W203 kojelauta nakuttaa ja nyt vaimo, auttakaa miestä mäessä
W203 kojelauta nakuttaa ja nyt vaimo, auttakaa miestä mäessä
No niin johan tässä meni viikko ettei mitään ongelmia.
Nyt olisi seuraavanlainen päällä, kun auton käynnistää alkaa kuulua kova naputus ääni kojelaudasta keskeltä ylhäältä, ihan kuin jokin läppä yms haluaisi mennä johonkin asentoon muttei mene.
Kun käynnistyksestä on mennyt muutama minuutti se loppuu mutta alkaa taas kun sammuttaa koneen.
Ihan kuin jokin menisi johonkin asentoon kun käynnistää ja sammuttaa, ajossa tätä ei esiinny.
Olen koetanut painella kaikkia nappeja tuuletuksia ylös-alas-sivulle- puhallinnopeutta-sisäkiertoa-kokonaan pois- jne jne
Olisiko vinkkiä vaiko Vehon kautta, taas
Nyt olisi seuraavanlainen päällä, kun auton käynnistää alkaa kuulua kova naputus ääni kojelaudasta keskeltä ylhäältä, ihan kuin jokin läppä yms haluaisi mennä johonkin asentoon muttei mene.
Kun käynnistyksestä on mennyt muutama minuutti se loppuu mutta alkaa taas kun sammuttaa koneen.
Ihan kuin jokin menisi johonkin asentoon kun käynnistää ja sammuttaa, ajossa tätä ei esiinny.
Olen koetanut painella kaikkia nappeja tuuletuksia ylös-alas-sivulle- puhallinnopeutta-sisäkiertoa-kokonaan pois- jne jne
Olisiko vinkkiä vaiko Vehon kautta, taas
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Kokeilin myös seuraavaa, rumputin CD:tä sisään ulos ja auto senkun nakuttaa, ääni tuntuu tulevan siitä etusuulakeiden takaa se että avaa tai sulkee säätimiä ei heikennä tai voimista ääntä
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ilmaläppiä kääntävää vipuahan noista on mennyt. Vipu murtuu akselin kohdalta ja saattaa aiheuttaa liikkuessaan moista ääntä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kiitos vinkistä, ei taida onnistua koto konstein, tuoksahtaa pieneltä halvata osalta jonka vaihto vaatii kojelaudan merkittävää purkamista, eli matka taitaa viedä ... Vehoon.Lucky-Dog kirjoitti:Ilmaläppiä kääntävää vipuahan noista on mennyt. Vipu murtuu akselin kohdalta ja saattaa aiheuttaa liikkuessaan moista ääntä.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Kaikki onnistuu kotona, jos vaan viittii laittaa, niin se yleensä on.jameri kirjoitti:Kiitos vinkistä, ei taida onnistua koto konstein, tuoksahtaa pieneltä halvata osalta jonka vaihto vaatii kojelaudan merkittävää purkamista, eli matka taitaa viedä ... Vehoon.Lucky-Dog kirjoitti:Ilmaläppiä kääntävää vipuahan noista on mennyt. Vipu murtuu akselin kohdalta ja saattaa aiheuttaa liikkuessaan moista ääntä.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Homman osaajalle se ei mikään tynnyri työmaa ole......oisko parin tunnin nakki. Eipä oo nyt justiinsa asentajaa vieressä jolta kysästä.... .....pitää edes yöt pyrkiä viettämään kotonaan
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Järkevää puhetta, ei kannata tuoda töitä kotiin, asentajasta puhumattakaan kiitos vinkeistä.Lucky-Dog kirjoitti:Homman osaajalle se ei mikään tynnyri työmaa ole......oisko parin tunnin nakki. Eipä oo nyt justiinsa asentajaa vieressä jolta kysästä.... .....pitää edes yöt pyrkiä viettämään kotonaan
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Sama juttu lie C-klassella.
Pakkasella auto käyntiin ja edellisen ajon jäljiltä jaloille oleva puhallus kertakäännöllä lasille; *NAKS* ja vivun pää on halki.
Uusi vipu on vahvistettu ja kestää paremmin, vaihtotyö on sellainen homma että ellei tiedä miten purkaa ei välttämättä kannata itse kokeilla.
Pakkasella auto käyntiin ja edellisen ajon jäljiltä jaloille oleva puhallus kertakäännöllä lasille; *NAKS* ja vivun pää on halki.
Uusi vipu on vahvistettu ja kestää paremmin, vaihtotyö on sellainen homma että ellei tiedä miten purkaa ei välttämättä kannata itse kokeilla.
wiimax.fi
Komppaan dealer:ia. Ilmastoinnin säätötangot pre-facelift-malleissa menevät rikki. Ne ovat sen verran keljussa paikassa, että jos ei ole rutiinia hommasta, ulkoistaminen kannattaa.
Mutta kannattaa vähän kilpailuttaa paikkoja, missä työn teettää. Joissain puretaan koko kojelauta ja toisissa tehdään homma rutiinilla puolisokkona. Ja hinta on suoraan verrannollinen työhön kuluvaan aikaan.
Itse osa ei paljon maksa. Operaation hinta tulee työstä.
Mutta kannattaa vähän kilpailuttaa paikkoja, missä työn teettää. Joissain puretaan koko kojelauta ja toisissa tehdään homma rutiinilla puolisokkona. Ja hinta on suoraan verrannollinen työhön kuluvaan aikaan.
Itse osa ei paljon maksa. Operaation hinta tulee työstä.
-T
Kiitos "Toverit"eerola kirjoitti:Komppaan dealer:ia. Ilmastoinnin säätötangot pre-facelift-malleissa menevät rikki. Ne ovat sen verran keljussa paikassa, että jos ei ole rutiinia hommasta, ulkoistaminen kannattaa.
Mutta kannattaa vähän kilpailuttaa paikkoja, missä työn teettää. Joissain puretaan koko kojelauta ja toisissa tehdään homma rutiinilla puolisokkona. Ja hinta on suoraan verrannollinen työhön kuluvaan aikaan.
Itse osa ei paljon maksa. Operaation hinta tulee työstä.
Tällä etenen, en meinaan ole tekniikan ihmelapsia, jahka valmistuu laitan tunnelmia
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
joopa joo antoivat Pitäjänmäen veholla työ arvioksi 400e että sinne siis joutuu kuulemma purkamaan aikalailla, lohdutukseksi osa on halpa.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Samoin vuosi sitten Tampereen Vehossa. Toteuma oli kuitenkin 307e. Sanoivat että virallisen ohjeen mukaan pitää purkaa paljon, mutta kokenut asentaja selviää vähemmällä purkamisella ja sormituntumalla. Siitä tuo arvion alitus.jameri kirjoitti:joopa joo antoivat Pitäjänmäen veholla työ arvioksi 400e että sinne siis joutuu kuulemma purkamaan aikalailla, lohdutukseksi osa on halpa.
-T
Luulisi että virallisen ohjeen mukaan menisi tehtaan takuuseen jos niitäeerola kirjoitti:Toteuma oli kuitenkin 307e. Sanoivat että virallisen ohjeen mukaan pitää purkaa paljon, mutta kokenut asentaja selviää vähemmällä purkamisella ja sormituntumalla. Siitä tuo arvion alitus.
näyttäisi kaikista hajoavan?
Juu niin luulisi, mutta ei mene. Samoin kuin V6-koneiden laturit. (Click)heikki5 kirjoitti:...Luulisi että virallisen ohjeen mukaan menisi tehtaan takuuseen jos niitä näyttäisi kaikista hajoavan?
Metkaa tässä on, että joillakin markkina-alueilla tehdas seisoo laadun takana enemmän kuin toisilla.
-T
No niinpä onkin kun tarkastelee asiaa tämän tiedon kanssa:eerola kirjoitti:
Metkaa tässä on, että joillakin markkina-alueilla tehdas seisoo laadun takana enemmän kuin toisilla.
Ongelma on tunnustettu koska osaa on saatavissa vahvistettuna versiona Olisiko kylmemmän ilmaston asema markkina-alueenadealer kirjoitti:
Pakkasella auto käyntiin ja edellisen ajon jäljiltä jaloille oleva puhallus kertakäännöllä lasille; *NAKS* ja vivun pää on halki.
Uusi vipu on vahvistettu ja kestää paremmin, vaihtotyö on sellainen homma että ellei tiedä miten purkaa ei välttämättä kannata itse kokeilla.
marginaalinen joten kaikkiin pakkasongelmiin ei tarvitse ottaa kantaa?
Siinä olisi vähän Tentalle hommia
Heikki
Tähän laadun takana seisomiseen, tuossa Csarjalaisessa suli etuvilkun kannat ja siihen lääke vaihdetaan oikein mitoitetut, maahantuonnin vastaus valmistusvirheeseen, ota yhteys myyjään ei kuulu heille, HOHHOIJAA en jaksanut alkaa riitelemään mutta näin sitä 100t€ auton jälkihoitoa hoidetaan, kaivoin taskusta 200€ ja kiitos.heikki5 kirjoitti:No niinpä onkin kun tarkastelee asiaa tämän tiedon kanssa:eerola kirjoitti:
Metkaa tässä on, että joillakin markkina-alueilla tehdas seisoo laadun takana enemmän kuin toisilla.
Ongelma on tunnustettu koska osaa on saatavissa vahvistettuna versiona Olisiko kylmemmän ilmaston asema markkina-alueenadealer kirjoitti:
Pakkasella auto käyntiin ja edellisen ajon jäljiltä jaloille oleva puhallus kertakäännöllä lasille; *NAKS* ja vivun pää on halki.
Uusi vipu on vahvistettu ja kestää paremmin, vaihtotyö on sellainen homma että ellei tiedä miten purkaa ei välttämättä kannata itse kokeilla.
marginaalinen joten kaikkiin pakkasongelmiin ei tarvitse ottaa kantaa?
Siinä olisi vähän Tentalle hommia
Heikki
Koska Suomessa ei esim pysty nostamaan helposti ryhmäkannetta ei globaaleja toimijoita pysty millään painostamaan huolehtimaan laadusta taikka vastuista, jenkkilässä asia olisi jo hoidettu heti kun se huomattiin huoltojonoissa.
Rehellinen mielipide on se että kyllä tähti alkaa himmetä.
Tässä olisi lakimiehelle hommia jos lainsäändäntömme olisi hiukan erilainen vahingonkorvaus asioissa olisin nyt iloinen siitä että tehdas tuottamuksellisesti ja salaten sekä kieltäen kieltäytyisi vastuustaan.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Tuo on mahdollista. Toisaalta, kun minulla meni W203:sta tanko rikki eteläisen USA:n ilmastossa, homma meni ilman pienimpiäkään empimisiä takuuseen. Mutta kun S203:sta tanko sippasi Pirkanmaalaisessa pakkassäässä, homma meni ilman pienimpiäkään empimisiä minun piikkiini. Vaikka kyseessä on selkeästi pre-facelift-mallin autojen tyyppivika.heikki5 kirjoitti:...Olisiko kylmemmän ilmaston asema markkina-alueena
marginaalinen joten kaikkiin pakkasongelmiin ei tarvitse ottaa kantaa?...
--> Eri markkina-alueilla olevia omistajia kohdellaan eri tavalla. Tämän näkee myös takaisinkutsuista, jotka koskevat vain tiettyjä valmistenumeroita. Kun asiaa lähtee tarkemmin penkomaan, valmistenumerot linkkautuvat kohdemarkkinoihin.
Voi olla että yleistän tässä, mutta tältä kuulostavia esimerkkejä on, vaikkapa tämä. Minun "USA-autooni" tiivisteet vaihdettiin ilman kyselyitä. Erääseen saman ikäiseen "Suomi-autoon" tiivisteitä ei suostuttu vaihtamaan vaikka hiekkapöly tuli sisään, sillä se ei ollut recallin piirissä. Lieneekö se tarina sittenkin totta, että "Suomi-autot" ovat tehtaan überpremiumosaston valmistamia, ja siksi täydellisiä
-T
No nii, nyt se hajos multakin nimittäin jokin läppiä säätelevä vipu.
Ylöspäin puhallus toimii hyvin, mutta kun käännät puhalluksen kokonaan alaspäin, menevät tuulilasin ja kojetaulun kanavat kiinni, mutta jalkoihin tuleva puhallus ei alakaan ja äänestäkin kuulee että puhallin pyörii mutta ilma ei pääse mistään päin kunnolla ulos. Niin ja starttauksen jälkeen sieltä koetaulun sisältä kuuluu ne kuuluisat "klok" "klok"....
Korjauskirjasta ja kuvista sain sellaisen käsityksen että läppiä sulkemassa ja avaamassa on useampi moottori ja välitysvipu, eli oisko nyt ne alaläppien vivut/vipu rikki ?
Voiko kukaan vahvistaa/korjata tämän käsityksen ?
Jos niitä vipuja on useampia, ovatko ne kaikki samanlaisia ?
Entä onko kukaan vieläkään vaihtanut vipuja itse ? Tuolla edellä on annettu ymmärtää että parempi luovuttaa, mutta kun se 300 egee on mulle niin paljon että päivänkin työ itse tehtynä on paljon parempi vaihtoehto kuin 300 euron kerääminen työnantajalta.
Kiitoksia etukäteen kaikista vinkeistä ja mielipiteistä !
Ylöspäin puhallus toimii hyvin, mutta kun käännät puhalluksen kokonaan alaspäin, menevät tuulilasin ja kojetaulun kanavat kiinni, mutta jalkoihin tuleva puhallus ei alakaan ja äänestäkin kuulee että puhallin pyörii mutta ilma ei pääse mistään päin kunnolla ulos. Niin ja starttauksen jälkeen sieltä koetaulun sisältä kuuluu ne kuuluisat "klok" "klok"....
Korjauskirjasta ja kuvista sain sellaisen käsityksen että läppiä sulkemassa ja avaamassa on useampi moottori ja välitysvipu, eli oisko nyt ne alaläppien vivut/vipu rikki ?
Voiko kukaan vahvistaa/korjata tämän käsityksen ?
Jos niitä vipuja on useampia, ovatko ne kaikki samanlaisia ?
Entä onko kukaan vieläkään vaihtanut vipuja itse ? Tuolla edellä on annettu ymmärtää että parempi luovuttaa, mutta kun se 300 egee on mulle niin paljon että päivänkin työ itse tehtynä on paljon parempi vaihtoehto kuin 300 euron kerääminen työnantajalta.
Kiitoksia etukäteen kaikista vinkeistä ja mielipiteistä !
No jonkunlainen kuvahan löytyy tuolta www.detali.ru -> CARS -> 203004... mutta ei sekään ole riittävän tarkka kuva.
Ei, koteloa ei tarvitse silputa ihan pilkkeiksi.Eikös tässä ole mitään riskejä? Räminää tulevaisuudessa..?
Taitaapi olla.Ovatko ne hajoavat pikkuvipuset samanlaisia joka läpälle ?
Niinno, osa niistä on hyvinkin pahassa paikassa - en tiedä montako niitä on - ja se yksi ja sama niistä on aina ollut halki.Kannattaisi kai vaihtaa kaikki jos kerran repii kojelaudan osiin. Montako niitä on yhteensä ?