käynnistys kateissa.

Vastaa Viestiin
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2762
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

käynnistys kateissa.

Viesti Kirjoittaja markusm »

eilen matkustaessani ravintolaan sattui seuraavaa. :arrow: olin viihtyisästi istuskelemassa c:n nahkaisella takapenkillä, kyyti oli hyvää ja vauhdikasta, auto pelasi kuten pitääkin, tankkaus pysähdyksen jälkeen sattuikin sitten mielenkiintoinen kommervenkki, ei nimittäin startannut millään, ei inahtanutkaan.

-moottoria ei pyöräyttänyt ollenkaan.
-avaimesta kääntäen ei syty mittaristossa kuin asr valo.
-valot sun muut (s-lasit, kattoluukku sun muut pelaavat)
-sulakkeet on ehjät/näyttävät ehjältä.
-kondensaattorin mukaan jännite seilaa 11.7-12.2 voltin tienoilla, mutta siitä ei voi mennä varmaksi sanomaan, koska se ei ole ennenminkään kuulemma näyttä kovinkaan paljoa suurenpia arvoja.

muita mittaus toimenpiteitä ei vehkeelle yön pimeydessä alettu tekemään.
jokin mielenkiintoinen sähkovika sen täytyy olla, olisko akku jotenkin halavaantunu, tai ajonestolaite mikä tälläistä tekis.

auto on vuosimallia 95, pensa 3.6litraisella myllyllä.
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Mjoo, elikkästä semmosta.
Ja se valo o SRS, mikä siinä palaa sen pari sekunttia.
Ja tuulettimet sun muut sähköhärpäkkeet tupakansytytintä myöten pelitti tosiaan.
Ja sitä akkua epäilen ku rokkeja jakso soittaa silti täysillä ja sen reilun vartin ku oli valot päällä, nii palo iha kirkkaasti.
Minkäslaisia tutkimuksia tolle virtalukon sähköpohjalle voi tehä?
Sulakkeet varmaan täs seuraavaksi mittailla ja akkua tutkiskella.
Käytin akkua piakasesti irti tos aamulla, ennenku lähin töihin, mutta ei vaikuttanut mihinkään.
Aapuuva, auttakaa!? :cry:
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No ihan hihasta jos sais vetäästä niin tutkiisin ensin startin päästä onko akku kaapeli kunnolla kiinni.Jos on niin koittaa jotta jos lyö solneoidin napojen väliin 13mm lenkin niin lähtöökö käyntiin.Jos lähtee niin sitten tutkimaan sitä herävirtaa solenoidille...

Kaapelien kunto kantsii muutenkin tarkistaa koko matkalta...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Akku ja kaikki löydetyt sulakkeet mitattu, ei vikoja niiltä osin.
Virtaa ei katoa minnekkää.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No joko sä tartin päästä kattoot ne kaapelit?
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

NicNac kirjoitti:No joko sä tartin päästä kattoot ne kaapelit?
En...
Mutta tuskin sinne tulee muutenkaa virtaa?
Ku ei kerta kojelautaan muuta valoa syty ku se SRS.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Ohops...juu ei tullu tarkasti luettua.No siinä tapauksessa veikkaasin sitä virtalukon pohjaa koska jo ykkös asennossa ainakin mulla tuo SRS valo syttyy...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Mikkähän olis semmosia releitä mitä vois vilkasta?
Ja mistä ne löytää, tietääkö joku?
Jiin
Viestit: 80
Liittynyt: 07.11.2005 14:39

Viesti Kirjoittaja Jiin »

Bensapumpun rele, ainakin osassa malleja peräkontissa akun läheisyydessä, katso myös sen sulake.
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Oliskohan järjetöntä ottaa toi virtalukko irti ja mittailla sen pohjaa?!
Ja kuinka se käytännös pitää tehä "oikein", ettei hajota kaikkia paikkoja puolen metrin säteellä?
Ja lisätään vähä viel sen verran.
Että saako sitä pohjaa siitä irti erikseen kuinkaa irrotettua?
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Olisko kellää tarjota jonki sortin sähkökaaviota tohon systeemiin?
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Katoppa närhenmunien vieressä olevaan releen se 10A sulake.

Heitäppä virtaa sinne solennoidin herätteeseen, selviää onko se paskana vai not.

Se pohja on 3 kiinni rungossa, nyhdä se johtonippu eka irti.
Pohja maksaa merkkiliikkeessä joku alle 20e, ainakin dieseliin.
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

®ÐÐ kirjoitti:Katoppa närhenmunien vieressä olevaan releen se 10A sulake.

Heitäppä virtaa sinne solennoidin herätteeseen, selviää onko se paskana vai not.

Se pohja on 3 kiinni rungossa, nyhdä se johtonippu eka irti.
Pohja maksaa merkkiliikkeessä joku alle 20e, ainakin dieseliin.
Suleke oli ehjä.
Mjoo, 28 maksaa se pohja tohon, voi kai sitä kokeilla.
Jos ei skulaa, nii auotsähkömiehelle tod. näk. sitte.
Mutta täytyypä tästä mennä hetkeksi taas tutkimaan ja sitte lähtee taas viikkoa viettämään Vaasaan...
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Nyt ku kerkes käydä kotona viikonloppuna (missä atuo lepäsi), niin kerkettiin virtalukon pohja vaihtaa ja toimi taas komeesti.
Se oli perjantai ilta.
Sitte sunnuntaina ku töistä S-joelta tulin ja illalla kylän kautta kotia, niin en ihan kotia asti päässykkää, ku teki saman tekovitun.
Eli se pohja kärys taas. (luultavasti)
Ja vielä ihan lennosta, eli noin 60km/h vauhdista kertalaakista poikki.
Eli kysymys kuuluu?
Kuka o oikkarissa?
Mihin ton lukon kautta menee niin paljon virtaa, että se saa sen poltettua?
Vikakoodit vois käydä luetuttaas vaikka ekana...
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Selvennetään nyt, notta vika oli tinttailevas moottorin pyrintänopeutta tarkkailevassa anturissa, ei jaksanut aina lähettää signaalia.
Että 499€ ja taas kulkee ja lujaa! 8)
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Voi ny helevetin HELEVETTI!
Tapahtuneesta on jo pari viikkoa, mutta mikään ei sen jälkeen oo muuttunu, eli:
Kotiin ajellessa yksi pimeä viikonloppuiltapäivä teki AMG saman tekovitun ku tuolloin ennemmin.
Kesken matkan katos taas kaikki mikkä virtalukon 2vaiheen läpi tulee.
Eli auto sammu kesken matkan.
Onneksi oltiin jo keretty hakea olutta ja matkaa kotiin vaan pari kilometriä.
Kaveri sit tuli nyppimään meidät meille ja siinä sitä sitte pihasauna lämmitettiin ja riipastiin kova känni.
Mutta nyt kun auto kiikutettiin takas Matalamäen autosähkölle, oli vika ollut päällä 15min.
Kesken mittailujen se oli sitten taas yhtäkkiä ruvennut toimimaan ja siitä lähtien se nyt pari viikkoa sielä on ollut.
Aina välillä ne sillä sielä vähän ajelee, mutta auto ei suostu olemaan toimimatta, eli siinä ei ole mitään vikaa tällä hetkellä.
Nuota antureitakaan kun ei vissiin juurikaan näistä oo menny, niin olikohan se edes viallinen, minkä ne sinne viimeks vaihto?
Kun nyt ihan sama vika, eikä auto mulla kerenny ajos kauaakaa olemaan.
Ja ne nyt sielä ei muka keksi mitään, että sanokaas ny te mikä sitä vaivaa?!
Pohjas menevä johtosarja ajettu johonki kivehe?
Haen ensviikolla auton pois ja tutkitaan sitte lisää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”