Ensin luin että 215tkm ja mietin että eihän tuo nyt niin erikoisen vähän ole mutta tuo 21500km on jo aika vähän moottorin iälle.

Mäntiä ja renkaita saa, mutta muuta juurikaan eidealer kirjoitti:Siihen 1,4 kolhviin johon minä tein joskus remppaa (oliskohan ollu 60000 km ajettu ?) ei saanut puolimoottoria pienempää osaa.
Tosin kyseessä oli vanhempi auto, neloskoppainen.
Pakkasella öljynkiertohäiriö ja kiinni leikkasikolinaa jne...
no älä sie jokke stressaa...hyvinhän se on sun kadet...astra pelannut... ja sitäpaitsi multahan jäi myydessä jonkin verran ohv konneen osaa yli niin vaihetaan jos tarve vaatii...Jokke79 kirjoitti:No enpä sanois näinkäänJarno.V kirjoitti:Niin että ikäänkuin ojasta...Jokke79 kirjoitti: Onneksi tajusin itekin vaihtaa aikanaan oman Poloni pois. Ja kaiken huipuksi se sattui juuri olemaan tuolla 1,4-koneella ja tomaattilaatikolla
.
Tässä on ihmetelty 1.4 -03/04 polon öljynsyöntiä ja paria muuta ominaisuutta.Mariini kirjoitti:1.4 koskee VW laajennettu moottoritakuu, siinä oli niitä jäätymisestä(kin) johtuvia kismoja. Olikohan se nyt niin, että huohotus koneessa ei toimi täällä ilmastorajoitteisilla alueilla hyvin, öljypumpun imusiivilä jäätyy ja...
Tuulilasin sivustolla on piilossa paljonkin tuosta, ainakin Kysy Ketoselta kysymyksissä muistaakseni ja 'käytettyjen autojen' osiossa jossain. Konerempat on erittäin yleisiä tähän malliin, joten ole hyvin tarkkana, ettet suostu maksamaan äkkiä sinulle kuulumattomia korjauksia.
Mulla on vähän saman tyyppistä öljynsyönti ongelmaa mutta autona vaan on 300D mersu vm81 ja öljyä menee se 2l\1000km joten ei pahaAK47 kirjoitti:
Tässä on ihmetelty 1.4 -03/04 polon öljynsyöntiä ja paria muuta ominaisuutta.
Öljy on Shellin VX 5W30 LL öljyä juuri kuten valmistaja suosittaakin. Ostettiin auto n. 20tkm ajettuna. Kun autolla oli ajettu n. 25tkm kun huomattiin öljyn maistuvan (hälyytti ensikerran). Öljyä meni talvella puoli litraa 1000-1500km matkalle. Nyt on mennyt kaksi viimeistä lisäystä n. 900-950km sillä puolella litralla. Ulospäin Öljyä ei näyttäisi kovasti tulevan. Koneen öljykorkin alue pikkuisen öljyyntyy, vaikka lisäykset on tehty ratilla ilman paikkojen sotkemista. Jonkinverran öljyä saattaa tulla pakopuolen nokka-akselin oikeasta päästä ja myös kannen ja venakopan välistä. Mutta ei selittäisi näin suurta kulutusta. Sinistä savua ei näy ja auto kulkee pirteästi kokoisekseen.
Missähän syy moiseen öljyn syöntiin?
Missä volkkarin liikkeessä kannattaisi asioida asian tiimoilta. Myjäliike ei ole volkkariliike vaan MERSU-liike. Heitä asia ei juuri kiinostanut siinä mielessä etta asia hoidettaisiin kuntoon, vaan lähinnä kuuntelivat asian tuskastuneena. Kuluttajasuoja-asiamies kylläkin oli asiasta kiinnostunut ja saattaa mennä asia selvitykseen sitä kautta. Volkkarin maahantuoja pyörsi asian ja ei halunnut ottaa mitään vastuuta asiasta, vaikka auto syö sadalle kilometrille euron edestä öljyä? Pitäisikö ohittaa koko maahantuoja ja lähestyä nahkahousuja asian tiimoilta?
Vähäisemmät ongelmat autossa on talvella pakkaskeleillä muutamilla nopeuksilla (= moottorin kierrosnopeus vaikuttaa asiaan) kuuluva vinkuva ääni konehuoneen suunnasta. Ikäänkuin pilliin viheltäisi. Toinen ärsyttävä ominaisuus on että kun autolla jarruttaa tai kiihdyttää tai ajaa tiessä olevaan hidasteeseen tai muuhun vastaavaan kori tai alusta napsahtaa ikäänkuin joku koputtaisi auton oveen "kop kop onko ketään kotona", siis napsahtaa vain kerran per töyssy/kiihdytys/jarrutus. Takaiskarit on vaihdettu, ei auttanut.
Voihan volkkari....
Tuo sun mersu nyt painii mustavalo-mykkäelokuvien sarjassa ja tuo polo on värifilmiaikakaudelta, huono verrata. Sulla on polttoaineena kanssa öljy, joten asia on siltäosin kunnossa, tankkaat vaan sitä öljyä sinne aina kun näyttää loppuvan ja jatkat menoa.jari_w123 kirjoitti:Mulla on vähän saman tyyppistä öljynsyönti ongelmaa mutta autona vaan on 300D mersu vm81 ja öljyä menee se 2l\1000km joten ei pahaAK47 kirjoitti:
Tässä on ihmetelty 1.4 -03/04 polon öljynsyöntiä ja paria muuta ominaisuutta.
Öljy on Shellin VX 5W30 LL öljyä juuri kuten valmistaja suosittaakin. Ostettiin auto n. 20tkm ajettuna. Kun autolla oli ajettu n. 25tkm kun huomattiin öljyn maistuvan (hälyytti ensikerran). Öljyä meni talvella puoli litraa 1000-1500km matkalle. Nyt on mennyt kaksi viimeistä lisäystä n. 900-950km sillä puolella litralla. Ulospäin Öljyä ei näyttäisi kovasti tulevan. Koneen öljykorkin alue pikkuisen öljyyntyy, vaikka lisäykset on tehty ratilla ilman paikkojen sotkemista. Jonkinverran öljyä saattaa tulla pakopuolen nokka-akselin oikeasta päästä ja myös kannen ja venakopan välistä. Mutta ei selittäisi näin suurta kulutusta. Sinistä savua ei näy ja auto kulkee pirteästi kokoisekseen.
Missähän syy moiseen öljyn syöntiin?
Missä volkkarin liikkeessä kannattaisi asioida asian tiimoilta. Myjäliike ei ole volkkariliike vaan MERSU-liike. Heitä asia ei juuri kiinostanut siinä mielessä etta asia hoidettaisiin kuntoon, vaan lähinnä kuuntelivat asian tuskastuneena. Kuluttajasuoja-asiamies kylläkin oli asiasta kiinnostunut ja saattaa mennä asia selvitykseen sitä kautta. Volkkarin maahantuoja pyörsi asian ja ei halunnut ottaa mitään vastuuta asiasta, vaikka auto syö sadalle kilometrille euron edestä öljyä? Pitäisikö ohittaa koko maahantuoja ja lähestyä nahkahousuja asian tiimoilta?
Vähäisemmät ongelmat autossa on talvella pakkaskeleillä muutamilla nopeuksilla (= moottorin kierrosnopeus vaikuttaa asiaan) kuuluva vinkuva ääni konehuoneen suunnasta. Ikäänkuin pilliin viheltäisi. Toinen ärsyttävä ominaisuus on että kun autolla jarruttaa tai kiihdyttää tai ajaa tiessä olevaan hidasteeseen tai muuhun vastaavaan kori tai alusta napsahtaa ikäänkuin joku koputtaisi auton oveen "kop kop onko ketään kotona", siis napsahtaa vain kerran per töyssy/kiihdytys/jarrutus. Takaiskarit on vaihdettu, ei auttanut.
Voihan volkkari.....Sinistä savua näkyy niin että heikompia hirvittää ja moottorilla on ajettu 16000km remontin jälkeen joten täytynee kysellä itseltä olisko mahollista saaha takuuseen kun remontti onnistui noin huonosti
![]()
![]()
.Että ei se aina mee niinkuin elokuvissa
Mitähän mahtaa tarkoittaa tuo laajennettu moottoritakuu 1.4 litraisissa? Mistä saisi lisää tietoa? Volkkarin edustajat haluavat yllättäen sivuttaa asian ja siirtää ongelman asiakkaan maksettavaksi. Kyllä moottorin pitää kestää aukomatta paljon enemmän kuin 20tkm. Sanoisin että jos pitää aukoa ennen 75tkm niin vika on suunittelussa tai materiaaleissa.Mariini kirjoitti:1.4 koskee VW laajennettu moottoritakuu, siinä oli niitä jäätymisestä(kin) johtuvia kismoja. Olikohan se nyt niin, että huohotus koneessa ei toimi täällä ilmastorajoitteisilla alueilla hyvin, öljypumpun imusiivilä jäätyy ja...
Tuulilasin sivustolla on piilossa paljonkin tuosta, ainakin Kysy Ketoselta kysymyksissä muistaakseni ja 'käytettyjen autojen' osiossa jossain. Konerempat on erittäin yleisiä tähän malliin, joten ole hyvin tarkkana, ettet suostu maksamaan äkkiä sinulle kuulumattomia korjauksia.
Oikein, teet mielestäni viisaan ratkaisun! Kyllä Derby on paljon linjakkaampi.Padova Star kirjoitti:Nyt alkaa tuntua siltä, että polo lähtee tästä taloudesta![]()
Kun wolkkari ja skoda yhdistyi taisi tullakkin wolkkariin skodan koneet eikä skodaan wolkkarin koneet
Kuulema 1.4 mosaa ei voi edes perinteisesti purkaa osiksi. Lohko kuulema menee mutkalle jos purkaa atomeiksi... No, auto on senverran vähän ajettu, että kaksi vuotta ei meinaa mitään siinä takuuhommassa. Se 2v on automaattinen valmistajan takuu, mutta Suomen markkinoilla on eri lait voimassa kuin ehkä saksassa. Jos tänne myy tuotteen, sitä koskee paikalliseta lait. Elikkä tuotteen pitää kestää Suomessa sen "oletetun käyttöiän" verran. Sanoisin että jos poloihin on pitänyt vaihtaa esimerkiksi männät 50tkm/3v jälkeen, moottori on ollut silloin paska jo tehtaalta lähtiessään. Se onko kyse suunitteluvirheestä tai matreiaalivioista on käyttäjän tai kuluttajasuojan kannalta yhdentekevää.Ville S. kirjoitti:Pari juttua: valmistajan takuu on nykysin kaksi vuotta ja piste.
Jos tuon jälkeen tulee jotain probleemaa niin ENSIMMÄISEN omistajan ollessa kyseessä tuotteesta vastaavat maahantuoja ja myyjäliike. Jos taas auto on hankittu käytettynä vastaa siitä ainoastaan myyjäliike.
Kyllä tuossa polon koneessa joku vika on, ei sen kuulu viedä yli puolta litraa tonnille. Jos kone ei kalise tyhjäkäynnillä, vika on oudompi. Vika voi olla venttiilinohjareissa tai männänrenkaissa. Tai sitten kone on susiyksilö, jossa kaikki mahdolliset toleranssit ylärajassa. Tai tehtaalla tullut hoonausvirhe. Ei nämä mitään avaruusraketteja ole, kone auki ja sillä se selviää. 1,4l koneen purkaa ja kasaa , irrottaa ja kiinnittää n. kymmenessä tunnissa jos on vähän hajulla hommasta.
Teflonia ei ole männissä niin paljoa, että se tukkisi mitään. Kyseistä tavaraa on monien muidenkin moottorien männissä.
Se on vain merkkiliikkeen näkemys. Jos kannen toimittaa asiansa osaavalle koneistamolle, niin luultavasti laki löytyy.AK47 kirjoitti:Ainiin, autoon ei saa erikseen venaohjureita jos ne olisi vaikka väljiä. Pitää vaihtaa koko kansi..... Kyseltiin tuota ja muitakin hintoja kun asiaa puitiin merkkiliikkeessä viimeksi.
Hyvänen aika sentään, kuka on pakottanut lukemaan? Kauheaa... Eiköhän tällä forumilla löydy joltakin toiseltkin mielipiteitä mersuista ja volkkareista.adam kirjoitti:Kiitos Mariini todella asiallisesta vastauksesta. Ei niin hirveesti kiinnosta lukea mitä joku AK 47 ostais ja ei ostais... kun se ei lisää asian oikeita laitoja ne pelkät mielipiteet, sillä löytyy sitä mersuista ja muistakin merkeistä myös kaikenlaista, ja neuvojahan täällä kysellään, josko joku tietäisn kokemuskesta jotain
niin ja yllä mainuttu onnistuu vissiin volkkarin koneeseenkin ja ties millä massikan putkilla...Aki P kirjoitti:Se on vain merkkiliikkeen näkemys. Jos kannen toimittaa asiansa osaavalle koneistamolle, niin luultavasti laki löytyy.AK47 kirjoitti:Ainiin, autoon ei saa erikseen venaohjureita jos ne olisi vaikka väljiä. Pitää vaihtaa koko kansi..... Kyseltiin tuota ja muitakin hintoja kun asiaa puitiin merkkiliikkeessä viimeksi.
Volvo 850 2.5-10v koneessakin on kiinteästi valetut putket alumiinilohkossa (eli on heitelty muttereita ja sylinteriputkia rautalangan päähän roikkumaan ja siihen tehty moottori)
Silti yksi volvo on ajettu jo kymmeniä tuhansia putkitetulla lohkolla (mossen putkilla) eikä öljyä tartte vaihtoväliin lisätä. Sylinterit oli 0.5mm kartiot ja ajettu 300tkm. ennen remonttia.