Takalasi s202
Takalasi s202
Paljoko maksaa uusi takalasi s202 eli c farmariin? Käytettynä toki saa mutta kuinka sen saa irti ja liimattua?
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Eli koitanpas selittää,se vanha liima ja lasinmurut leikataan pois vaikkapa mattoveitsellä vanhaa liimaa ei tarvitse leikata kokonaan pois vaan sitä voi jäädä n 2mm keros,sitten leikataan siitä vähänkäytetystä lasista vanha liima pois. Tässä vaiheessa on hyvä puhdistaa korinpuoli vaikka märällä paperilla ja kuivata hyvin,tästä eteenpäin noudatetaan liimanvalmistajan ohjeita ja kun itse käytän sikaflexin tuotteita niin tälleen,lasin ja korin liimapinnat pyyhitään kirkkaalla aktivaattorilla ja korinpuolelle syntyneet naarmut maalataan mustalla primerilla odotellaan vartti ja levitetään liima kolmion muotoisella kärjellä joko korin tai lasin pintaan itse laitan korinpuolelle,sitten vaan nostetaan lasi paikoilleen ja painellaan kiinni,teipillä vielä luukun yläreunaan kiinni kunhan lasi on oikealla korkeudella ja keskellä luukkua.ennen varsinaista liimausta kannattaa nostaa lasi paikalleen ja varmistaa oikea syvyys tarvittaessa lasin ja korin väliin voi laittaa pieniä kuminpaloja ettei lasi painu liian syvälle.Jaa toki koko rojekti pitää varmaankin aloittaa purkamalla takaloosterin verhoilut pois jotta pääsee piuhoihin käsiksi ja pitäähän se luukun sisus imuroidakkin jottei jäis rapisemaan ryynit siellä
Tärkeää on hommata liima semmosesta paikasta mistä saat tarvittavat primerit/aktivaattorit mukaan
Ei meinaan pitkään pysy lasi kiinni tentulla puhdistellen.

Tärkeää on hommata liima semmosesta paikasta mistä saat tarvittavat primerit/aktivaattorit mukaan

- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä sen suht helposti irti saa ensin verhoilut pois ja piuhat irti sitten esim katkoteräveitsellä mieluiten terävällä
viilletään jostain kohti sisäpuolelta aukko lasin ja liiman väliin siitä pujoitetaan leikkuulanka läpi ja pyöritellään vaikka puukepit langan molempiin päihin sitten vaan lähdetään kiertämään lasin ympäri sahaamalla,lasin reunoja pitää varoa ettei sahaa lasia vasten samoin johdot menevät huomaamatta poikki.Irroittamista helpottaa huomattavasti jos luukku on vielä autossa kiinni.Tuota lankaa saa ainakin lasiliikkeistä ja varmaan korikorjaamoista
jos ei löydy niin ohut pianolanka tai hätäpäissään vaikka migin lanka käy kunhan varaa riittävästi

