juu niin se vaan on et se pikkuinen pilleri ahdin ahistaa ja kones ei saa happia...isommalla ahtimella herää ahtamattomakin paremmin mitä pikku ahtimella ahtamattomana...minulla tuppaa olemaan tuossa 80 vauhdissa ahtamattomana ja jossain 100 vauhdissa jotain 0.1-0.2bar ja pakolämmöt 150-250 asteen välissä
morkoolista sen verran et periaatteessa sen ei pitäisi vaikuttaa vasta kun 0.5bar ahdoilla mut en tiedä sitten mut jotenkin tuntuu et saattaa olla pelissä hieman jo 0.3bar tuntumassa
Muutama viikko sitten yritin taloudellisuus ajoa ja ei oikein morkooli kiinni tuottanut tulosta....

paloi minusta enempi joten kones saa evästä...
Mut jostain syystä ei ole nyt mennyt niin vähällä kun aikaisemmin syytän sitä kun lisäsin pikkuisen alasyöttöö vuosi sitten tai ja hiottu nokka-akseli nostaa kulutusta tiedä sitten...ja vaikutuksena tuli se et perä mustuu...

mut viime tankillinenkin oli seiskan pintaan vähän yli.....
Sen olen huomannut et turhalla mustalla savulla ei nosta kun kulutusta...esim minulla toi mynä pumppu sadalla kuutiolla (eli pienellä) ja aavistuksen pienemmillä alasyötöillä....ja 1.8bar ahdoilla menee jatkuvasti 6-7 väliin nyt tahtoo jostain syystä mennä reilulla seiskalla...
ja reilu soppa määrä nostaa pakolämpöjä....huomattavasti...eikä aina kuiteskaan tehoja mitä penkissä testailtiin....on meinaa 1.5 kierrosta varaa...

tehot putoaa

liian pieni turbo...

Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...