti:Kuuluu munkin perästä ulinaa jossain 80 km/h jälkeen alkaa
Lucky-Dog kirjoitti:...Tuollainen tietyssä nopeudessa alkava ääni, esim. se 80 km/h, viitaisi lautapyöräpari vikaan...
Nyt vetäsit hyvän...dry kirjoitti: Onko mersuissa laudasta tehty pyöräpari![]()
Tällaiset neuvot Rolle antoi vaimollekkin. Omassani juuri mutkissa laakeri huuti enempi. Eritoten toiseen suuntaan käännettäessä. Näin erottaa juuri sen että kummalta puolelta laakeri on mennyt. Kuskinpuoli jos ääni voimistuu oikealle kääntyessä. Ja toisin päin...Sampo N. kirjoitti:Meillä tuon laakerivian huomasi ainakin sillä lailla, että mutkaan tullessa alkoi ulina toiselta puolelta. Lisäksi kun laittoi vähän painoa takapenkille...
Mulla alkaa risteyksiin hidastaessa pirunmoinen ulina mutta loppuu kuin seinään kun hieman polkaisee jarrua... Kardaanin tukilaakeri on heikko kyllä mutta voiko tuo johtua juuri siittä vai onko laakeri tms menossa kans?Lucky-Dog kirjoitti:Laakerivika on yleensä tuollainen, nosta autoa ylös ja pyörittele renkaista.
Useasti ääni myös kovenee risteyksiin hidastettaessa.
Tuollainen tietyssä nopeudessa alkava ääni, esim. se 80 km/h, viitaisi lautaspyöräpari vikaan. Em. asialle on myös ominaista se, että ääni ei kuulu esim. 70 km/h tai 100 km/h.