ASD-perä jälkiasennuksena?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

ASD-perä jälkiasennuksena?

Viesti Kirjoittaja Marco »

Mitäs palikoita asd-perä tarvii kaverikseen? Eikös se ole sähköisesti ohjattu? Ohjainboksi, antureita, hydrauliputken perälle? Onko kukaan tehnyt tuota operaatiota?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Helpoin tapa taitaa olla ottaa tasosäädöltä paine ja ohjata sitä magneettiventtiilein. Miten sen kukanenkin tahtoo toteuttaa on sitten omasta halusta ja siitä, mitä sillä oikeesti haluaa, kiinni :roll:

Tietty, jos haluaa sen toimivan kuten tehdas on ajatellut - helpointa hankkia kaikki tykötarpeet samaan syssyyn kun perän ostaa...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

eikös abs poksi ole erilainen asd kun ei asd autossa
lukeeko asd abs antureista pyörimis eron ja siten osaa aukaista mangeetti venttiiliä oikealla hetkellä

vai miten se toimii yksinkertaisuudessaan
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ASD:llä varustetussa FARKUSSA. hydrauli paine menee pumpulta ASD:n magneettivenalle ja siitä haarautuu tasonsäädölle.

Eli paineen saa tasonsäädön putkea pitkin taakse. Hommaat asd:n magneetivenan ja paine sille ja toisesta reiästä tasonsäädöle.

magneettivenalta perälle ja venttiilille sähköt vaikka napilta. :D

Siinä on melkoinen työ jos haluaa saada ASD:n pelaamaan niinkuin se alunperin tehtaalta lähtiessään toimii. :shock:

Vaatii ABS:anturit joka nurkkaan. Oman boxinsa (ABS+ASD) Pelkkä ABS:n keskusboxi on eri kuin ABS+ASD. :?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Mika.T kirjoitti:Vaatii ABS:anturit joka nurkkaan. Oman boxinsa (ABS+ASD) Pelkkä ABS:n keskusboxi on eri kuin ABS+ASD. :?
Autossa on absit eli hankintalistalle siis itse perä, ABS+ASD boxi ja magneettiventtiili?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Marco kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Vaatii ABS:anturit joka nurkkaan. Oman boxinsa (ABS+ASD) Pelkkä ABS:n keskusboxi on eri kuin ABS+ASD. :?
Autossa on absit eli hankintalistalle siis itse perä, ABS+ASD boxi ja magneettiventtiili?
Jos haluat siitä alkuperäisen kaltaisen niin tuohon lisäksi vielä paineenvarausyksikkö.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Itse en kyllä jaksaisi alkaa orkkistyylistä tekemään, jotenkin kuvittelen että kaikissa sähköissä on kuitenkin aika kova homma? Jospa siihen laittaisi vain paineensäätimen jolla löisi valmiiksi pikkusen kovemmat paineet. Eikös se periaatteessa pitäisi olla mahdollista oikeilla paineilla saada lukko esim. 60% kokoajan?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:Itse en kyllä jaksaisi alkaa orkkistyylistä tekemään, jotenkin kuvittelen että kaikissa sähköissä on kuitenkin aika kova homma? Jospa siihen laittaisi vain paineensäätimen jolla löisi valmiiksi pikkusen kovemmat paineet. Eikös se periaatteessa pitäisi olla mahdollista oikeilla paineilla saada lukko esim. 60% kokoajan?
Onhan se iso homma mutta jos toinen haluaa, niin minä ainakin seuraan mielenkiinnolla projektin etenemistä. Näistä voi jopa oppia niinkuin se OM603 diisseli bensanelimatikkiin :lol:

Tossa on hydrauliikkapuoli aiheesta:

Kuva

Itelle en tuota tehtaanukontekelettä edes halua. Mulle riittää normiajossa perän vakio 30-40% ja sitten jos napista saa tarvittaessa 100% pakkoykkösellä niin siinäpä se :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Hmmm...pitänee tyytyä tuohon manuaali malliin eli nappitoimiseen, niin pääsee hieman vähemmällä.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”