320cdia kirjoitti:Kyllä tuollaiset pitäisi lailla kieltää. Jos joku yksinäinen yrittäjä yrittäisi k*settaa asiakkaitaan tuolla lailla

linnaan tai vähintään sakkotuomio. Olen silloin tällöin miettinyt, kuinka tyypit tiskin takana edes kehtaavat ääneen lausua tuollaisia summia. Jokainen vähänkin tervejärkinen ymmärtää, esim edellämainitussa tapauksessa, että hintaarvio (ja aikataulu!!!) sokan uusimiselle ei VOI olla tuollainen!
Muistan vieläkin, kun ihka ensimmäisen autoni omistin ja oli eka katsastus edessä. Laakkoselta oli tullut etukäteen tarjous katsastustarkastukseen 200 mk tms. ja tuohon aikaan autoasioissa 'peukku likimain keskellä kämmentä' ihmisenä päätin viedä Mitsun Laakkoselle. "Vikalista" oli aika pitkä, mm. "rekisterikilven valot eivät toimi, pitää uusia valot pohjineen". Kysyin valoille hintaa: à 400 mk

Ajoin sitten kotiin ja ruuvasin valot irti, uudet polttimot tilalle ja kas, valkeus tuli

Melkoista kusetusta yritti Laakkonen nuorelle pojanklopille

Tuon jälkeen en ole merkkiliikkeissä autoa käyttänyt (paitsi Cordobaa, joka oli sen verta uusi, että pidin huoltokirjan leimoissa).
Ai niin, käytinhän minä diesel Asconaa Seinäjoen Autoliikkeessä ajoituksen tarkistuksessa, kun olin vaihtanut nokka-akselin. Diesel Asconassahan ei nokka-akseli ole millään kiilalla kiinni, vaan sen saa kiristettyä mihin asentoon tahansa. Kohdillaan se kyllä oli, olinhan minä merkit laittanut kohdilleen

Anyway, siellä sain asiallisen vikalistan ihan pyytämättä, mm. moottorin tukikumit olivat täysin loppu, enkä ollut sitä itse huomannut. Vaan eipä sekään liike minusta silti asiakasta saanut vaan vaihdoin itse