Chevy Van vastaan Dodge Ram

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Chevy Van vastaan Dodge Ram

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, korkataanpa tämäkin osasto visaisella kysymyksellä. Lähipiiriin on hankkeissa Chevy Van. Tilaa tarvitaan ja jenkkipeli on muutenkin passeli vaihtoehto. Chevystä on omaakin kokemusta joltisestikin, mutta kaveri alkoi puhua Dodgen puolesta. Siihen taas ei osaa sanoa sitä tai tätä.
Ulkoisestihan nuo ovat liki kuin kaksi marjaa, mutta mites kuoren alla. Dodge on aika tavalla harvalukuisempi -> huonompi kuin Letukka?? Vaiko joku muu syy? Onko noita dieselinä ollenkaan vai ainoastaan bensakutosia ja kaseina??
Jos nakua ei löydy, niin tuskin valinnanvaikeutta edes tulee, jos minä saan suositella.
Mitäs muut tolvanat ovat mieltä asiasta?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Oon sitte meleko pihalla tästä aiheesta :roll: :roll: ....mutta eikös Chevyjä ole melko paljon ja Riisselinä vielä :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo ja sitten se sevyn diisselin syöttöpumppuko se nyt oli paska, vai mikä niistä ekoista laukesi aina... Ööö, olikohan ne koneet tämmösiä:

5.7 = paska
5.7DX = melko paska
6.2 = ok

En oo ihan varma. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Juu, meitilläkin oli juuri riisseli Chevy 6.2, eikä siitä pahaa sanaa. Olihan se toki vähän ajettu, mutta silti. Jostain syystä kaveri kuitenkin halajaa Dodgea ja nyt pitäisi saada heppu järkiinsä - tai sillä juuri, notta jos Dodgea ei saa nakuna, niin kaikki säästyvät paljolta vaivalta.
Oma Mopar-tietämys on vähäistä ja sekin henkilöautopuolella :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No koneista ainut on hyvä se 6.2:nen.....muut tehty meleko suoraa bensakoneista :evil: :twisted:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sivonen kirjoitti:
5.7 = paska
5.7DX = melko paska
6.2 = ok
En oo ihan varma. :roll:
Paskuuslista menee juuri noin tämän GM:n "ihmedieselin" kanssa. Muistaakseni Oldsissa '78 ensi kertaa esitelty 350d oli täysi susi, DX vähän parempi kehitysversio.
6.2 kestää jo hyvin ja 6.5 on myös väkivahva. Mutta ei tainnut 5.7-koneita olla Van-kopassa, henkilömalleissa vain ja jopa Caddyssä :x
6.2- ja 6.5-koneet taas esiintyivät Vanien ohella pickupeissa ja mm. Suburbanissa. Muistavammat saavat oikoa, nää on ihan vuosien takaista mielikuvaa :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Dodge Ramia ei löydy kuin bensakoneella :wink: Sorry!

Konevaihtoehtoina tulee muutama mieleen:
318 cid, joskus on saanut 360 cid. Muita ei liene ollenkaan saatavilla. Ja noista yleisin 318cid.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pikku Myy kirjoitti:Dodge Ramia ei löydy kuin bensakoneella :wink: Sorry!

Konevaihtoehtoina tulee muutama mieleen:
318 cid, joskus on saanut 360 cid. Muita ei liene ollenkaan saatavilla. Ja noista yleisin 318cid.
Vikaa en tiedä, mutta muuan tuttava voimisteli vuoden ramitötsin ruiskulaitteiden kanssa. Möi sitten viallisena pois kun tympääntyi. Auto on kivempi silloin kun se lähtee käyntiinkin. :roll:
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

HVM puhuu totta :wink: Kyllä auton käyntiin täytyy lähteä ja mielellään sammuakin silloin kun kuljettaja tahtoo eikä omia aikojaan.

Kunhan saan tuon siippani houkuteltua tänne mukaan niin hän osanee antaa jonkin asteisia kommentteja siitä letukan vastaavasta versiosta. On niitä jonkin aikaa työkseen vääntänyt kasaan :roll:
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Chevyn moottoreista 6,2 on vahva ja luotettava moottori. Uudemmassa 6,5:ssa, alkaen vuosimallista 97 jossa on sähkönen ruiskutuspumppu oli käynnistymis ja sammumis vikoja. Vika oli pumpussa tai pumpun kyljessä olevassa PMD yksikössä ja molemmat, maksaa maltaita. Vanha korisessa 6,5:ssa vm. 96 on muistaakseni vielä mekaaninen pumppu. Moottorin öljynlauhduttimen putkissa ilmeni usein vuotoja joiden kanssa kannatta olla tarkkana.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

terde kirjoitti:Chevyn moottoreista 6,2 on vahva ja luotettava moottori. Uudemmassa 6,5:ssa, alkaen vuosimallista 97 jossa on sähkönen ruiskutuspumppu oli käynnistymis ja sammumis vikoja. Vika oli pumpussa tai pumpun kyljessä olevassa PMD yksikössä ja molemmat, maksaa maltaita. Vanha korisessa 6,5:ssa vm. 96 on muistaakseni vielä mekaaninen pumppu. Moottorin öljynlauhduttimen putkissa ilmeni usein vuotoja joiden kanssa kannatta olla tarkkana.
Tervetuloa terde, koitahan käyttäytyä ettet lennä pellolle täältä. :lol: Saattaa tulla pakkasta kammariinkin... :lol:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

http://personal.inet.fi/cool/jenkit/clu ... diesel.htm

ei se 5.7 diesel ole niin susi kuin kerrotaan.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Sellainen tiedoksi et 94-96 vanhakoppaiset vanit ovat dieselinä 6,5 ja niissä on 4L80 laatikko(erilainen öljypohja laatikossa) samat hilut kun viistonokkasissa mut mekaanisella pumpulla tai ainakin toi meidän vm95 oleva on ja se on joku vanha taksi mistä on tehty asuntoauto ja ihan kiva ajella ja soppaa palaa jotain 12-13 litran väliin saturaiselle ja vaikka on traileri perässä ja yksi 201 koppainen mersu kyytissä niin eipä pahemmin kulutus kohoa yli 12.5l vaikka vetää satasta vakionopeudensäädin päällä... :D mutta koskaan en ole oikein vähällä päässyt ei mee alle 10L/100km :cry:

Helvetin hyvä vehje keräillä uupuneita mersun raatoja ympäri maakuntaa....naftaakin palaa puolet enempi...mut eipä hyydy kun on sentään moottori keulalla.... :cry: :cry: :cry: :lol:

ja jos ei ajeta turbollla niin ajetaan V8....tiedä milloin mersu paukahtaa laattasulake....... :lol: sitten tarvitaan vania...

niin ja toi 4L80 laatikko on kuulemma kestävä....ainakin olen sellaista juttua kuullut tiedä sitten :?:


kovia ne näkyy olevan lahoamaan... ruostetta löytyy varmaan tehty uutena huono laatunen maalaus...
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Sivonen kirjoitti:Joo ja sitten se sevyn diisselin syöttöpumppuko se nyt oli paska, vai mikä niistä ekoista laukesi aina... Ööö, olikohan ne koneet tämmösiä:

5.7 = paska
5.7DX = melko paska
6.2 = ok

En oo ihan varma. :roll:

Näin se taisi mennä :wink:

Mulla oli 6,2 DSL Kone toimi kuin unelma. Mikään muu ei sitten toiminutkaan..
Viimeinen pisara oli se kun auto seisoi halvaantuneena pihalla ja alla oli ISO öljylammikko punaista vaihteistoöljyä.. ja startti oli rikki.. eiku lammikkoon selälleen ja korjaa startti että saat ulkorakennuksen roudattua jonnekkin nyrkkipajalle että vuodot lakkais.. Nyt tiedän miltä kuukautiset tuntuu :roll:
ML 270 CDI -00
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Yks pahimpia 5,7 moottorien hajoittajia oli pimenneet hehkutulpat. Ei V-kasin käynnistä heti huomannut, jos oli vastus sökönä. Sitten se ravisteli kampiakselin paskaksi. Tuttavapiirissä se 5,7 "pahamaineisin" avaamattomana rullannut vuodesta -78. Joka syksy uudet hehkut.

6,2 on runkolaakeripukit vahvistetut. Näissä ei hehkun pimeys aiheuttanu heti katastroofia, mutta jatkuva käynnistely 6-7 pytyllä aiheuttaa runkolaakeripukin pulttien korkkaamisen lohkosta, ja sitten syntyy pahaa jälkeä. Tuttu vanimies, joka omisti ennen tuom em. -78 oldsin, vaihtaa tähänkin tulpat joka syksy. Ostaessa oli käyttänyt öljypohjan auki, joutunut vaihtamaan runkolaakerit ja laakeripukkien pultit. Tunkeutumanesteellä oli pukit tarkistanut, ei säröjä. Momenteissa oli ollut suuria eroja, kun avasi pultit.

6,2 ja 6,5 käyttää samaa peruslohkoa vanhempien mottien kans, caterpillarin pojat olivat vain käyneet näyttämässä gm-miehille, mitä tehdä moottorille.
Avatar
santtu
Viestit: 172
Liittynyt: 01.10.2005 9:14
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

6.5 taitaa olla kyllä isuzun tekele
-blöö-
dodge dart -67-
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

santtu kirjoitti:6.5 taitaa olla kyllä isuzun tekele
Mistä kohdin???

General Motors

The infamous Oldsmobile diesel engines made by General Motors from 1978-1985. The V8 5.7 liter was fitted to Oldsmobile sedans, Cadillacs and Chevrolets, and some pick-ups.
The V6 4.3 liter was available in smaller front-wheel-drive vehicles, eg. Cutlass Calais.
Chevrolet car (3.5L)
Chevrolet trucks (6.2L-6.5L, Duramax diesel)
Chevrolet LUV (Isuzu pickup)
Chevrolet Chevette (1.8 liter Isuzu diesel engine)

Siinä GM:n dieselit. Isuzulla ei mitään tekemistä noiden 6.2 ja 6.5 kans.

Saattanut olla mukana kehittämässä 6.5:sen turbohiluja, mutta itse kone on ehtaa patarautaa.

Taisit sekoittaa tähän:

A joint venture between GM and Isuzu, DMAX Ltd., began production of the Duramax Diesel 6600 V8 engine last summer at a new plant in Moraine, OH. Production is estimated to reach 200,000 units/year. The engine was introduced in 2001 GMC Sierra and Chevrolet Silverado 2500HD/3500 Series pickups. GM owns 49% of Isuzu.

Isuzu was responsible for most of the basic up-front engine design work in terms of layout and related parameters such as combustion ratio and injection swirl pattern, according to Jim Kerekes, Chief Engineer, GM Powertrain. He said GM's work in the early stages related mainly to "packaging the engine into the vehicle." Its responsibilities grew in the latter stages of the program and involved mainly calibration and fine-tuning. The engine uses a Bosch common-rail injection system that provided GM engineers with "ultimate flexibility as far as shaping the injection rate," Kerekes said.

Tuo uusi 6.6 on Izuzun tekele, täysin eri moottori.

Duramax on ilmoitettu tuon 6.2 ja 6.5 tekijäksi, mutta 6.5 on evoluutiopainos 6.2:sta, tehty kauan enne duramaxia, kun taas 6600 on uusi kone.
Avatar
santtu
Viestit: 172
Liittynyt: 01.10.2005 9:14
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

joo,sori
-blöö-
dodge dart -67-
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

sano lähipiirille että unohtaa nuo jenkit ja ostaa auton..

Vitojakin on olemassa HEI!!!!

V-mallin vito ja elämä kukoistaa... :wink:
Veskolalta saa varmaan hyviä vinkkejä urpottamiseen sekä muuhun hommaan asiantunte(matonta)vaa :oops: neuvontaa... :roll:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eikös se "ISO"-D ole maantiepykälä, ja asento jossa turbiinilukko menee päälle suunnilleen satasessa? Tätä se Kääpä varmaan meinasikin, mutta kunhan nyt näin tässä vaan totean. :roll:

Näin minä sitä ainakin käytin. :roll:
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

5,7 dieseliä ei ainakaan v8in osto oppaan mukaan ole koskaan tehtaalla pannuhuoneeseen tungettu ja hyvä niin :D Kyllähän se vani on helkkarin hyvä auto kun valitsee kunnollisen eikä mitään miljoonan ajettua raatoo alkaavat valitettavasti olla hyvät harvassa noissa vanhemmissa :(
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

osan ottoni kaikille joilla onpi jenkki GM tuote

oon niitä joskus työkseni korjannut :cry:
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

6.2 olen myös kuullut olevan laakeripukeiltaan herkkä. Jos nyt ostaisin jenkki dieselin niin se olisi Mopar. Tosi en pakua vaan Dodgen pikkiksen Cumminsin dieselillä.
Avatar
styke
sunni-meseläinen
Viestit: 234
Liittynyt: 01.10.2005 12:50
Paikkakunta: Wanda/Backas

Viesti Kirjoittaja styke »

Samaa ajattelin kuin Wike..
Eli se on jo auto se Cumminsin suoralla kutvosella oleva kiisseli, sehän ei kierräkkään kuin joku päälle 3000rpm.Ja sitä on ainakin saanu siihen ramin pickuppiin joka tosin on kuorma-auto.Mutta vaimonsiskonmies sellaisen osti ja kehu kovasti.
T:yko h
Chevrolet Corsica -92
Plymouth Duster -73
Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Niin kuka sillä sitten haluaa ajella jos samaa konetta on tämmöisessä vehkeessä. :roll:
Kuva

Tokihan tuo luja kone on ja "kevyesti" viilattuna sillä lentää iso ameriikan pikaappi varttimailin nopeammin kuin yksikään MB Superturbo... :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”