Sprinter 312D -96
Sprinter 312D -96
Auto on vikatilassa ja pysyy eli tehot ja huippukierrokset alennettu. Vikakoodit luettu, turbon toiminta tarkistettu, paineanturi vaihdettu, imuilman lämpöanturi vaihdettu, lämpötilatunnistin syylärissä vaihdettu, johtimet ja liitokset moottoritilassa tarkistettu, neulanliiketunnistimella varustettu suutin vaihdettu, pakokaasun kierrätys "eliminoitu"...
En tiedä, onko vika vai ominaisuus, mutta kun auto on paikoillaan tasaisella ilman käsijarrua ja et koske muuhun kuin kaasupolkimeen ja painat sen pohjaan alkaa ABD valo vilkkua. Samalla kuuluu "sipsutusta" auton alta eli korjailisiko luistonesto pitoa? jos auto liikkuu tai käsijarru on päällä, valo ei vilku eikä jarrutusta tunnu. Ajossa muuten jarrut, abs, luistonesto ym. tuntuu toimivan normaalisti. Perä on varustettu myös mekaanisella sähköllä kytkettävällä lukolla ja sekin toimii.
Vikakoodin luvussa ei ollut päällä olevia vikoja, abs osassa oli tallentuneena kolmen pyörän pyörintätunnistimet.
Ja kaikki tämä alkoi ennen joulua, kun kurakelin jälkeen pesin auton keulaa vesisuihkulla päältä auton käydessä. Voi olla , että vaiva alkoi vain sattumalta silloin.
Seuraavaksi olen menossa tarkistuttamaan syöttöpumpun toiminnan ja jos siinäkään ei ole vikaa, jääkö muuta enää kuin keskusyksikön uusiminen?
Hyvistä neuvoista kiitollisena
PS Olis ylimääräinen todennäköisesti toimiva liiketunnistimella varustettu suutin edullisesti myytävänä.
En tiedä, onko vika vai ominaisuus, mutta kun auto on paikoillaan tasaisella ilman käsijarrua ja et koske muuhun kuin kaasupolkimeen ja painat sen pohjaan alkaa ABD valo vilkkua. Samalla kuuluu "sipsutusta" auton alta eli korjailisiko luistonesto pitoa? jos auto liikkuu tai käsijarru on päällä, valo ei vilku eikä jarrutusta tunnu. Ajossa muuten jarrut, abs, luistonesto ym. tuntuu toimivan normaalisti. Perä on varustettu myös mekaanisella sähköllä kytkettävällä lukolla ja sekin toimii.
Vikakoodin luvussa ei ollut päällä olevia vikoja, abs osassa oli tallentuneena kolmen pyörän pyörintätunnistimet.
Ja kaikki tämä alkoi ennen joulua, kun kurakelin jälkeen pesin auton keulaa vesisuihkulla päältä auton käydessä. Voi olla , että vaiva alkoi vain sattumalta silloin.
Seuraavaksi olen menossa tarkistuttamaan syöttöpumpun toiminnan ja jos siinäkään ei ole vikaa, jääkö muuta enää kuin keskusyksikön uusiminen?
Hyvistä neuvoista kiitollisena
PS Olis ylimääräinen todennäköisesti toimiva liiketunnistimella varustettu suutin edullisesti myytävänä.
Sprinter 312D -96
Erityisen tarkasti ilma-asiaa ei ole tutkittu. Kone kyllä käynnistyy kylmänä ja kuumana hyvin sekä käy tasaisesti. Hyvä tietää Jamppa, että aivot vois löytyy sulta. Weholainen taitaa maksaa 2500 ekee. Siksikin olen jättänyt sen viimeiseksi, jos vika olisikaan siinä, niin kallein olisi tehty ensin. Tähän asti kallein on ollut suutin. Pumpun hintakatto on vaihtopumpun kanssa töineen 1500 ekee.
Sprinter 312D -96
Minulla oli koko boxi irti, kun kävin johtoja läpi. Avasin boxin kannenkin mahdollisten kosteusvaurioiden tarkistamiseksi. Siisti oli ja ei kun silikoonin kanssa nippuun ja takaisin.
tälläinen vika oli minulla viewtopic.php?t=8361 oisko apua
eppäilen poksin toimintaa
eppäilen poksin toimintaa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
hyytyny rintteri
Vahvat on minunkin epäilykseni. Ei se aivan mykkä ole koska testerikin sinne pääsee. Ajattelin kuitenkin, että jos pumppu on kunnossa, kustannuksia tulee ainoastaan sen tarkistuksesta. Harmittaa, jos tekee ensin kalliin investoinnin aivoboxiin ja sitten toteaa, että vika onkin pumpussa. Aika monen ammattimiehen kanssa olen tutkinut ja puhelimessa keskustellut, mutta selvyyttä ei ole vielä saatu. Maanantai aamuna alkaa pumpun tsekkaus. Sitten on sekin poisluettu.
onko poksin pistokkeen muovit miten hapraassa kunnossa jos kosteus oikosulkee sen sisältä mulla teki semmoisia oireita ennen pesun jälkeen
tulivaan mieleen
tulivaan mieleen
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
moottorihan oli om 602.980
onko se 70kw vai 90kw
haiskahtas jonniinlaiselta oikarilta
kuis hehkuttaa ja jälki hehkutus
onko se 70kw vai 90kw
haiskahtas jonniinlaiselta oikarilta
kuis hehkuttaa ja jälki hehkutus
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
mulla huomattiin kolari korjauksen yhteydessa hapraita johtoja jotka on akun luona ja poksille menevissä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Olen purkanut ko johtosarjoja ja uusinut siihen kaksi liitintä. Eilen sain auton kunnon diagnostiikkalaitteeseen kiinni. Siitä näki jälkikäteenkin kaikki, mitä ajon aikana on tapahtunut mm ruiskutuksessa. EGR venttiilissä on vielä yksi alipaineen magneettiventtiili, jota en ole vaihtanut, mutta tilasin sen jo viime viikolla ja saan sen huomenna. Tämä EGR venttiili näkyi eilisessä diagnoosilaitteessa vikana, joten auto saattaa toimia huomenna. Kaapeleissa ei oikein voi olla vikaa, koska diagoosidata liikkuu oikein.
onneksi vika löyty
ja suruksilompakkoon koski
ja suruksilompakkoon koski
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-