Resonoi/jyrisee

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
teehoo
Viestit: 13
Liittynyt: 12.5.2007 19:04
Paikkakunta: Jämsänkoski

Resonoi/jyrisee

Viesti Kirjoittaja teehoo »

Tere, ongelma on älytön resonointi/jyrinä kun kierroksia on 2000rpm, vaihteesta riippumatta, ääni kuuluu takaa. Autoon on uusittu kardaanin kumikiekot,tukilaakeri/kumi,värinänv. ja keskitysholkit. Putki ei ota runkoon ja takakelkan kumit näyttävät olevan ok. Niin ja auto on 250d manuaali-88
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

resonanssi

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

8) onko kartaakin merkit kohillaan ja kaskimutteri kiristetty sekä kartaakin päät (kolmi-haarat)
teehoo
Viestit: 13
Liittynyt: 12.5.2007 19:04
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja teehoo »

On.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Eihän siinä kardaanissa ole mitään ylimääräistä materiaalia kiinni?
Itse oli niin hysteerinen että harjasin takapätkän puhtaaksi ja pesin siitä massaroiskeet pois bensalla.
Jaa, mites on perän kiinnityskumien laita?
Pro HVM
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Miten muistelisin että noissa 250d+manuloota yhdistelmissä tuota on ollut ennenkin. Jossain määrin kai tyyppivika, kai sitten herkempi tuollainen yhdistelmä jos jossain vähänkin vikaa. Lisää huonoa muistiani kaiveltua muistelisin että jossain oli vika korjaantunut uudella kytkimellä. Haulla voi asiasta löytyä juttua, tai sitten ei :roll:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

:roll: mites on vetoakselit ja takapyörän laakerit
teehoo
Viestit: 13
Liittynyt: 12.5.2007 19:04
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja teehoo »

Rässi66 kirjoitti:Eihän siinä kardaanissa ole mitään ylimääräistä materiaalia kiinni?
Itse oli niin hysteerinen että harjasin takapätkän puhtaaksi ja pesin siitä massaroiskeet pois bensalla.
Jaa, mites on perän kiinnityskumien laita?
Ei ole kartaanissa paskaa pinnassa, perän takakumit vähän elähtäneet, tarvii vaihtaa kun ei ole kalliit. Onko kuinka hankala homma tehä kotona?
teehoo
Viestit: 13
Liittynyt: 12.5.2007 19:04
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja teehoo »

touhottaja kirjoitti::roll: mites on vetoakselit ja takapyörän laakerit
Tuntuis olevan ok.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

teehoo kirjoitti:perän takakumit vähän elähtäneet, tarvii vaihtaa kun ei ole kalliit. Onko kuinka hankala homma tehä kotona?
Ei oo paha tehä. Vanhojen kumipuslien irtisaamisessa suurin työ.
Paineilmataltta olis hyvä apu. :idea:
Pro HVM
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Joo! täällä myös peltihelma 250d + manuaali ja perästä jyrisee! Juuri tuo kuvaus passaa myös tänne. Aika perusteellisesti ootte jaksanu perehtyä... itsellä vaan jääny kuuntelun asteelle. Niin että on tästä muillekkin hyötyä tästä keskustelusta! Erittäin mielenkiintoista. Ja tosiaan! Kytkin jo "jypyttää" luistattaessa. Että voiskohan kytimen vaihdolla korjaantua? Ja paljokohan maksaa? Se kytkin ja työt?
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Kirjoittelin jo tuonne " perän ihmeanturi " topikkiin samasta asiasta 8)
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
teehoo
Viestit: 13
Liittynyt: 12.5.2007 19:04
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja teehoo »

Mitä eroa on takakelkan etukumeissa kun toiset on taksimalli? Onko muutakin kuin hinta? Ainakin kl-luettelossa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29474
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taksimalli ? :shock:

Niitä on hydraulisia ja umpikumisia.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

En usko perän kumipuslilla olevan ratakaisua ongelmaanne. Nyt tapaus kuulostaa vahvasti kardaanivialta. Jyrinä voi tuntua tulevan takaa vaikka vika voikin olla edessä. Kardaani pitää irroittaa ja viedä kardaanifirmaan tarkastukseen ja tasapainoitukseen. Yleisiä vikapaikkoja: Keskityshelan pieni väljyys, värinänvaimennin rikki (halkeamia ym.) ja murrosnivelen pykälä ja tiukkuus tietyssä asennossa (jyristää kuumaksi ajettuna enemmän). Se 250 D manuaali ei jyrise kunnossa ollessaan. Se on herkempi kyllä jyrinöille kuin muut W124 moottorit manuaalina. Luuletteko, että mersu olisi laskenut tehtaalta tuollaisia äänekkäitä jurisevia ja jyriseviä autoja? Minä en usko. Sama koskee mallia W123 300 D. Eli kardaanit kuntoon ensin-sitten muualta vikaa etsimään. Kun kardaani on kunnossa niin sitten teillä on vasta mersu alla.
teehoo
Viestit: 13
Liittynyt: 12.5.2007 19:04
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja teehoo »

dealer kirjoitti:Taksimalli ? :shock:

Niitä on hydraulisia ja umpikumisia.
Joo. Tais ollakin merteilin luettelossa eikä kl:n.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

dealer kirjoitti:Taksimalli ? :shock:

Niitä on hydraulisia ja umpikumisia.
juu joskus muinoin laitoin itellekki tuomoset "taksimalliset" kumet 124 farkkuun.. ovat hitusen kovemmat ja jos en väärin muista niin juuri umpikumi mallia...

korjaamon pitäjän mukaan kestää "huomattavasti" kauemmin.. en sitten tiiä sen enempää ko yllättäen auto meni myyntiin heti ko tuli kuntoon! :roll: :lol:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”