Tuomosista pikku pätkimisistä ei kannata kasissa välittää.HVM kirjoitti: Kamerahan paljastaa jotain mitä siipimutterin näköiset korvatkaan eivät kuule. Kierrokset ovat korkealla koska kone on kylmä, mutta seasta erottuu selvä "TUPS!" Mikäs se tuolleen käyntiä sotkee?
Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia
Ei toinna ei. Ei noita edes huomaa muut kuin kamera.Mika.T kirjoitti:Tuomosista pikku pätkimisistä ei kannata kasissa välittää.HVM kirjoitti: Kamerahan paljastaa jotain mitä siipimutterin näköiset korvatkaan eivät kuule. Kierrokset ovat korkealla koska kone on kylmä, mutta seasta erottuu selvä "TUPS!" Mikäs se tuolleen käyntiä sotkee?
CDTA: Olen käynyt noin 4v jaakobinpainia, laitanko autoon thyyning-putkenpäät/ en. Paini jatkuu. Eikä tuohon käy putkea veistelemättä mikään.
Auto on vaihteeksi pajalla, nyt perataan p*rse uuteen loistoon. Apurungon limput vaihtoon, sekä jousenaluskumit ja tukivarsien kaikki puslat. Samalla vaihtuu öljyt lootaan, sekä tottakai suodatin.
Huomenillalla luvassa kommenttia meneekö lossi ovi edellä, vaiko "suoraan" kuten ennenkin.
Eväskassi jäi takapenkille muhimaan, joten saapa nähdä miltä ässä tuoksuu kun saan sen takaisin pajalta.
No ei kai ne eväät nyt tällä kelillä vuorokaudessa happane, ei oo kumminkaan kuin 23 povoria lämmintä...
Huomenillalla luvassa kommenttia meneekö lossi ovi edellä, vaiko "suoraan" kuten ennenkin.
Eväskassi jäi takapenkille muhimaan, joten saapa nähdä miltä ässä tuoksuu kun saan sen takaisin pajalta.
No ei kai ne eväät nyt tällä kelillä vuorokaudessa happane, ei oo kumminkaan kuin 23 povoria lämmintä...
Ässä on taas kotosalla, vaikka ei tuo näytä ketään kiinnostavankaan.
Ei kerenneet vaihtaa jousenaluskumeja, kun ei kuulemma "irrottaneet iskareita." No, varataan lisää hoitoaikoja.
Oman auton pajelle vein, mutta en osaa varmaksi sanoa kenen autolla sieltä pois ajoin. Kyseessä ei voi olla ainakaan sama auto, niin eri planeetalta tuo nyt on.
Tässä ei oikein nyt pysty järkytykseltään mitään kirjoittamaan, mutta sen verran sanon, että en muista milloin olisin viimeksi ajanut suoraan kulkevalla mersulla. Ja alla on kuitenkin 245 leveät renkaat.
Tiessä olevat routakatkot naposteltiin ennen (kolmen kilon paineilla) "kloks-pats!" - nyt ne ylitetään "tsup-tsup."
Vanhat apurungon "limput" olivat noin sentin matalammat kuin uudet, lisäksi ne olivat tottakai mikä minnekin suuntaan linttaan painuneet.
Kuva kertokoon:
Tukivarrenpuslien vaihdollakaan oli tuskin negatiivista vaikutusta alustageometriaan. (Yrittäkää ymmärtää hankalia termejä, suunnittelen työkseni formuloita...)
Entiset limput oli merkattu erikseen vasen ja oikea, mutta uusissa merkintöjä ei ollut. Uusien merkki Febi. Missä syy moiseen? Vaikka ihan saman näköisethän nuo toisaalta on, tiiraili niitä vaikka p*rsesilmällä.
Toinen kuva vanhoista limpuista:
Että hyvä tuli, ellei jopa erinomainen.
Seuraavana aletaan sitten vaihtelemaan jousenaluskumeja ja Bilsteinejä. Mutta siihen löytyy aikaa vasta parin viikon päästä.
Ei kerenneet vaihtaa jousenaluskumeja, kun ei kuulemma "irrottaneet iskareita." No, varataan lisää hoitoaikoja.
Oman auton pajelle vein, mutta en osaa varmaksi sanoa kenen autolla sieltä pois ajoin. Kyseessä ei voi olla ainakaan sama auto, niin eri planeetalta tuo nyt on.
Tässä ei oikein nyt pysty järkytykseltään mitään kirjoittamaan, mutta sen verran sanon, että en muista milloin olisin viimeksi ajanut suoraan kulkevalla mersulla. Ja alla on kuitenkin 245 leveät renkaat.
Tiessä olevat routakatkot naposteltiin ennen (kolmen kilon paineilla) "kloks-pats!" - nyt ne ylitetään "tsup-tsup."
Vanhat apurungon "limput" olivat noin sentin matalammat kuin uudet, lisäksi ne olivat tottakai mikä minnekin suuntaan linttaan painuneet.
Kuva kertokoon:
Tukivarrenpuslien vaihdollakaan oli tuskin negatiivista vaikutusta alustageometriaan. (Yrittäkää ymmärtää hankalia termejä, suunnittelen työkseni formuloita...)
Entiset limput oli merkattu erikseen vasen ja oikea, mutta uusissa merkintöjä ei ollut. Uusien merkki Febi. Missä syy moiseen? Vaikka ihan saman näköisethän nuo toisaalta on, tiiraili niitä vaikka p*rsesilmällä.
Toinen kuva vanhoista limpuista:
Että hyvä tuli, ellei jopa erinomainen.
Seuraavana aletaan sitten vaihtelemaan jousenaluskumeja ja Bilsteinejä. Mutta siihen löytyy aikaa vasta parin viikon päästä.
Minä kun luulin että sinä ite meinasit nuot vaihella, suicidoksen perustajajäsen ja kaikkea
Se on niin ihanaa kun jonkun kohdan saapi ajoneuvostaan parempaan, tuntuu taas koko maailma paremmalta paikalta, oli se nyt vaikka nitisevä oventiiviste.
Siksi ei kannata ostaakaan uutta ja viatonta autoa, se kun vaan huononee, mieluummin vanaha loppuuntallattu rotisko, niin tehet mitä hyvänsä niin aina se vaan paranee.
Se on niin ihanaa kun jonkun kohdan saapi ajoneuvostaan parempaan, tuntuu taas koko maailma paremmalta paikalta, oli se nyt vaikka nitisevä oventiiviste.
Siksi ei kannata ostaakaan uutta ja viatonta autoa, se kun vaan huononee, mieluummin vanaha loppuuntallattu rotisko, niin tehet mitä hyvänsä niin aina se vaan paranee.
Kuta vanahemmaksi tulet, sitä mauttomammaksi huomaat tuuninkiputkenpäät, kunnes sitten kerran dementoituneena ukkelina huomaat ostaneesi JussiVihosen eli Puuilon halavimman ja tökeröimmän kromiputkenpään ja ruuvanneesi sen autoosi. Tai siis et itse huomaa, mutta nuoremmat kanssatallaajasi tahi jäläkeläisesi. No het vaan sisäänpäin hymeksii putkenpäällesi, ja sinua dementoitunutta koko homma ei haittaa.HVM kirjoitti:Olen käynyt noin 4v jaakobinpainia, laitanko autoon thyyning-putkenpäät/ en. Paini jatkuu. Eikä tuohon käy putkea veistelemättä mikään.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Pitikin lainata pienen miettimisen perään koko viesti, on niin paljon kommentoitavia asioita, joita ei oikein voi karsia poiskaan.jovihava kirjoitti:Minä kun luulin että sinä ite meinasit nuot vaihella, suicidoksen perustajajäsen ja kaikkea
Se on niin ihanaa kun jonkun kohdan saapi ajoneuvostaan parempaan, tuntuu taas koko maailma paremmalta paikalta, oli se nyt vaikka nitisevä oventiiviste.
Siksi ei kannata ostaakaan uutta ja viatonta autoa, se kun vaan huononee, mieluummin vanaha loppuuntallattu rotisko, niin tehet mitä hyvänsä niin aina se vaan paranee.
Kuta vanahemmaksi tulet, sitä mauttomammaksi huomaat tuuninkiputkenpäät, kunnes sitten kerran dementoituneena ukkelina huomaat ostaneesi JussiVihosen eli Puuilon halavimman ja tökeröimmän kromiputkenpään ja ruuvanneesi sen autoosi. Tai siis et itse huomaa, mutta nuoremmat kanssatallaajasi tahi jäläkeläisesi. No het vaan sisäänpäin hymeksii putkenpäällesi, ja sinua dementoitunutta koko homma ei haittaa.HVM kirjoitti:Olen käynyt noin 4v jaakobinpainia, laitanko autoon thyyning-putkenpäät/ en. Paini jatkuu. Eikä tuohon käy putkea veistelemättä mikään.
No perustajajäsen taikka ei, niin paskaantuu ne näpit siinä perustajajäsenellä kuin liitännäisjäsenelläkin
Sitä paitsi kalliimpia nämä omat tunnit on, kuin mitä pajalle palaa päivässä rahaa ei kannata ite tapaillakaan auton alle, jos joku muu sinne suostuu menemään. Välillä voi toki harrastaa.
Niin, mielenkiintoinen näkökanta tämä "ei kannata ostaa viatonta autoa." No tällaista ongelmaa tulee tuskin koskaan eteen, en nimittäin aio ostaa koskaan uutta autoa. Ja onko ne varmasti viattomia sitten nekään?
Mukavahan näitä vanhoja rotteloita on ylläpitää. Jos ajatellaan niin, että olisin myynyt ässän viime syksynä, ja sijoittanut viimeisen vuoden aikana auton hmmm...ylläpitoon tuusatut rahat seuraavaan autoon, niin pihassa seisoisi ihan takuulla alkusarjan W140. Ei valitettavasti kiinnosta, mikä lie vamma ohimossa. Tai tiedänhän minä, olen allerginen uudemmalle tekniikalle ja sen "ominaisuuksille." Ajan siis onnesta soikeana vanhalla romulla, ja korjuutan sitä pala kerrallaan.
Tuohon putkenpääasiaan ei tarkemmin ajatellen ole mitään lisättävää, totean vain olevani samaa mieltä.
No siinä sitä taas luentoa...
jossain viestissä oli siitä tartti moottorin "nakutuksesta" puhetta, ni tuli tää mieleen
http://www.youtube.com/watch?v=3lLK86DxeAY
vanhahan jo topiikki, mutta itse vasta ekaa kertaa lueskelen
http://www.youtube.com/watch?v=3lLK86DxeAY
vanhahan jo topiikki, mutta itse vasta ekaa kertaa lueskelen
® Mesen linttaklubi