
Jos auto hajoaa, niin sitten naurattaa kovasti.

Eli siis "terapiaprojekti", jolla ei niin väliä. Tehotavoitteeksi olen tuumaillut valtavaa 150 heppaa, ja ulkonäöstä ei tarvitse välittää, eihän kuollutta lehmääkään kannata elvyttää.

Tuosta lähdettiin liikkeelle:
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23941.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... G_2706.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23961.jpg
Ruosteinen romu, mutta leimattu ja toimii. Mitä nyt perä on väljä ja ulvoo hieman... Lava on kahella pultilla kiinni ja kolisee. Aurauskulmat (tai jotkut nivelet) on aika vihtaksellaan. Kulkupuoli on kunnossa, nollasta sataan katsotaan kalenterista. Perää on jo valmiiksi madallettu puolisen metriä, ja cossun coolerille tehty tilaa ja kiinnitykset.
Ihan ensimmäisenä tuli ostettua tommonen:
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... G_3019.jpg
130kW mehtäkoneesta otettu melekein uusi hukkaportillinen KKK. Isompi kuin K26, mallia en tiedä.
Sille tietysti kaveriksi tuli ostettua Cossun cooleri ja ahtoletkut yms. rojut.
Tuommoinen tuli tehtyä, kun ei muuta tekemistä keksinyt:
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... G_2695.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... G_2694.jpg
Tulihan tuohon ostettua EFI:kin, mutta en jaksanut alkaa asentamaan. Jätetään kuitenkin talteen, jos tulee Megasquirt joskus laitettua. Nyt pellin alla näyttää tältä:
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... G_3008.jpg (2x Solex C.40 ADDHE)
Ja jarruputket on tosiaan vähän turhan lähellä kaasareita, ei mahu tuo monumentaalisen kaunis painekotelo ihan viskaamalla:
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... G_3011.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... G_3012.jpg
Pitäs tehdä lyhyt imusarja, kun vaan jaksaisi... Tai sitten runnoa noita jarruputkia mykkyrälle ja vasaroida painekoteloa sopivammaksi.

Voisi olla hyvä idea kiinnittää kaasuvaijeri jotenkin muuten kuin jekkulangalla?

Tältä se kuulostaa (kylmä kone, ei oikein kestä kaasua... lämpösenä pelaa):
http://www.sudit.us/sekal/Taunuksen%20kone%202.wmv (video sisältä kuvattuna 4MB)
http://www.sudit.us/sekal/taunuksen%20kone.wmv (video konehuoneesta 3.5MB)
Joo, pitäisi yhdistää nuo kurkkujen alipaineletkut, kun jaksaisi. Vähän epileptinen tuo alip... ahtopainemittari tällä hetkellä.
Sisusta näyttää tältä, kyllä kiertää, ahtaa ja kääntyy (auto ei ravista noin paljoa, vaan kuvaajan kädet

http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... G_3020.jpg
Cossun ratti on kaverilta lainassa, kun omaan pikkurattiin on keskiö jo toista kuukautta tilauksessa.

Yksi ylimääräinen kuppipenkkikin odottaa asennusta.
Tekemistä tuossa olisi kun vaan jaksaisi tehdä. Mersun vanteet jos saisi soviteltua alle, ei tarvitsisi c-sarjan renkaita käyttää... 255/60R15 renkaissa riittää kantavuus taakse.
Tehostettu hammastikku pitäisi kanssa heittää alle, mutta ei ole saanut aikaseksi.
Tankkikin on lavalla, mutta pitäisi saada ensin pakoputki pois auton alta, että saisi tankille tilaa. Putkeksi tulee budjettimalli, eli kyljestä läpi. Säästyy rahaa, kun ei tarvi taakse asti tehdä sitä, ja samalla säästyy toki painoakin.

Pakosarjaa varten on osaset valmiina, mutta en vaan tiedä jaksanko rakennella. Voihan vakiosarjaan laittaa U-putken sojottamaan ylöspäin, ja siihen turbon päälle.
Katotaan miten etenee. Hitaasti ainakin, se on varmaa.
