Resonoi/jyrisee
Resonoi/jyrisee
Tere, ongelma on älytön resonointi/jyrinä kun kierroksia on 2000rpm, vaihteesta riippumatta, ääni kuuluu takaa. Autoon on uusittu kardaanin kumikiekot,tukilaakeri/kumi,värinänv. ja keskitysholkit. Putki ei ota runkoon ja takakelkan kumit näyttävät olevan ok. Niin ja auto on 250d manuaali-88
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
resonanssi

Miten muistelisin että noissa 250d+manuloota yhdistelmissä tuota on ollut ennenkin. Jossain määrin kai tyyppivika, kai sitten herkempi tuollainen yhdistelmä jos jossain vähänkin vikaa. Lisää huonoa muistiani kaiveltua muistelisin että jossain oli vika korjaantunut uudella kytkimellä. Haulla voi asiasta löytyä juttua, tai sitten ei 

-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei ole kartaanissa paskaa pinnassa, perän takakumit vähän elähtäneet, tarvii vaihtaa kun ei ole kalliit. Onko kuinka hankala homma tehä kotona?Rässi66 kirjoitti:Eihän siinä kardaanissa ole mitään ylimääräistä materiaalia kiinni?
Itse oli niin hysteerinen että harjasin takapätkän puhtaaksi ja pesin siitä massaroiskeet pois bensalla.
Jaa, mites on perän kiinnityskumien laita?
Joo! täällä myös peltihelma 250d + manuaali ja perästä jyrisee! Juuri tuo kuvaus passaa myös tänne. Aika perusteellisesti ootte jaksanu perehtyä... itsellä vaan jääny kuuntelun asteelle. Niin että on tästä muillekkin hyötyä tästä keskustelusta! Erittäin mielenkiintoista. Ja tosiaan! Kytkin jo "jypyttää" luistattaessa. Että voiskohan kytimen vaihdolla korjaantua? Ja paljokohan maksaa? Se kytkin ja työt?
En usko perän kumipuslilla olevan ratakaisua ongelmaanne. Nyt tapaus kuulostaa vahvasti kardaanivialta. Jyrinä voi tuntua tulevan takaa vaikka vika voikin olla edessä. Kardaani pitää irroittaa ja viedä kardaanifirmaan tarkastukseen ja tasapainoitukseen. Yleisiä vikapaikkoja: Keskityshelan pieni väljyys, värinänvaimennin rikki (halkeamia ym.) ja murrosnivelen pykälä ja tiukkuus tietyssä asennossa (jyristää kuumaksi ajettuna enemmän). Se 250 D manuaali ei jyrise kunnossa ollessaan. Se on herkempi kyllä jyrinöille kuin muut W124 moottorit manuaalina. Luuletteko, että mersu olisi laskenut tehtaalta tuollaisia äänekkäitä jurisevia ja jyriseviä autoja? Minä en usko. Sama koskee mallia W123 300 D. Eli kardaanit kuntoon ensin-sitten muualta vikaa etsimään. Kun kardaani on kunnossa niin sitten teillä on vasta mersu alla.
juu joskus muinoin laitoin itellekki tuomoset "taksimalliset" kumet 124 farkkuun.. ovat hitusen kovemmat ja jos en väärin muista niin juuri umpikumi mallia...dealer kirjoitti:Taksimalli ?![]()
Niitä on hydraulisia ja umpikumisia.
korjaamon pitäjän mukaan kestää "huomattavasti" kauemmin.. en sitten tiiä sen enempää ko yllättäen auto meni myyntiin heti ko tuli kuntoon!


® Mesen linttaklubi
MB 230 CE vm.89
MB 230 CE vm.89