Jarruputkien liitosten mutterien koko ?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Jarruputkien liitosten mutterien koko ?
Tere,
W123 sai tännään uudet jarrut:
Mutta eipä jarrutputket kestänyt meikäläisen menttaliteettia, niin piti pukata "Wanha Rouwa" syvemmälle halliin ja miettiä jatkoja, tassun kuvat jäi vain takaloosteriin:
Nojuu sitten asiaan, mun mielestä nuo jarruputkien liitokset eivät ole tehty ihan 11mm avaimella auottavaksi. Luulenko harhoja ? Vai onkos liitokset 10,5mm tahi jopas jotain tuumakokoa ?
Eipä siinä, täytyy käydä piltemassa taas ostoksilla ja opetella taivuttelemaan uusia putkia.
-Risto
W123 sai tännään uudet jarrut:
Mutta eipä jarrutputket kestänyt meikäläisen menttaliteettia, niin piti pukata "Wanha Rouwa" syvemmälle halliin ja miettiä jatkoja, tassun kuvat jäi vain takaloosteriin:
Nojuu sitten asiaan, mun mielestä nuo jarruputkien liitokset eivät ole tehty ihan 11mm avaimella auottavaksi. Luulenko harhoja ? Vai onkos liitokset 10,5mm tahi jopas jotain tuumakokoa ?
Eipä siinä, täytyy käydä piltemassa taas ostoksilla ja opetella taivuttelemaan uusia putkia.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Juu,
Avaimet taitaapi olla GeeTee merkkiset joskus kärkkäiseltä ostettu, saattaapi olla toleranssit päin persettä tosiaan, vaikka muut koot tuntuvat istuvan kuin hanskat kätöseen, voisi ostaa kyllä toisen sarjan jotain laadukkaampiakin.
Kiitoksita darucelli varmennuksesta
-Risto
Avaimet taitaapi olla GeeTee merkkiset joskus kärkkäiseltä ostettu, saattaapi olla toleranssit päin persettä tosiaan, vaikka muut koot tuntuvat istuvan kuin hanskat kätöseen, voisi ostaa kyllä toisen sarjan jotain laadukkaampiakin.
Kiitoksita darucelli varmennuksesta
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
juu tuli taisteltua saman ongelman kanssa tuossa joku aika sitten, ilmansruuvin kanta muljahti viel pyöreeks putkipihdit kehiin viilapenkissä viilasin pari mm pienemmän mutterikuvion
kuudestas made in taiwan avaimesta 1 oli juuri sopiva noihin uusiin nippeleihin
kuudestas made in taiwan avaimesta 1 oli juuri sopiva noihin uusiin nippeleihin
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Ainakin meillä on korjaamolla kirja josta löytyy putkien pituudet ja päitten mallit eri automalleihin, jos vaikka Biltemassakin olisi ?
Lista-avainta parempi työkalu on Knipex-pihdit.
Lista-avainta parempi työkalu on Knipex-pihdit.
No joo, kyllä ne itseasiassa päihittää.
Korjaamolla on niitä lenkkejäkin mutta jäävät hyvin vähälle käytölle: niiden koko ei ole koskaan ihan justiin vanhaan putkenpäähän eivätkä ne kestä kovin lujaa vääntöä periksi antamatta.
Noilla pihdeillä saa siis väännettyä lujemmasti.
Mikäli jarruputki vaihdetaan jokatapauksessa sen voi katkaista pään vierestä ja vääntää pään irti räikkä+kuusikulmahylsy-yhdistelmällä.
Korjaamolla on niitä lenkkejäkin mutta jäävät hyvin vähälle käytölle: niiden koko ei ole koskaan ihan justiin vanhaan putkenpäähän eivätkä ne kestä kovin lujaa vääntöä periksi antamatta.
Noilla pihdeillä saa siis väännettyä lujemmasti.
Mikäli jarruputki vaihdetaan jokatapauksessa sen voi katkaista pään vierestä ja vääntää pään irti räikkä+kuusikulmahylsy-yhdistelmällä.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
kyllä knipexit on kovasana vanhoille junttureille,aina kannatta kokeilla ensin kuuskanttista jarruputki avainta,jos sillä ei irtoa knipeksillä irtooromu kirjoitti:Knipexit on ehdottomat, vaan eikös Biltemassakin ole myynnissä ihan oikea jarruputkiavain?
Se on 6-kanttinen lenkki jossa on jarruputken mentävä halkio. Vai päihittäkö knipexit tuonkin, en tiedä.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Juu ei vanhojen poissaottaminen tuota ongelmia, lukkopihdit ajaa asiansa. Mutta jos uuden kanssa avaimet muljuaa niin sitten alkaa hermot menemään, kun ei halua pihdeilla pilata kantteja.
Mites nuo knipeksit eroaa papukaijapihdeistä ? Onko niissä nuo kouran muodot jotenkin mutterille passelit ?
-Risto
Mites nuo knipeksit eroaa papukaijapihdeistä ? Onko niissä nuo kouran muodot jotenkin mutterille passelit ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Petehri: Katso tiilerin linkki ylempänä.
Malmille sanoisin: ammattityökalu ei siinä kummempaa, hammastus on huippuhyvä ja momenttikäyrä mukavan mallinen.
Malmille sanoisin: ammattityökalu ei siinä kummempaa, hammastus on huippuhyvä ja momenttikäyrä mukavan mallinen.
Viimeksi muokannut romu, 25.11.2007 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jus tommosia kuin diilerin jutun linkissädealer kirjoitti:Ainakin meillä on korjaamolla kirja josta löytyy putkien pituudet ja päitten mallit eri automalleihin, jos vaikka Biltemassakin olisi ?
Lista-avainta parempi työkalu on Knipex-pihdit.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Harvemminhan vanhoja putkia saa suosiolla auki. Muutaman kerran ko on niitten kans tullu tapeltua niin nykyään osaan jo hakea kaupasta uudet putket jo ennen kuin ees yritän avata vanhoja...
Avaukseen on lukkopihdit, hyvät papukaijat tai putki poikki ja hylsyllä auki parhaat vaihtoehdot...
Avaukseen on lukkopihdit, hyvät papukaijat tai putki poikki ja hylsyllä auki parhaat vaihtoehdot...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Eikö kuparitahna ole hyvää tuollaiseen paikkaan? Itse tulee sitä laitettua melkein joka paikkaan. Biltemasta saa halvalla ison peltipurkin tuota. Noihin satulan pultteihinkin sitä kannattaa laittaa. Ei ole kiva, kun pultti napsahtaa poikki... Alumiinin kanssa tuota ei vissiin kärsi laittaa?touhottaja kirjoitti: muista laittaa rasvaa putken ja juntturin väliin sekä juntturin kierteisiin
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Moniaasti vaikka saisikin juntturin pyörimään kierteillään satulassa, on putki hapeltunut jankkeliin juntturin sisään. Avatessa tällaisia on tuloksena usein katkennut putki, vaikka se ei mätä olisikaan. Jos saa juntturin hievahtamaan mutta huomaa että putki pyörii mukana, kannattaa yrittää josko saisi juntturin sijaan pyöritettyä satulaa irroitettuna olkavarresta. Satula irrallaan juntturi yleensä herkistyy kaasuliekillä ja CRC:llä. Edit: Jos jarruputken pää jää kusemaan, vaikka vääntäisi rystyset valkosina juntturin melkein kierteiltään, kannattaa kokeilla putken pään kartioon juovuttaa pillillä hieman tinaa, ja haalarin taskusta löytyvällä poranterällä tai moralla pyöräyttää ylimääräiset pois. Johan pitää. Harvoinpa nuo kusee muutenkaan, mutta jos.
Viimeksi muokannut Easy Rider, 26.11.2007 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
juuri tämän takia kannattaa rasvata putki ja juntturi toisiinsaEasy Rider kirjoitti:Moniaasti vaikka saisikin juntturin pyörimään kierteillään satulassa, on putki hapeltunut jankkeliin juntturin sisään. Avatessa tällaisia on tuloksena usein katkennut putki, vaikka se ei mätä olisikaan. Jos saa juntturin hievahtamaan mutta huomaa että putki pyörii mukana, kannattaa yrittää josko saisi juntturin sijaan pyöritettyä satulaa irroitettuna olkavarresta. Satula irrallaan juntturi yleensä herkistyy kaasuliekillä ja CRC:llä.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mjaahas,
Kiitoksia rasvausvinkeistä, ei nyt välttämättä ois tullut ensimmäisenä mieleen laittaa juntturin ja putken väliin rasvaa jotta sais ne irtikin joskus, täytyy melkein kokkeilla.
Nyt tuli kyllä asennettua uudet satulatkin ja letkutkin, joten luultavasti ei ihan heti niitä joudu roppaamaan, vieläkun saisi asennettua kaikki juntturat siten ettei kierteet losahda, pikkasen on paha tapa niitä liikoja kiristellä (on muuten hyvä sana tuo junttura)
Jotain piilteman laakerivaseliinituubia mie oon aina näyttänyt pulteille, kuten tuli näytettyä noille satulan pulteillekkin, joskus oon kuparitahnaakin näyttänyt, mutta se purkki on kadonnut paremmille metsästysmaille(oli semmonen joku pikkunen lasipurkki jonka joskus isaukolta sain).
Astuin tänään naulaankin *auts* ja piti käyrä tohtorilla jäykkäkouristuspiikki hakemassa, toivottavasti ei ole huomenna kipiä niin voi töiden jälkeen kasata nuo putket auton alle
-RIsto
Kiitoksia rasvausvinkeistä, ei nyt välttämättä ois tullut ensimmäisenä mieleen laittaa juntturin ja putken väliin rasvaa jotta sais ne irtikin joskus, täytyy melkein kokkeilla.
Nyt tuli kyllä asennettua uudet satulatkin ja letkutkin, joten luultavasti ei ihan heti niitä joudu roppaamaan, vieläkun saisi asennettua kaikki juntturat siten ettei kierteet losahda, pikkasen on paha tapa niitä liikoja kiristellä (on muuten hyvä sana tuo junttura)
Jotain piilteman laakerivaseliinituubia mie oon aina näyttänyt pulteille, kuten tuli näytettyä noille satulan pulteillekkin, joskus oon kuparitahnaakin näyttänyt, mutta se purkki on kadonnut paremmille metsästysmaille(oli semmonen joku pikkunen lasipurkki jonka joskus isaukolta sain).
Astuin tänään naulaankin *auts* ja piti käyrä tohtorilla jäykkäkouristuspiikki hakemassa, toivottavasti ei ole huomenna kipiä niin voi töiden jälkeen kasata nuo putket auton alle
-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti