Mistä tämä johtuu? Onko laatikon jäähdytyksessä termostaattiohjaus kuten kuplavolskin koneessa

Miksi jäähdyttimestä ei tullut pihalle kuin muutama tippa?

Ja kaikki kuitenkin pelaa kuten pitää? Tuli vaan itellä mieleen, että oliskohan Günther ajellut taas kerran 200tkm halvimmilla mahdollisilla rasvoilladealer kirjoitti:Vastausta en tiedä mutta toivottavasti lohduttaa; sama juttu lauantaina oman TDT:n kanssa.
Öljyä ei juuri valunut putkista tai jäähdyttimestä.
No tarkemmin kun miettii niin yleensä ei ole, koska nestehän myös lämmittää öljyä kylmänä.HVM kirjoitti:No tätäpä juuri meinasin. Onko vaiko ei?Jarno.V kirjoitti:tosin voi siinä se termostaatti olla alkuun tukkona.
Jassoo. Sanoppa, Rässi, pyöritettiinkö konetta letkut irti? Pyöritettiin, ja öljyä ei tullut. Kertoo mitä?Mikko K kirjoitti:Ei ole termostaattiaKampiakselin päästä avaimella konetta pyörittäessä laatikon lauhduttajan letkusta tulee öljyä reilusti putken täydeltä. Edestä päin katsottuna oikealla puolen paine putki
![]()
No tulihan sieltä se sankollinen, mikä sotkettiin sillä vanhalla ketjulla. Muistaksie? Jaa et? Noo...HVM kirjoitti:Sama juttu itse jäähdyttimen kanssa - sieltäkään ei tullut juuri mitään, jokunen tippa.
Täh... oonko minä nyt ulukona ku lumiukkoMikko K kirjoitti:Ei ole termostaattiaKampiakselin päästä avaimella konetta pyörittäessä laatikon lauhduttajan letkusta tulee öljyä reilusti putken täydeltä. Edestä päin katsottuna oikealla puolen paine putki
![]()
Eikös tuo ole kennoton, syylärin alakerran läpi vaan. Ennemmin hajoaa paine- tai paluuputki tai letku tai liitoskohta syyläriin. Mulla oli paluuputkessa reikä, kannatinpanta hinkannut. Ks. novelli "Putkihoito".Malm kirjoitti:Minkälainen tuo lauhdutin on 123:ssa ? Onko se vain putki jäähdyttimen sisällä vai onko siinä kennoja ?
Niin, mie puhelin nyt siitä öljynjäähdyttimestä, en syyläristä...Rässi66 kirjoitti:Joo, kyllä konetta pyöriteltiin, mutta rauhallisesti ja ei montakaan kierrosta.
No tulihan sieltä se sankollinen, mikä sotkettiin sillä vanhalla ketjulla. Muistaksie? Jaa et? Noo...HVM kirjoitti:Sama juttu itse jäähdyttimen kanssa - sieltäkään ei tullut juuri mitään, jokunen tippa.
Ensi kerralla laatikon öljyjen vaihdossa voisi paineilmalla ottaa suhinat putkista ja ö-jäähdyttimestä.
Noinhan sen voisi tehdä. Sehän pitäisi syylärin olla sitten mersun originaali, jos ei sitten tehtyyn laita alaosaan putkea. Onko sillä muuten mitään merkitystä, että laittaako laatikolta hydrauliikkaletkua vai teräsputkea jäähdyttimelle?Rässi66 kirjoitti:Noh, laitappa sillä lailla että öljy menee ensin erilliselle jäähdyttimelle ja sieltä kiertää sille syyläriin integroidulle.
Toimii kesät talvet, kesällä erillinen nappaa huippulämmön pois.
Kyllä nää on maailmalla mietitty valamiiksi jenkkipelien kanssa aikaa sitten.