Kopioinpa toisaalle kirjoittamani tarinan tännekin...
17.9.2005 kirjoittelin:
Tiedoksi kaikille S203-kuskeille saatettakoon, että soittivat Mersulta pari viikkoa sitten ja kutsuivat 2002-mallin farmarini verstaalle. Syynä on että ovien tiivisteet kuulemma pukkaavat irtoilemaan tuosta mallista. Eli mallilla on ns. recall käynnissä.
Liike vaihtoi oviin uudet tiivisteet tehtaan piikkiin, olisi antanut ilmaisen laina-autonkin korjauksen ajaksi, mutta koska auto pääsi heti sisään päätin ennemmin jäädä odottelemaan, ja taas matka jatkuu...
...C-farmarini kuuluu tiivisteisiin kohdistuvan recallin piiriin, eikä ole vielä saanut osakseen siihen kuuluvaa lääkitystä. Recall tarkoittaa, että tietyn mallisissa, tiettynä aikavälinä valmistetuissa autoissa on havaittu tyyppivika, jonka korjaaminen on valmistajan mielestä välttämätöntä. Korjaavat toimenpiteet tehdään kaikkiin ko. recallin piiriin kuuluviin autoihin vaikka oireita ei olisi vielä ilmennytkään.
Tämä tapaus tunnetaan koodilla "Service Campaign #2005030003" ja työn koodi oli liikkeessä "SEAL4D00560 SEALANT".
S203:n oven tiiviste -recall
Minkäslaiset nuo vanhat tiivisteet oli?
Minulla tässä nykyisessä (vm.-02) tuo sisempi, ovenkarmissa kiinni oleva, tiiviste on kankainen, tai vastaavaa materiaalia. Edellisessä W203:ssa (vm.-01) tuo sisempi tiiviste oli kuminen.
Et oisko tuohon tehty tiivisteen vaihto kampanja? Toisaalta kun veholta tiedustelin tekemättömiä actioneja, ei löytynyt muuta kuin yksi. Ovien alalistojen irroitus ja sinne suojamassan laitto, tehdään muuten ensiviikolla tuo homma.
Minulla tässä nykyisessä (vm.-02) tuo sisempi, ovenkarmissa kiinni oleva, tiiviste on kankainen, tai vastaavaa materiaalia. Edellisessä W203:ssa (vm.-01) tuo sisempi tiiviste oli kuminen.
Et oisko tuohon tehty tiivisteen vaihto kampanja? Toisaalta kun veholta tiedustelin tekemättömiä actioneja, ei löytynyt muuta kuin yksi. Ovien alalistojen irroitus ja sinne suojamassan laitto, tehdään muuten ensiviikolla tuo homma.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Valitettavasti en muista. Ilmeisestikin hyvin samanlaiset kuin uudetkin. Siis ulkoisesti. Takaisinkutsuhuollon jälkeen en huomannut mitään erityistä muutosta. Mutta kaipa niissä jokin on muuttunut. Olisikohan materiaalin seos päivitetty kestävämpään.Joker kirjoitti:Minkäslaiset nuo vanhat tiivisteet oli?...
Minun autossani vanhatkin tiivisteet toimivat ihan ookoo. Yksi oli vähän ikäänkuin kutistunut. Se oli hiukan lontolla. Mutta mitään sellaista en vanhoissakaan huomannut, että olisin omatoimisesti huoltoliikkeisiin alkanut.
-T

Miten nuo ovien alalistat irtoavat? ehjinä.[/quote]ftw kirjoitti:Et oisko tuohon tehty tiivisteen vaihto kampanja? Toisaalta kun veholta tiedustelin tekemättömiä actioneja, ei löytynyt muuta kuin yksi. Ovien alalistojen irroitus ja sinne suojamassan laitto, tehdään muuten ensiviikolla tuo homma.
Kyllä ne mun autosta irtosi ihan vaan vetämällä alaspäin. (siis ne oven alimmassa reunassa olevat kapeat listat)