PIKANEUVOJA: W124 kuinka kuuma on puhaltimen etuvastus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

PIKANEUVOJA: W124 kuinka kuuma on puhaltimen etuvastus

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Terve!
Tuli vaihdettua uusi puhaltimen moottori. Etuvastus oli myös sulanut huonosti pyörivän moottorin johdosta. Nyt on siis uusi moottori ja etuvastus. Kaikki pelittää hyvin, mutta etuvastus on kyllä melkoisen kuuma. Kysymys:onko etuvastus normaalistikin melko kuuma. Paikka jossa se lymyää ainakin viittaa siihen, että se vois olla normaalistikin kuuma. Eli piilossa turhilta kosketuksilta. Haluan tietää vastauksen nopsaan, sillä haluaisin laittaa etuvastuksen kiinni rintapeltiin. Mutta en laita jos sen ei kuulu olla kuuma. Sitten pitää etsiä vikaa muualta. Muuta ei tule kyllä mieleen. Lämpökatkaisin ehjä, moottori pyörii kevyesti ja etuvastus uusi. Eihän tuohon jää kuin enää johto väliin. Mites on?
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Jos kädessä sietää pitää niin kaikki ok.

Pidä kauan päällä ja tunnustele / haistele ettei nyt ainakaa hehku.

Tuos forumilainen Roisto setvii , Tähdenomistajan kaa lähes samaa juttuu.

Oiskoha Roistol lämpötuntumaa.
VALMET 5oo -69
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kyllä ne kiekurat kuumenee kunnolla ja varmasti se peltihärpäke ei kestä koskea paljaalla kädellä. Täytys päästä koittamaan toisesta W124:sesta vastusta. Koittakaa omastanne sitä vastusta kun puhallin päällä minuutin tai pari. Perskules sentään!
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

W123:ssa on semmoset melko lämpimät jousen näköset vastukset. Poltin sormeni joskus. :lol:
Liekö sitten kakkosnelosessa samanlaiset? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ässän etuvastus on rei'itetyssä peltilaatikossa irrallaan muusta roinasta. Kertaalleen on tullut siinä näppinsä poltettua. Kaikkea pitää kokeilla - onkohan se kuuma? :?: :lol:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

No kun tuntuu, että se kiekura hehkuu ihan minuutissa-tuntuu vähän oudolta. Onko kellään W124 kiekuroiden kuumuudesta näppituntumaa? En uskalla laittaa tätä kiinni ennenkuin joku sanoo, että W124 etuvastuksen kiekurat kuumenee tosi kuumaksi nopeasti ja se on normaalia! Sanooko joku noin?
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Semmonen muistikuva on että jossakin autossa tämä vastus sijaitsee juuri ko. syystä ilmakanavassa jossa ilmavirta sitä jäähdyttää.

Muistaakseni chryslerin voyagerissa ainakin on kyseinen systeemi.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Nyt täytyy lähteä netistä pois, mutta jätetään asia hautumaan huomiseen. Toivottavasti tulee valaisevia ehdotuksia ja tietoja. Missä vika voisi olla enää kun moottori vaihdettu puhaltimeen, etuvastus uusi, liitin uusi kun vanha suli pois, puhallinkatkaisin toimii ja moottori pyörii oikeinpäin. Voiko tähänkin asiaan liittyä jännitteensäädin-paljonko akulta pitäisi virtaa lähteä kun jännitteensäädin kunnossa?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

KYllä mulla ex satalankussa pimeässä katsoessa erotti että kakkosnopeudella langat hehkui punaisena. :D
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

Mika.T kirjoitti:KYllä mulla ex satalankussa pimeässä katsoessa erotti että kakkosnopeudella langat hehkui punaisena. :D
sama täällä.... :lol:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Joo näin se näyttää olevan. Laitoin vastuksen kiinni ja jollain nopeudella joku langoista kyllä hehkui ihan punaisena. No vastus ollut kiinni jo muutaman päivän eikä ole sulanut-eli kaikki tuntuu olevan normaalia.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Se vastus on varmaan sulanut siksi, koska se moottori on huonosti pyöriessään kuormittanut virtapiiriä liikaa.

Eli jos kerran moottori sekä etuvastus ovat uusia, luulisi että toimii jälleen kuten pitääkin.

Ja siksi se sijainti on tosiaan puhallinkanavassa, että se jäähtyisi. Siksi ei kannata paljoa puhallinta käytellä pienillä tehoilla jos ilmanottoaukot ovat tukossa. Suurin nopeus meneekin (ainakin japseissa) etuvastuksen ohi, suoraan moottorille.
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”