Oven lukkopatruunan vaihto/huolto/korjaus..
Oven lukkopatruunan vaihto/huolto/korjaus..
Alkoi sitten temppuamaan kuskin oven lukko kakkoslankusta.Avain menee sisään ja kääntyy mutta mitään ei tapahdu.Tartteekos sitä ovipahvia irrottaa patruunan irrotusta varten? Nyt voisi mb-braingear kuva olla paikallaan.Meneekö se yhdessä yössä tuommoiseksi ilman murtoyritystä kuten eräs forumilais-sukulainen tänään puhelimitse ohjeisti.. 

Ei tarvii irrottaa pahvia. Ovessa on kahvan kohdalla mustan tulpan alla pieni uppokataruuvi,tätä löysäämällä kahvasta lähtee takaosa irti. Älä kierrä ruuvia irti asti,pelkkä löysääminen riittää.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
No, joko lukko toimii? Kiinnostaa sikäli, että yritin jokin aika sitten putsata omasta kakkosnelosesta kuskin puolen oven lukkoa. Otin pesän irti ja erehdyin kääntämään lukkoa avaimella sen irti ollessa, jolloin pesä lukittui 180 astetta väärään suuntaan. Ei suostu avain kääntymään enää mihinkään suuntaan. No vaihdoin sen sitten vänkärin puoleiseen oveen, mutta olishan tuo hyvä molempien oven lukkojen avaimella toimia. Tietääkö kuka saako siitä enää toimivaa peliä, vai onko pesän vaihto ainoa ratkaisu? 

Nonniin.Tuntu ettei se kirottu patruuna irtoa millään ja olin jo Dealerin ohjeitten mukaan ottamassa rautasahan terää käteen.Päätin kuitenkin liottaa koko patruunan avaimen reijästä crc:llä jonka jälkeen avain sisään,lukkotongit käteen ja ääretön vääntö ja poks..patruuna irtosi.Vaihdoin sitten apukuskin ovesta lukon joka irtosi todella vaivattomasti.
Issekin tein ensimmäisellä kerralla tuon virheen (molempiin lukkoihinmbsilver kirjoitti:Otin pesän irti ja erehdyin kääntämään lukkoa avaimella sen irti ollessa, jolloin pesä lukittui 180 astetta väärään suuntaan. Ei suostu avain kääntymään enää mihinkään suuntaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)