Scudoa ahistaa

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Scudoa ahistaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Moro,

Nyt kun toi yks vehjes lähti toimimaan, toinen alkoi kettuileen. Tieteskin. 1.9 litran turpokiisseli jakajapumpulla.

Eli oireet on tämmöset: aiemmin vehjes lähti käymään tostavaan, nyt saa painaa kaasupoljinta urakalla että lähtee. Ja lähtee eka kahdella, sit kolmella ja noin minuutin kohdalla neljäskin on ajoittain tyhjäkäynnillä messissä. Kun painaa kaasua, homma toimii hyvin - vedot on tallella ja kaikissa pytyissä syttyy. Samalla kun toi käy sitä kolmen ja puolen pytyn tyhjäkäyntiään, pakoputkesta pöllähtelee vaaleaa sauhua. Oiskohan tää joku selvä tapaus-henkinen juttu vai saako tässä ihan urakalla arpoa - ja mistä alottaa? Injektor kliineriä tuli sovellettua pullollinen, vaikutus tais olla lähinnä psykologinen.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Oisko hehkujen vaihto ajankohtainen?

Vaalea, sytytysnesteen hajuinen savu kertoo että polttoaine ei pala kunnolla. Syynä voi olla vaikkapa "kuseva" suutin. Mutta jos oire on vain kylmänä, niin enpä kävisi ensimmäisenä suuttimien kimppuun, hehkuihin viittaa. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Sivonen kirjoitti:Oisko hehkujen vaihto ajankohtainen?

Vaalea, sytytysnesteen hajuinen savu kertoo että polttoaine ei pala kunnolla. Syynä voi olla vaikkapa "kuseva" suutin. Mutta jos oire on vain kylmänä, niin enpä kävisi ensimmäisenä suuttimien kimppuun, hehkuihin viittaa. :roll:
Toi tyhjäkäyntiominaisuus esiintyy myös lämpimänä. Haistellaanpa sauhua kohta.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No sitten veikkaisin suuttimia. :(
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

jos kerran veikkailemaan aletaan niin mäkin haluan veikata vuotoa polttoaine systeemissä...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Vaan jos systeemissä on ilmaa, niin suuttimesta ei tule (tarpeeksi) polttoainetta. Ei löpöä -> ei savua.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Polttoaine suodattimia kun vaihtelin ja putkia oli irti ja muuta niin ittellä ainakin tuli kaikenväristä savua putkista kun ei käyny kaikilla.Suuttimen suihku ei oo tasaanen kun ei oo riittävästi lörpöä :arrow: ei painetta :arrow: ei pala...

mutta kunhan veikkaalin.Voin mä veikata takapyörän laakeriakin jos ei tämä veikkaus kelepaa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Suuttimet läks tänään irti, huomenna setä dieselhuollon setä saa luvan pistää ne penkkiin ja kattoa että onko niistä mihinkään. Silmämääräisesti vähän ihmetytti kun olivat niin kovin erilaisesti kulahtaneet. Yksi oli sinistynyt puoleenväliin, toinen oli himmeän karsta-öljy-jne-kerroksen peitossa ja näin. Oli muuten kohtalainen homma irrottaa, Pierre oli suunnitellut siihen tielle vaikka minkälaista letkua ja systeemiä.

Niin joo. Tota on huollettu jonkun satunnaisen autohuollon toimesta, ne on tyrkänneet koneeseen jotain täyssynteettistä 5w50-henkistä sotkua, tais olla peräti jotain ralliformulaa tms. Onko tommosen käytössä tuontyyppisessä pannussa mitään järkeä? Tohtiiko tilalle pistää tota delvac MX 15w40:stä vai siitäkö vasta riemu repeääkin? Koneella rullattu 160 tonnia.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

5W-50 on parempaa, ainakin autopurkaamon mielestä :wink: tulee nimittäin autoa purettaessa pakkasella liukkaammin pois koneesta :lol:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Eiköhän se nyt ala selvitä kun on suuttimetkin tarkistuksella. Oliko ylivuotoletkut märkiä?

Ite pitäisin ne 5w50 vai olisko ollut 5w40:t öljyt koneessa. Talvikin on tulossa ja tuo Delvacci muuttu saksilla leikattavaan muotoon pakkasella.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Jiitek kirjoitti:Eiköhän se nyt ala selvitä kun on suuttimetkin tarkistuksella. Oliko ylivuotoletkut märkiä?

Ite pitäisin ne 5w50 vai olisko ollut 5w40:t öljyt koneessa. Talvikin on tulossa ja tuo Delvacci muuttu saksilla leikattavaan muotoon pakkasella.
Suuttimethan oli sitten ehjiä kaikki. Ei olleet märkiä letkut. Seuraava tarkastuskohde vois olla venttiilivälykset, niitähän tossa säädetään riemastuttavasti shimmilevyillä. Jos ei sielläkään mitään, niin sitten ajatuksena olis tutkata puristukset ja sit alkaa ihmetellä että mikähän tota ruiskutuspumppua ahistais. Perhana kun ainoa saatavilla oleva Haynes-henkinen kirja tohon on ranskaksi, ja se ei oikein taitu. No, kattotaan mitä löytyy...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Älä hajota sylinterikantta siitä. :shock: On aika mielenkiintoinen irrotettava. :shock:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Mika.T kirjoitti:Älä hajota sylinterikantta siitä. :shock: On aika mielenkiintoinen irrotettava. :shock:
No ihan taatusti! Tossa venttiilikopan irrottamisessakin oli jo vähän pähkäämistä. Siinä tuoksinassa tuli irrotettua välijäähdyttimen putkesta imusarjan päässä oleva pätkä. Se oli aika hurjan p*skainen, noen, öljyn ja jonkin hiekalta tuntuvan sekoitusta oli reipas kerros seinissä. Tämän havainnon jälkeen kurkattiin imusarjaan. Ei herranen aika, samaa lokaa ihan holtiton kerros, ja sormella kun koitti pitemmältä imusarjasta, sitä sontaa oli vaan enemmän ja enemmän! Kun siis, ton vaikka-kuinka-hitosti ajetun 200D:n imusarja on kuiteski tuohon verrattuna niin puhdas että sieltä vois vaikka syödä. Ei kai tämmönen nyt normaalia voi olla?

Niin, ja samalla tuli todettua että kampuran etustefa vuotaa öljyä, samoin ilmeisesti takastefa, samaten putsarilta turbolle menevä putki on jostain syystä öljy-kura-kerroksen peittämä. Ja turbon öljynpaluuletkukin ilmeisesti falskaa. Tätä on siis säännöllisesti käytetty huolto-ohjelman mukaisissa huolloissa. Uskomattoman hyvä auto :shock:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

onre kirjoitti:Suuttimet läks tänään irti, huomenna setä dieselhuollon setä saa luvan pistää ne penkkiin ja kattoa että onko niistä mihinkään. Silmämääräisesti vähän ihmetytti kun olivat niin kovin erilaisesti kulahtaneet. Yksi oli sinistynyt puoleenväliin, toinen oli himmeän karsta-öljy-jne-kerroksen peitossa ja näin. Oli muuten kohtalainen homma irrottaa, Pierre oli suunnitellut siihen tielle vaikka minkälaista letkua ja systeemiä.

Niin joo. Tota on huollettu jonkun satunnaisen autohuollon toimesta, ne on tyrkänneet koneeseen jotain täyssynteettistä 5w50-henkistä sotkua, tais olla peräti jotain ralliformulaa tms. Onko tommosen käytössä tuontyyppisessä pannussa mitään järkeä? Tohtiiko tilalle pistää tota delvac MX 15w40:stä vai siitäkö vasta riemu repeääkin? Koneella rullattu 160 tonnia.
Laittasin tohon tebikan shpd 10W30 tai 10W40.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Noin uudet dieselit tykkää synteettisestä öljystä joten jatka vaan synteettisillä ajamista :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Joo, no ajamista vois jatkaa jahka sais ton sellaseen kuntoon ettei esim. sammu joka toisiin valoihin ellei muista kokoajan pitää kaasua raollaan.

Toi nokisotku ois kai EGR:n aikaansaannosta?

No joo. Löytyi näköjään Workshop Manual tolle. Pitänee tilata ja opiskella, jos vaikka jouluksi sais ajoon.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Niin, ja samalla tuli todettua että kampuran etustefa vuotaa öljyä, samoin ilmeisesti takastefa, samaten putsarilta turbolle menevä putki on jostain syystä öljy-kura-kerroksen peittämä. Ja turbon öljynpaluuletkukin ilmeisesti falskaa. Tätä on siis säännöllisesti käytetty huolto-ohjelman mukaisissa huolloissa. Uskomattoman hyvä auto
Fiiu, ei sen puoleen, sama homma voisi olla monella muullakin merkillä.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Jiitek kirjoitti:Fiiu, ei sen puoleen, sama homma voisi olla monella muullakin merkillä.
Juu totta. Omat louskut on vaan yleensä ollut 20+ vuotta vanhoja ni niiltä tämmösen hyväksyy helpommin, se ikäänkuin kuuluu asiaan... Tänään ohjelmassa ois imusarjan putsausta ja EGR:n kurkistelua. Kehtaisko ton tulpata? Ulkomaanelävien foorumilla oli, että vanhemmiten alkais aukeilee turhan usein aiheuttaen kaikennäköistä harmia. Alipaineohjattu EGR siis kyseessä.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

No jo alkoi selvitä...

Todettiin, että imusarja ei tuu mihinkään jos ei ota eka EGR:n venttiiliä pois, ja sen toinen pultti korkkasi avatessa, ja pakosarjaa ei saa pois jos kone on paikallaan -> otetaas pannu siis irti ja vaihdetaan samalla stefat, ajatteli mies. Tossa noita heebeleitä edestä pois purkaessa sitten löytyi todellinen jättipotti.

Joku asentaja jotain tehdessään on joutunut ottamaan ilmanputsarin kotelon pois. Takaisin pistäessään kyseinen kaveri ei ole vaivautunut pistämään putsarilta turbolle menevään putkeen klemmaria, tai edes koko hiton putkea kunnolla paikalleen. Putken sisäseinät oli ihan öljyn ja HIEKAN peitossa! Eli se imusarjassa ollut körnä ei ollut nokea vaan hiekkaa. Ihmettelinkin että jännähkö koostumus tässä kamassa.

Tän lisäksi tohon on jälkiasennettu ilmastointi 2003. Tässä yhteydessä putsarille keulasta tuleva putki on painettu niin maan perusteellisesti kasaan että härveli on tainnut imeä käytännöllisesti katsoen kaiken ilman ohi putsarin viimeiset ties-kuinka-pitkän-aikaa. Kattellaanpa nyt, että kuinka sohloksi toi on oikein mennyt. Saakohan noihin edes ylikokomäntiä... Voi olla että tulee vaihtokone halvimmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”