Mitkä automaattilaatikot sopii om603 koneeseen?
Mitkä automaattilaatikot sopii om603 koneeseen?
Sopiiko om603 koneeseen esim. bensakoneiden automaattilootat? Onko automaatti- ja manuaalivaihteisten kardaaneissa pituuseroja? Jotain muuta huomioonotettavaa manuaali-->automaatti päivityksessä?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Näinpä - 722.3 on mitoitettu alle 300hp tehoille mutta vahvistettuna ~500hp tai jopa enemmän. 722.4:ää ei pysty vahvistamaan niin että se radikaalisti paranisi. Turbiini on hmmm... meneeköhän nämä oikein.... 722.4:ssä 250mm, 722.3:ssa 270mm ja V8:t 722.3:lla 290mmJS kirjoitti:Ainakin 722.3 kestää suurempaa rasitusta. 722.4 taitaa olla mitoitettu alle 200hv:n käyttöön ja 722.3 kestää enemmänkin, ainakin vahvistettunaMarco kirjoitti:Mitä eroa noissa laatikoissa onJS kirjoitti:722.4 on vaparidieselissä ja 722.3 turbossa.?

Muuten molemmat ovat perusrakenteeltaan samantyyppisiä ja nelivaihteisia. Niin, 722.3 lähtee aina ykkösellä kun pikkuveli ei tee sitä kuin kikkari pohjassa.
722.5 on sitten ylivaihteella varustettu ja vaatii siitä syystä lyhyemmän kardaanin. Muuten kait kohtuudella kytkettävissä - jos ei muuten niin nappivaihteeksi


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mitenkäs kun tuo minun farkku lähtee kyllä ykkösellä liikkeelle pintakaasullakin? Ja laatikkona on 722.4, ollut ainakin alunperin ja niin siellä muistaakseni oli vieläkin kun auton alla taannoin kömmin.XUX63 kirjoitti: Muuten molemmat ovat perusrakenteeltaan samantyyppisiä ja nelivaihteisia. Niin, 722.3 lähtee aina ykkösellä kun pikkuveli ei tee sitä kuin kikkari pohjassa.

Hmmm... nyt menin hämilleni - antaa viisaampien kommentoida. Olin aivan siinä uskossa että näin se olisi, liekö eroa siinä että mihin tekniikkaan tuo loova on kiinnitettyTaktik kirjoitti:Mitenkäs kun tuo minun farkku lähtee kyllä ykkösellä liikkeelle pintakaasullakin? Ja laatikkona on 722.4, ollut ainakin alunperin ja niin siellä muistaakseni oli vieläkin kun auton alla taannoin kömmin.XUX63 kirjoitti: Muuten molemmat ovat perusrakenteeltaan samantyyppisiä ja nelivaihteisia. Niin, 722.3 lähtee aina ykkösellä kun pikkuveli ei tee sitä kuin kikkari pohjassa.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Re: Mitkä automaattilaatikot sopii om603 koneeseen?
Pikkuhomma - nämä ainakin tulee huomioida/vaihtaa/laittaa:Marco kirjoitti:Jotain muuta huomioonotettavaa manuaali-->automaatti päivityksessä?
- Laatikko
- Vaihdekeppi
- Jarrupoljin
- Kardaanin etupätkä
- Pumpun kylkeen alipainemodulaattori
- Käynnistyksen esto muulla kuin P-asennolla
- Kickdown nappi kaasupolkimen alle
- Jarrunestesäiliöltä tukkia kytkimen lähtö
- Koneeseen vetolevy vauhtipyörän tilalle
Eipä muuta tule just nyt mieleen. Tietenkin nuo alipaine- ja sähköhärdellien kytkentä voi olla oma hommansa.
Datsuni on mun ratsuni.
normaali 722.3 lähtee kakkosella liikkeelle. 300TURBOD:n 722.3 lähtee sitten ykkösellä.
722.4 ja 722.3 käytännössä suurin ero on väännön kesto. 722.3 kestää kaksinkertaisen määrän.
Tuohon 722.4:sen ykkösellä liikkelle lähtöön en ole minä ainakaan koskaan törmännyt.
Oisko lootan vaijeri niin tiukalla?
722.4 ja 722.3 käytännössä suurin ero on väännön kesto. 722.3 kestää kaksinkertaisen määrän.

Tuohon 722.4:sen ykkösellä liikkelle lähtöön en ole minä ainakaan koskaan törmännyt.

Kysely-iässäMika.T kirjoitti:normaali 722.3 lähtee kakkosella liikkeelle. 300TURBOD:n 722.3 lähtee sitten ykkösellä.


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kiitos, aina sitä vaan oppiiMika.T kirjoitti:no normaali ja normaali.. vähän väärin kirjotettu... se "perus" 722.3 (kakkosella lähtevä) löytyy kuutosbensoista.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ei se vaijeri tiukalla ole, muuten pelaa kyllä kuten kai kuuluukin. Pitää tuossa viikonloppuna vielä tarkistaa tuokin, kuten varmistaa se laatikon tyyppi. En ihan heti usko että sakemanni tuohon olis laatikkoakaan vaihtanut.Mika.T kirjoitti:normaali 722.3 lähtee kakkosella liikkeelle. 300TURBOD:n 722.3 lähtee sitten ykkösellä.
722.4 ja 722.3 käytännössä suurin ero on väännön kesto. 722.3 kestää kaksinkertaisen määrän.![]()
Tuohon 722.4:sen ykkösellä liikkelle lähtöön en ole minä ainakaan koskaan törmännyt.Oisko lootan vaijeri niin tiukalla?
Alipaineitten kanssa tuossa saattaa kyllä olla jotain vikaa, kun enimmäkseen toimii ihan nätisti, mutta sitten joskus taas repäisee isomman vaihteen päälle. Parani hieman kun käänsin pumpun päästä sitä mokkulaa, mutta loppui säätövara siihen suuntaan eikä just sillä hetkellä ollu innostusta ottaa sitä tarkemman tutkailun alle. Jos sitä senkin viikonloppuna...

Eihän tuo koskaan yhtä huomaamatta vaihda kuin edellisen Volvon laatikko, mutta ei tuossa ole semmoista järjetöntä luistoakaan.Rässi66 kirjoitti: Ei oo mitenkään harvinaista, ilkeimmät puhuu ominaisuudesta.
Täytyy kuitenkin viikonlopulla kokeilla tuon alipaineohjauksen toiminta ja yrittää saada se toimimaan nätisti vielä vähän useammin

NoHöxr5t kirjoitti:260e = 722.4
300e = 722.3


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Joo. Niitäkin sai tosin vielä nelivaihteisena (.4 280:ssä ja .3 300-24:ssa ja 320:ssä). Liekö .5 ollut hunajaa maksava ekstra.XUX63 kirjoitti:NoHöNiin, olikos se niin että vasta 24-tappisissa tuli se 722.5 jossa oli yks pykälä lisää ja se ainakin ST-käyttöön "heikoin" lenkki

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Eikös tuo 722.5 ole muunnos 722.3:sta? Näin ainakin itse luulisinXUX63 kirjoitti:NoHöxr5t kirjoitti:260e = 722.4
300e = 722.3Niin, olikos se niin että vasta 24-tappisissa tuli se 722.5 jossa oli yks pykälä lisää ja se ainakin ST-käyttöön "heikoin" lenkki



Loota on tietty aikas harvinainen, joten tuskin sitä on kovin tutkittu laatikon äärirajoja..... Luulisi sen lootan siihen 300hv:n asti pysyvän kasassa. Kun on ollut tehtaalta 220hv:n koneessa. No tämä tietty arvelua




Jep, muunnos on jatkopalalla varustettuna ja laatikkoexperttimme Siekkinen sanoi ettei anna sille kestävyystakuuta vahvistettunakaan ST-käyttöönJS kirjoitti:Eikös tuo 722.5 ole muunnos 722.3:sta? Näin ainakin itse luulisin![]()
![]()
![]()
Loota on tietty aikas harvinainen, joten tuskin sitä on kovin tutkittu laatikon äärirajoja..... Luulisi sen lootan siihen 300hv:n asti pysyvän kasassa. Kun on ollut tehtaalta 220hv:n koneessa. No tämä tietty arvelua![]()
![]()

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
722.5:n tyyppimerkintä on W5A-030, joten sen väännönkesto on luokkaa 300 Nm. Vertailun vuoksi 722.3:n tyyppi on W4A-040, joten sen pitäisi kestää vakiona noin 100 Nm enemmän rankaisua. Vääntöhän noita taitaa tappaa.JS kirjoitti:Luulisi sen lootan siihen 300hv:n asti pysyvän kasassa. Kun on ollut tehtaalta 220hv:n koneessa. No tämä tietty arvelua![]()
![]()
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Älähän nyt - Siekkisen tehas toimittaa tuota laatikkoa vissiinkin mallimerkinnällä W4A-070JS kirjoitti:Heh, tuskin minäkään antaisin vaikka loota olisi kasattu ratakiskoista... ST-käyttöön..XUX63 kirjoitti:
Jep, muunnos on jatkopalalla varustettuna ja laatikkoexperttimme Siekkinen sanoi ettei anna sille kestävyystakuuta vahvistettunakaan ST-käyttöön
![]()
![]()

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mitenkä tuo käytännössä vaikuttaa, eli miten pitää sitten säätää, kun laittaa bensamersun laatikon? Mulle on nyt tarjottu pariakin laatikkoa, mutta molemmat bensamersusta, 722.3 on kyllä laatikoiden tyyppiJS kirjoitti:Kyllä vaihteistot sopivat, mutta bensiinilootien säädöt eivät. Eli helpommalla pääsee kun laittaa dieselin lootan.


Vajaalla kaasulla toimii ihan ok mutta täyskaasulla ei koneen kierrokset vakiokoneessa riitä tarpeeks pitkälle eli joutuu löysään kaasun että vaihtaa suurempaa.veppe kirjoitti:Mitenkä tuo käytännössä vaikuttaa, eli miten pitää sitten säätää, kun laittaa bensamersun laatikon? Mulle on nyt tarjottu pariakin laatikkoa, mutta molemmat bensamersusta, 722.3 on kyllä laatikoiden tyyppiJS kirjoitti:Kyllä vaihteistot sopivat, mutta bensiinilootien säädöt eivät. Eli helpommalla pääsee kun laittaa dieselin lootan.Mietityttää vain miten tuo käytännössä toimii tuossa TDT:ssä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.