OnHVM kirjoitti:Onko tämä ooteeta?

Aika pienellä menee äzzä

Itelläkin paloi peräti 8.4l

raul kirjoitti:Miittireissulla Volvolla 733 kilometriä yhdellä kaasujalalla, 95E:tä kului arviolta 93 litraa - keskikulutus noin 12,6 litraa / 100 km.dealer kirjoitti:Miittireissulla Volvolla 527 kilometriä kolmen eri kuljettajan ajolla, dieseliä kului 29,07 litraa - keskikulutus noin 5,5 litraa / 100 km.
Mitä ne dieselit tupehtii?? Oma lähtee melkein kun palmun alta ainakin parinkympin pakkasesta...joskus oli pakko laittaa käymään siperia-oloissa....harmittidealer kirjoitti:Samallalailla lähti kuin suvellakin.![]()
On se mukava kun auto käy heti kunnolla eikä jätä tahteja väliin tai suorastaan "tupehdi" niinkuin joillain dieselmoottoreilla on tapana.![]()
Vaan nyt liikkeelle
Jeps, laittaa silmät kiinni niin voi kuvitella olevansa Mikkolan Quattrossa...dealer kirjoitti:
Moottorin ääni ei juuri sisään kuulu, mutta se on tyypillistä vitoskoneen "rullausta"...
Lähdetään liikkeelle - käännyn pihalta tielle.
Kakkosta päälle, ja kaasua - OHO! Kylläpä on voimaa tarjolla...![]()
Kakkosella ja kolmosella kiihdytän reilusti.
Kierroslukumittarin mukaan varsinainen kulku alkaa noin 1800 kierroksesta, ja voimaa on tarjolla huippukierroksille asti.
Moottorin ääni on onnistuttu eristämään hyvin sisätiloista, voimakkaassa kiihdytyksessä vitosen kurnutuksen tavallaan "tuntee" kuten mersun kutosen murinankin.
No kahoha niät.dealer kirjoitti:Jos joku valittaa ettei TDi:hin tule lämmintä sisälle, kannattaa vihjaista että tarkistaa Volvostaan sähköisen lisälämmittimen toiminnan.
En tosin tiedä onko sitä kaikissa TDi:ssä, minun autossani on.![]()
(Saattaa olla pääsyy tuohon suuritehoiseen laturiiin)
No eipä tuossa ainakaan mitään ardikkia ollu,kaippa siihen sitten sellainen laitettiin,ikävähän se taksia ajaa jos ei ikkunoistakaan nää ulosdealer kirjoitti: Ensimmäisissä TDi Volvoissa ei ollut ?
Eiköhän noissa Suomimalleissa ole kaikissa ainakin Ardic, joka toimiessaan pitää kyllä sisätilatkin lämpiminä ilman sähkölämmittimiä...
Hmmm...tällainen operaatio munkin tekis mieli tehdä jossain vaiheessa ja samoilla hemmoilladealer kirjoitti:
Kulkupuoli on kunnossa tavan käyttöä ajatellen, kuusisylinterinen turbodiesel jota pp-diesel on piristänyt tekee autosta ripeämmän kuin Volvo TDI vaikka vääntö ei olekaan yhtä alhaalla kuin Volvossa.
Siekkisen Jarkon jäljiltä automaatti toimii kuin ajatus - kyseessä on erittäin suuri osatekijä ajomukavuutta ajatellen.
On on,viititkö valaista,mitä on tehtydealer kirjoitti:
Siekkisen Jarkon jäljiltä automaatti toimii kuin ajatus - kyseessä on erittäin suuri osatekijä ajomukavuutta ajatellen.
Elä elä eppäile...Jos Mersu on sinulla vielä talvella
Hetivarmasti kannattaa vaikka rahaa palaakin jonkunverran.Hmmm...tällainen operaatio munkin tekis mieli tehdä jossain vaiheessa ja samoilla hemmoilla
Nyt on ajettu 650 km ja vajaa neljännestankillinen jäljellä mittarin mukaan.300 TDT:n kulutus kiinnostaa kovasti.
Muistaakseni 850 tdi:n kiihtyvyydeksi manuaalina luvataan peräti 9,9 s 0-100 km/h. W124 sedan turboD aut. 10,9 s., mutta onko farkussa vähän tiuhempi välitys ja lähtö hieman ripeämpää. Ja kun pumppu ja laatikko säädöissään niin pääsisikö tuolla 300 TDT:llä 9-9,5 sekunnin väliin 0-100 km/h?
Kyllä, vain säädetty, eikä myöskään tehty "kaikki-irti-mitä-saa-savukonetta".Pumppu siis vain säädetty, elementtejä ei ole vaihdettu?
Jep. Coolerin laitan jos jostain löytyy putkisto jolla asennus käy repimättä koko autoa palasiksi.Mersun turbo on vakio ja välijäähdytin puuttuu?
On on,viititkö valaista,mitä on tehty Molemmissa omissa vaihdot on pintakaasullakin melkoisen kovia,itse kun säätänyt painetta lissää,ei se luistaminenkaan ajonautintoa