outo merkkivalo palaa
outo merkkivalo palaa
Moi!
Elikkä sellanen valo palaa jossa ei ole mitään merkkikuvaa. se on ratin oikealla puolella eli toisella puolella kuin öljy- jne valot. huoltokirjassakin on sellanen tyhjä valo, mutta ei mitään selitystä mitä se tarkottaa. auto on melko uusi mulle joten en ole niin ehtinyt perehtyä siihen. outoa vaan kun ei ole mitään kuvaa sen valon kohdalla. kiitoksia avusta etukäteen
auto on: 190 (w201) vm.1990
Elikkä sellanen valo palaa jossa ei ole mitään merkkikuvaa. se on ratin oikealla puolella eli toisella puolella kuin öljy- jne valot. huoltokirjassakin on sellanen tyhjä valo, mutta ei mitään selitystä mitä se tarkottaa. auto on melko uusi mulle joten en ole niin ehtinyt perehtyä siihen. outoa vaan kun ei ole mitään kuvaa sen valon kohdalla. kiitoksia avusta etukäteen
auto on: 190 (w201) vm.1990
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Merkkivalo kysymys.
Tervetuloa Meselle * timppa911 *
Välittömään,avuliaasee hurtin huumotin ja villin meiningin rajuun kaartiin.
Toivottavasti viihdyt.
Asiantuntijat palvelevat teknisissä tuskissa kelllonajasta riippumatta.
Aina joku valvoo
Ja kysymykseesi:
Vilkaisin omastani, tosin Diesel mutta sama vuosimalli.
Ratin oikealla puolella oikealta lukien oli.
Hehkun merkkivalo
Kaksi tyhjaa.
ABS merkkivalo
Lasinpesunesteen merkkivalo.
Näin oli kun virrat rysäytin päälle. Muuta en saanu loimottaan.
No nyt alko minulakin propelli pyörimään mikä kumma siellä palaa.
Pysyttele kanssamme ja tutustu sivuihin ahkerasti.
Ja kirjoittele rohkeasti kaikesta mitä mieleen juolahtaa.
Välittömään,avuliaasee hurtin huumotin ja villin meiningin rajuun kaartiin.
Toivottavasti viihdyt.
Asiantuntijat palvelevat teknisissä tuskissa kelllonajasta riippumatta.
Aina joku valvoo
Ja kysymykseesi:
Vilkaisin omastani, tosin Diesel mutta sama vuosimalli.
Ratin oikealla puolella oikealta lukien oli.
Hehkun merkkivalo
Kaksi tyhjaa.
ABS merkkivalo
Lasinpesunesteen merkkivalo.
Näin oli kun virrat rysäytin päälle. Muuta en saanu loimottaan.
No nyt alko minulakin propelli pyörimään mikä kumma siellä palaa.
Pysyttele kanssamme ja tutustu sivuihin ahkerasti.
Ja kirjoittele rohkeasti kaikesta mitä mieleen juolahtaa.
VALMET 5oo -69
lisää..
kiitos! vielä tarkennukseksi. auto on siis 190 2.0 kaasarikoneella. kumma kun huoltokirjassa on tyhjä kohta merkattuna, mutta ei kerrottu mitä se tarkottaa. ei tossa ennen valoa ole palanut, mutta kun hetkeksi lainaa toiselle niin johan on joku "rikki". tuskin tuo vakava juttu on koska muut tärkeät merkkivalot ei pala.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Hariju puhuu asiaaHarju kirjoitti:Vink.... pienennä kuvaa hiukka nii ei levitä ruutua ...
Meseleiset jotka laittaa kuvii ni voisvat ottaa ihtijää korvista kii.
Kaikki kuvat on liijjan levijöitä.Tai ainaki suurin osa.
Semmossii levijöi mie en ees viihti kahtella.
Harvat aukee suoraan oikeen näytön kokosena.
Tiilerin kuvat ainakii on sopevia, eitarvii rulata sivusuunnas.Aukee laakista.
Jokkii kuvankäsittelypekialisti vois sannoo ne pikkelsit oikein tai vääntää tuonne oheistoon.
Ja takaisin asijaan.
Mie sekoilin. Enhä mie nyt sitä heti muistanu että hehkun vieres vilkkuu vihreä vilkun tahtiin silloin kun on oiein kytketty peräkärry töspelissä.
Väri vihreä.
Mutta siellä Pissapoja merkkivalon vieres timppa911 kuumottaa punerva , eikö vain.
VALMET 5oo -69
oikein
valo sammui kun lisäsin lasinpesunestettä. alkoi kyllä vähän epäilyttämään koko auto. autolla 2 omistajaa. huoltovihko täytetty veholla tunnollisesti. viimeisellä omistajalla ollut melko kauan, hänellä lyhyt työmatka. ensimmäisestä omistajasta en tiedä. en oikein mittarinruuvaukseenkaan usko. autolla ajettu nyt n.190 000km. ratti, vaihdekeppi ei ole kulunut ja kuskin penkkikin hyvässä kunnossa.
jos mittaria meinaa ruuvata niin miksi siihen merkkivaloon pitäisi koskea?
saako oikeat kilometrit jotenkin selväksi?
jos mittaria meinaa ruuvata niin miksi siihen merkkivaloon pitäisi koskea?
saako oikeat kilometrit jotenkin selväksi?
Re: oikein
Tuskin kannattaa huolestua noista kilometreistä tämän takia Eiköhän tässä nyt ole kyseessä puhtaasti asennusvirhe Kuten Harju tuossa jo totesikin, niin autoosi on varmaankin uusittu mittariston hehkut ja kasausvaiheessa pesunesteensäiliön varoitusvalon hehku sujahtanut väärään reikään. Ei siinä sen kummempaa oletimppa911 kirjoitti:alkoi kyllä vähän epäilyttämään koko auto. autolla 2 omistajaa. huoltovihko täytetty veholla tunnollisesti. viimeisellä omistajalla ollut melko kauan, hänellä lyhyt työmatka. ensimmäisestä omistajasta en tiedä. en oikein mittarinruuvaukseenkaan usko. autolla ajettu nyt n.190 000km. ratti, vaihdekeppi ei ole kulunut ja kuskin penkkikin hyvässä kunnossa.
jos mittaria meinaa ruuvata niin miksi siihen merkkivaloon pitäisi koskea?
saako oikeat kilometrit jotenkin selväksi?
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Miekii ekasta kuvasta etä OHHOH ompa karhia ratti
Että mistähä on taas löytynyt, saaressa asuneen vanhan kortittoman sokian rovastin Mersu jolla ajettu vaan villasukkia ja rasoja lähetysseuran myyjäisiin,myötätuuleen aurinkoisella ilmalla.
Niitä vielä hyvinpidettyjä yksilöitä.
Toi mittarinruuvvaaminen on jo loppuunkulunut legenda,kyll sen näkee auton koko olemuksesta sen jos satatuhatta vaikkapa imastu.
En usko,ei kaikkii voi olla ryyvattu.
Toki polkimenkumit, ratit,vaihdekepit.
Mutta muukin nuhruisuus, ja maalipinta, kyll se kertoo jo jotakin, aina niitä käytön jälkiä tulee.
Ei kukaan niin varovasti jos yleensä ajetaan, no jaa, onhan niitä poikkeuksiakin.
Minulle moni päkätti ko ostin tuontiauton että IHA VARMAST ruuvattu mittari.
Nooh rupesin huoltaa juurta jaksaen.
Ja yllätys yllätys.
Ilmanputsari aivan uusi.
MITÄ IHMETTÄ , nahkahousu Gunther oli merkannu ilmanputsarin reunan kilometrimäärän ja päiväyksen.
Vilkaisin huoltokirjaa ja sitte katsastuspapereita ko Saksin maalla lähtiessä laitettu Katalysaattori. Ni lukemat täsmäs.Molllemmis.
Mietin ettäompa täsmällinen huijjaus kun putsarista alkaen kusetetaan.
En usko alkuunkaan että ois ruuvvattu , vai onko joku niin fiksu että huijaus on aivan aukoton. Mene ja tiedä.
Siitä lähtien merkkaan itsekki myös putsariin AINA päivämäärän.
Minusta se oli niin mukava juttu että apinoin.
Sieltä 201 etupuskurin päätykiinnikket tarkistele ja takapyörän etupuolelta Kynnyskotelon alin vesireiän ympärys. Siinä ne ruostepaikat. Siinähän ne ekat alkaa näkyy.
Mekasta timppa911 löydät hyviä vinkejä alustan korjauksiin jos alkaa narahteleen ja vaeltelee.
Virtalukkoa älä voitele ja jos alkaa takertelee ni heti vaihtoo, on pikkuse paha homma vaihtaa jos jää jumiskoon.
Mainiot ohjeet Mekasta, ja eikä kaikkee tarvi kaivaa sieltä, kysymällä täältä ni kyll tarinaa tuloo. Mieki tein takapuslien ulosvetäjän ja sitte myöhemmi vasta sain lukia että vetovasaralla se pittää vaihtaa.
No Rässihä se tietennii tietoo panttas .
Ei vaineskaa.
Että mistähä on taas löytynyt, saaressa asuneen vanhan kortittoman sokian rovastin Mersu jolla ajettu vaan villasukkia ja rasoja lähetysseuran myyjäisiin,myötätuuleen aurinkoisella ilmalla.
Niitä vielä hyvinpidettyjä yksilöitä.
Toi mittarinruuvvaaminen on jo loppuunkulunut legenda,kyll sen näkee auton koko olemuksesta sen jos satatuhatta vaikkapa imastu.
En usko,ei kaikkii voi olla ryyvattu.
Toki polkimenkumit, ratit,vaihdekepit.
Mutta muukin nuhruisuus, ja maalipinta, kyll se kertoo jo jotakin, aina niitä käytön jälkiä tulee.
Ei kukaan niin varovasti jos yleensä ajetaan, no jaa, onhan niitä poikkeuksiakin.
Minulle moni päkätti ko ostin tuontiauton että IHA VARMAST ruuvattu mittari.
Nooh rupesin huoltaa juurta jaksaen.
Ja yllätys yllätys.
Ilmanputsari aivan uusi.
MITÄ IHMETTÄ , nahkahousu Gunther oli merkannu ilmanputsarin reunan kilometrimäärän ja päiväyksen.
Vilkaisin huoltokirjaa ja sitte katsastuspapereita ko Saksin maalla lähtiessä laitettu Katalysaattori. Ni lukemat täsmäs.Molllemmis.
Mietin ettäompa täsmällinen huijjaus kun putsarista alkaen kusetetaan.
En usko alkuunkaan että ois ruuvvattu , vai onko joku niin fiksu että huijaus on aivan aukoton. Mene ja tiedä.
Siitä lähtien merkkaan itsekki myös putsariin AINA päivämäärän.
Minusta se oli niin mukava juttu että apinoin.
Sieltä 201 etupuskurin päätykiinnikket tarkistele ja takapyörän etupuolelta Kynnyskotelon alin vesireiän ympärys. Siinä ne ruostepaikat. Siinähän ne ekat alkaa näkyy.
Mekasta timppa911 löydät hyviä vinkejä alustan korjauksiin jos alkaa narahteleen ja vaeltelee.
Virtalukkoa älä voitele ja jos alkaa takertelee ni heti vaihtoo, on pikkuse paha homma vaihtaa jos jää jumiskoon.
Mainiot ohjeet Mekasta, ja eikä kaikkee tarvi kaivaa sieltä, kysymällä täältä ni kyll tarinaa tuloo. Mieki tein takapuslien ulosvetäjän ja sitte myöhemmi vasta sain lukia että vetovasaralla se pittää vaihtaa.
No Rässihä se tietennii tietoo panttas .
Ei vaineskaa.
VALMET 5oo -69
Ompas kyllä uudenkarhea ratti...
Mut eihän tuo kaasupoljinkaa voi kulua, jos jotkuu kopio-reinot jalassa ajelee...
edit: ainiin, itse asia...
Miten voi laittaa polttimon väärään paikkaan? Ainakin meijän auton kummassakin mittaristossa on ne "johdotukset" ihan siinä kalvossa, vai onkos 201:s jotenkin johtojen päissä ne lamput?
Mut eihän tuo kaasupoljinkaa voi kulua, jos jotkuu kopio-reinot jalassa ajelee...
edit: ainiin, itse asia...
Miten voi laittaa polttimon väärään paikkaan? Ainakin meijän auton kummassakin mittaristossa on ne "johdotukset" ihan siinä kalvossa, vai onkos 201:s jotenkin johtojen päissä ne lamput?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91