W202 cdi -00 sporttifarkku tuli taloon

Vastaa Viestiin
haju

W202 cdi -00 sporttifarkku tuli taloon

Viesti Kirjoittaja haju »

HOI! Uusi mersun omistaja ilmoittautuu :D 100 kilometriä takana ja toivottavasti paljon vielä edessä. Meikä oli yhtä hymyä koko matkan ku ajelin takaisin.
h5

Viesti Kirjoittaja h5 »

Jaahas, onnittelut uuden hankinnan johdosta :!:

:D

Näyttäis tuossa avatar-kuvassakin olevan yhtä hymyä :lol:
haju

Dodiin, alkaa vissiin totuus paljastumaan. En oikeen tiedä itkeäkö vai nauraa. Nauramisella tosin saisin ikää taas lisää.

No, asiaan. Kesken ajon tipahti vasen etuvilkku pois :shock: ja ESP valo alkoi palamaan. Noh, soitto myyjälle, että muuten menee mainiosti mutta tämä mersu alkaa leviämään kirjaimellisesti pitkin 4 tietä. Huomenissa menee johtotähti myyjäliikkeen piikkiin Veholle tutkittavaksi. Toivottavasti ei tule tavaksi :evil:
Pega

Viesti Kirjoittaja Pega »

no hyvä että tässä vaiheessa niin ei jää omaan niskaan murheet
Loikkari

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

Haitko keminmaasta? En halua olla ilonpilaaja, mutta Jos hait, niin katsopa sinne takaluukun saranoiden ympärille, ovien yläreunoihin ja lokasuojien kaariin. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta 11/00 käyttöönotettu auto EI saa vielä ruostua. Ei vaikka olisikin ollut uudellamaalla nuoruutensa. Sitten se ajonvakausjärjestelmän/jarruassistentin valo. Sen saat syttymään, kun käännät ratin jyrkästi vasempaan ja pyöräytät pari ympyrää. Muuten loisto peli, onnittelut hankinnasta. Laatikko toimi loistavasti, ja potkuakin löytyy vielä pellinalta. Suihkut eivät ainakaan päällisinpuolin tutkittuina olleet vuotaneet ja ne läpykätkin näyttivät olevan kunnossa. Vaihtoivatko muuten tuulilasin ja sen kässärin vaijerin?
haju

Juurikin sama auto kyseessä. Katselin itsekin noita samoja paikkoja, mutta ajattelin niiden kestävän sen mitä auto mulla on. Tai sitten pitää tehdä asialle jotakin jos tuntuu että lahoaa käsiin. Tuulilasia en saanut tingattua vaihtoon, mutta käsijarrun vaijerit kylläkin.

Kävin useita 00 vuoden c malleja ajamassa pitkin maata ja tuo ruosteprobleema olin tasan kaikissa. Joissakin enemmän, joissakin vähemmän. Kieltämättä tuossa kohdin mersun laatu ei vastaa mielikuvaa, tosin tämä olikin jo tiedossa ennen auton hankintaa :) Mitenkähän nuo takuuruostekorjaukset?

Muuten auto onkin siisti, ylivoimaisesti siistein mitä ajoin ja kun kriteerinä oli myös sport varustetaso, niin päädyin tähän. Kulkua tuntuu olevan ja tekniikka "tuntuisi" olevan kunnossa. Näyttää tuo ESP/BAS valo olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, joten eiköhän sekin selviä testerissä.

Joten saapas nähdä ruostuuko mersu pihaan vai matkaako sillä vielä jokseenkin huolettomia kilometrejä :?:
h5

Viesti Kirjoittaja h5 »

haju kirjoitti: Mitenkähän nuo takuuruostekorjaukset?
Vie Veholle tarkastukseen. Yhtäkkiä omien kokemusten perusteella tuntuisi että ovien yläreunat ja luukun saranoiden ympäristöt menevät takuuseen 100 % mutta loksunkaaret menee oletettavasti omaan piikkiin.
haju

heikki5 kirjoitti:
Vie Veholle tarkastukseen. Yhtäkkiä omien kokemusten perusteella tuntuisi että ovien yläreunat ja luukun saranoiden ympäristöt menevät takuuseen 100 % mutta loksunkaaret menee oletettavasti omaan piikkiin.
Jeps, pitääpä mainita asiasta ku käytän tuolla testerillä. Sama kait se on laittaa kuntoon sitten muutkin kohdat kun kerran sille töille rupiavat.
haju

Jahas, joku kiihtyvyysanturi kuulemma sökö, hintaa palikalla rapiat 290 €. Noh, selvispähän vika ja menee myyjän piikkiin.
Loikkari

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

Sanoivatko mitään niistä ruosteista? Mulle myyjä olisi paikannut "kiven iskemät" jopa siellä minne olisin itse halunnut vekuttimen viedä. Hauskinta tässä oli se, että olin tohtorin toimistossa ilmoittautumassa auton kanssa, kun mr J soitti ja sanoi, että oli juuri myynyt auton ja ostaja tulee hakemaan. Peruin sitten ajan ja ajelin takas liikkeeseen. Muuta harmia ei tuosta ollut, mutta keskiviikkona se autoliikkeen naapurissa oleva katsastusasema oli kiinni ja jouduin käymään kemissä wetterin talolla, mutta mukavahan sillä oli ajella. Moottoriliikennetiellä 120 lasissa vakionopeussäädin päällä ja oli niinkun olis istunu kotona nojatuolissa. Ihmeen hyvä ajaa.
haju

Dodiin, takana nyt reilu tuhat kilsaa ja ilman mitään ongelmia. Tuo kiihtyvyys anturi tulee viikon päästä, mutta ajoahan tuo vika ei estä. Alusta on erittäin hyvä, sopivan jämäkkä minun makuuni. Pieniä mutkateitä on erittäin hauska ajaa ja alusta kantaa hyvin myös täyteen lastattuna. Hiukan lisätehoa tosin kaipaa, eritoten vääntöä alkupäähän.

Laitetaans vielä kuvatus: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”