-91 1.2:sen nissan micran CO , katti vaihettu, nyt pelittää.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

-91 1.2:sen nissan micran CO , katti vaihettu, nyt pelittää.

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vaihoin tulpat ja putsasin kaasarin CO:t yhä koholla, kattia epäilivät mittauksessa...
Saakohan tuon seosta säädettyä ihte, vaiko onko katin hommaaminen eessä?
Elikkäs pitäisi tulpat vaihtaa tuohon menopeliin.
Vuosimalli on 1991 ja mietin saisikohan tuon seosta nyt säädettyä/jotain konsteja jolla saisi tuon leimattua. :twisted:
Viimeksi muokannut Sami R, 13.10.2007 19:49. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

NGK on hyvä merkki,niitä ne alkuperäiset tulpatkin on japseissa ja bemareissa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Mulla kesti pärinässä NGK n.5000km.....
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tabuli kirjoitti:Mulla kesti pärinässä NGK n.5000km.....
Bemarissa 100000km :twisted: :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

K10 83--92
NGK
Kärjelliset BP5ES, Kärjettömät BPR5ES

DENSO
Micra 83-- W16EPU Kärjillä
Micra --90 W16EPRU Kärjettömät/ei Kat
Micra-Kat 87--93 W16EPRU-11

K11 93--03 NGK - BKR 5E-11 tai Densolta tuota vastaava.

K12-1,2 DENSO K16HPR-U11

:D
Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pistetään sitten NGK:t. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Hyvä nyrkkisääntö on, jos vanhoilla tulpilla on ajettu pitkään, niin laittaa samanlaiset. Eiköhän niilläkin aja pitkään? :wink:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Niin, paitti unohtu kertoman ettei oo "vanhoilla" ikinä kone käynyt tietyllä alueella nykimättä. Eikä nuilla kauhiasti ollu kilsoja takana kun auto meille tuli.
Pitää tsiikata mitkä siellä on ja kertoa tänne.
Voi siellä olla tulppien kärkivälikin jossain pytyssä päin prinkkalaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Paljos tartis olla kärkiväli tulpissa?
Ostin ngk:t, menen kohta asentelemaan.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Laitoin 1,1mm.
Siellä ei ollu valmistajan ilmottamia tulppia, vaan pienemmällä tulppa-avaimella ruuvattavat mallit..
Nyt ei nyykähtele enää ngk laisilla.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vaihoin tulpat, hc:t yhä koholla, kattia epäilivät mittauksessa, rämisihän se joo...
Saakohan tuon kaasarin seosta säädettyä ihte, vaiko onko katin hommaaminen eessä?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko tuossa kuinka paljon alipaineletkuja kaasarin yhteydessä... Vai oliko tuo jo ruiskukoneella?

Meillä nissanin päästöt asettui sillä kun vaihdoin parin metrin pätkän letkuja kaasarin kupeeseen yms. Mukava homma.

:wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Pappi kirjoitti:Onko tuossa kuinka paljon alipaineletkuja kaasarin yhteydessä... Vai oliko tuo jo ruiskukoneella?

Meillä nissanin päästöt asettui sillä kun vaihdoin parin metrin pätkän letkuja kaasarin kupeeseen yms. Mukava homma.

:wink:
Mikä niiden letkujen funktio on, olin joskus itsekin niitä vaihtelemassa mutta se jäi koko homma siihen että vanhat risat muistin nyhtää pois, auto alkoi toimia ja katsastuksestakin tuo meni läpi heittämällä ja sitten se ehti jo kadotakkin maailman markkinoille, letkut jäi vaihtelematta. :?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Gaasaripeli on, on siellä joitakin letkuja.
Pitää kahtoa letkut läpi.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Boss kirjoitti:Mikä niiden letkujen funktio on, olin joskus itsekin niitä vaihtelemassa mutta se jäi koko homma siihen että vanhat risat muistin nyhtää pois.
Niiden tarkoitus on aiheuttaa paljon harmia... Kaippa niillä on niihin päästöihin vaikutusta. Meillä oli yksi letku reilusti poikki ja sen vuoksi happiarvot olivat päin seiniä.

:roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Happi oli ok, hc koholla.
Pitäs saada laihemmalle säädettyä. :?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tai rikkaammalle ... millaset ne arvot ny sitte oli ?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Co oli 0,5, pitäs olla 0,3 tai alle.
Muistin väärin tuon, perkule.. :x
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kertokaapas viisaat, miten saisin CO:n 0,5--> alle 0,3:n.
Viinaa tankkiin? :twisted:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Sami R kirjoitti:Kertokaapas viisaat, miten saisin CO:n 0,5--> alle 0,3:n.
Viinaa tankkiin? :twisted:
Onko sitä seosta kokeiltu säätää pakokaasumittarin kanssa?
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Onko tuossa edes seos säätöä, en tiedä...
Kyllähän sitä säädettäisiin, mutta kun tieto puuttuu mistä säätää.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Sami R kirjoitti:Onko tuossa edes seos säätöä, en tiedä...
Kyllähän sitä säädettäisiin, mutta kun tieto puuttuu mistä säätää.
Kyllähän sitä voi itsekin säätää, jos on sellainen säätöavain. Sattuvatko arvot ilman mittaria kohdilleen onkin sitten eri juttu. Jos Micra ei ole ihan erilainen säädettävä kuin Sunny, säätöruuvi on siellä kaasarin takana. Pitää tarkistaa tuosta äidin autosta huomenna. En sitten tiedä miten paljon kattivehkeen kaasari eroaa tuosta katittomasta.

Itse olen käyttänyt laitokseni korjaamolla pakokaasumittarin päässä säädettävänä. Maksaa yleensä alle 20 € ja säädöt tulevat paremmin kohdalleen kuin itse ruuvaamalla. Ja saahan siitä katsastusinssille näytettävän lapunkin. :)
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Kattivehkeissä ei ole yleensä säätöjä, jos säätöön on tarvetta eli päästöt ei mene läpi niin jossain on vika. joko lambda tai katti.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Katti tosta on klesana, sisuskalut pitää meteliä. Huomenna tai la ehtii kahtelemaan kun keikalta tulee takasin. :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Putsasin kaasarin ja tutkin kaikki liittimet ja letkut.
Muuta säätöä kuin tyhjäkäynnin säätöä tuosta en löytänyt.
Kaasarin putsaus tuntui vaikuttavan myös käyntiääneen joka hiljeni ja konekin rupesi käymään tasaisemmin. Pitäisi vielä mittarille viedä. :D
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hommasin tohon micraan katin, fordin osa näyttäs olevan.
Kumminko päin laitetaan, vai onko tolla mitään merkitystä?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Alkuperäinen katti irrotettu ja huomenna uusi tilalle.
Saa näkee minne päästöt pomppaa. :?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Uuteen kattiin hitsattu laipat kiinni, eiköhän huomenna pääse jo asentelemaankin.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Katti vaihettu ja auto leimattu. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”