Käytin auton alkuviikosta pesussa työpaikan alakerran autohallissa. Puhdasta tuli, ja olivat varmaankin yrittäneet pestä raitisilmasuodatintakin samalla kertaa säleikköjen läpi. Tässähän autossa tuo suodatin on "helpossa" paikassa.
No hätä, olin menossa rasvoittamaan inisevää lämmityspuhallinta samana päivänä, joten suodattimelle voitaisiin antaa ensiapua samalla kertaa. Lähdinpä sitten iltapäivällä kohti huoltopistettä. Pesun seurauksena auton sisällä tiivistyi koskeutta enemmän kuin puhallin full powerilla pystyi poistamaan. Kuskin piti sitten leikkiä auton sisäpuolista tuulilasinpyyhintä, jotta matkaa pystyi jatkamaan

Hyvin ovat mersun insinöörit piilottaneet lämppärin puhaltimen tuulilasipyyhinkoneiston alle. Suuri kiitos siitä. No se onnenpotku oli siinä, että samalla kertaa voitiin antaa ensiapua tuolle lämppärin moottorin yläpuolella olevalle vanhalle suodattimelle, koska uutta ei tietenkään ollut saataville. Raitisilmasuodatin oli kuin pesusieni ja aivan täynnä p**kaa


Tuossa hommassahan piti irrotta myös tuulilasin alareunassa kulkeva tiiviste. Nyt päästään varsinaiseen kysymykseen.
Onko tuo tiiviste "kiinni" jollain tavalla vai painetaanko se vain "omalla painollaan" tuulilasin päälle? Rempan jälkeen tuo tiiviste siis vain painettiin kiinni tuulilasin päälle ilman muita kiinnitystapoja.
Lähinnä mieltä askarruttaa se, että jos tiiviste ei nyt jostain syystä koko aikaa ole täysin tuulilasin "imussa", niin minne vesi mahtaa siitä raosta karata...
