Maskin verkon vaihto?

Luukut, ovet keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Maskin verkon vaihto?

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Eli nyt sain viimeinkin tilattua verkon.
Jos tässä viikonloppuna vaihtaisi, niin vinkit olisivat tarpeen.

Ruuvit pois kulmista ja ritilä pois, MUTTA miten sen ritilästä tulevan konepellin vetomuovin käy?

Täytyyko vetokytkin ottaa pois ritilän vaihdon ajaksi? Se on kiinni itse mekanismissa pelkällä pinnillä, eli ei kierreruuvilla, niin poisotto käy hankalasti...vai mikä kikka siihen käy?

Mites ne kromilistat? Laitetaanko ne ensin ritilään kiinni ja sitten vasta ritilä paikoilleen? Eikös ne työnnetä paikoilleen sieltä sivuilta?
w126 300SE 1986
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Moro!

Ompa minustakin joskus jotain apua. :D

Maskin listat pujotetaan paikoilleen sen irtaallaan ollessa, sovita ja lyhennä ne maskin mittaan -2mm.

Tuulihaan vedin (se muovinen) lähtee pois kun nappaat sokan päästä irti painamalla sitä vaikkapa ruuvarilla. :arrow: Tappi pois ja vedin irti.

Pellissä on 3 ruuvia ylhäällä "piilossa". Tarvitset jatkovarren ja 8mm hylsyn avataksesi ne (pikkuräikkä ja hylsy), tämän jälkeen maski irtoaa. Ne ruuvit näkyvät kun lyöt pääsi maskiin ja kurkistat sen taakse, konepellissä on 3 reikää.

Voimia asennukseen. :D
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Eli täytyykö siis koko maski ottaa pois ritilän vaihdon ajaksi? Vai voiko ritilän vaihtaa maskin ollessa paikallaan?
w126 300SE 1986
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Maski pois paikoiltaan.
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Tietysti KL käsmäsi ja en saanut varaosia viikonlopuksi, joten tyydyin vain katselemaan maskia.

En löytänyt mistään ylhäältä maskista ruuveja, vaan minusta näyttää siltä, että maski on kiinni konepellissä vain 6 pultilla, joista kolme on maskin oikeassa reunassa ja toiset kolme vasemmalla. Eli siis maskin yläosassa ei ole muttereita, vaan kolme per oikea/vasen puoli.

Vain mitä tarkoitin "piilossa"? :shock:
w126 300SE 1986
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Erew126 kirjoitti:Tietysti KL käsmäsi ja en saanut varaosia viikonlopuksi, joten tyydyin vain katselemaan maskia.

En löytänyt mistään ylhäältä maskista ruuveja, vaan minusta näyttää siltä, että maski on kiinni konepellissä vain 6 pultilla, joista kolme on maskin oikeassa reunassa ja toiset kolme vasemmalla. Eli siis maskin yläosassa ei ole muttereita, vaan kolme per oikea/vasen puoli.

Vain mitä tarkoitin "piilossa"? :shock:
"Piilossa" tarkoittaa sitä että maskin yläreuna on kiinni pellissä ruuveilla niin ikään. Ne ruuvit näkyvät kun kurkkaat pellin/maskin yläreunassa oleviin reikiin. 8mm hylsy ja jatko, siitä se lähtee.

Niitä reikiä on kolme, taskulamppu suuhun ja toteamaan. :D
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Ahaa, tutut reiät on, näin kyllä ne. En vain tajunnut, että sielläkin oli niitä. Kokeilin muistaaksein sormella, mutten tuntenut mittää.

Nojoo, taidanpa huomenna lähtä irroittamaan ko.makaran.
w126 300SE 1986
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Noniin, maski on irti ja pesty huolellisesti. Nyt vain odotellaan osia, kromilistan saan Niemelän Autosta, KL toivon mukaan postittaa itse ritilän tällä viikolla.

Irroitus oli yhtä tuskaa. Hankala työasento, kokoajan varuillaan, ettei tipu mitään (vaikka levitin oranssin viltin koneen päälle, hyvä konsti) ja maski oli perkeleen tiukassa. 20 vuotta vanhat liimat ja tiivistemassa yms olivat tehneet tehtävänsä. Maski piti kirjaimellisesti repiä pois paikaltaan. Mutta jälkiä ei onneksi jäänyt.

Suht iso homma suht pienen lommon takia pitää tehdä :D Pistihän se puuttuva pala ja vino lista sen verran pahasti silmään, että pakko oli kuntoon laittaa.

Niin, ja hajosihan siinä yksi osakin :). Ajattelin putsata sen mersumerkin (siis se litteä laatta) alapuolelta, niin ruuvi otti ja katkesi sitä aukaistaessa. Oli ilmeisesti niin hauras ruuvi. 11€ uusi merkki :shock: Tuli samalla tilattua uusi, kun se vanha oli jo niin haalea...
w126 300SE 1986
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 kori / R & C 107”