Vikakoodi P1689
Vikakoodi P1689
Mihinkä vikaan viittais?Diagnoosiohjelmassa viitataan johonkin(mittaristo viallinen) mutta mikä?
Autona c220d-98 (ei cdi) automat
Autona c220d-98 (ei cdi) automat
Vikakoodi
Nämä ovat välillä aika hankalia haettavia.Tämä koodi tulee siis
moottoriohjauspuolelta.Tarkennetaan vielä,että koodit perässä suluissa
6a,3,16,89
Vikakoodiin haettiin ohjelmasta nimikettä ja korjaustoimenpidettä.
Tämä viittaa,että tarkista mittaristo(mittaristovika)Mitä tällä mittaristolla sitten tarkoitetaan?Onko nopeusmittari vai jokin muu?Saako ohjainlaite
jotain tietoa nopeudesta vaiko lämmöistä?
Auto toimii kylmänä ihan mainiosti sekä lämpöisenäkin.Moottorin
lämmetessä ja hetken lämmöt normaalissa kierrokset heijaa ylös ja alas.
Tekee tätä tasakaasulla,oire ikäänkuin häviää,kun antaa leipää.
Sen verran on nyt selvitetty,että sähkölaatikko toimii,niinkuin
pitääkin.Ohjainlaite vielä tarkistetaan,ettei ole öljy.Olen ollut yhteydessä
pumppumiehiin ja sulkivat pois pumpun.
moottoriohjauspuolelta.Tarkennetaan vielä,että koodit perässä suluissa
6a,3,16,89
Vikakoodiin haettiin ohjelmasta nimikettä ja korjaustoimenpidettä.
Tämä viittaa,että tarkista mittaristo(mittaristovika)Mitä tällä mittaristolla sitten tarkoitetaan?Onko nopeusmittari vai jokin muu?Saako ohjainlaite
jotain tietoa nopeudesta vaiko lämmöistä?
Auto toimii kylmänä ihan mainiosti sekä lämpöisenäkin.Moottorin
lämmetessä ja hetken lämmöt normaalissa kierrokset heijaa ylös ja alas.
Tekee tätä tasakaasulla,oire ikäänkuin häviää,kun antaa leipää.
Sen verran on nyt selvitetty,että sähkölaatikko toimii,niinkuin
pitääkin.Ohjainlaite vielä tarkistetaan,ettei ole öljy.Olen ollut yhteydessä
pumppumiehiin ja sulkivat pois pumpun.
Kierrosten hummaus
Itselläni on samanlainen vika juuri samassa autossa, eli kierrokset menee tasakaasulla ylös ja alas. Oletko löytänyt jonkin selityksen tälle?
vikakoodi
Vikakoodi jäi mysteeriksi.Myin auton pois.
Muutamia kysymyksiä?
Onko pumppu kunnossa?Toimiiko tempomat,jos on?
Oletko katsonut laatikon öljyt missä kunnossa ovat?
Epäilen,että sinulta on turbiini menossa laatikosta.
Muutamia kysymyksiä?
Onko pumppu kunnossa?Toimiiko tempomat,jos on?
Oletko katsonut laatikon öljyt missä kunnossa ovat?
Epäilen,että sinulta on turbiini menossa laatikosta.
vikakoodi
Terve!
Vaihda hyvä mies laatikon öljyt+suodatin.
Tämä on halvinta,mitä huoltoa laatikolle voi tehdä.
Onko autossa kenties vetokoukku?Oletko tai onko edellinen omistaja vetänyt jotain?
Kun vaihdat öljyt,tutki millaista on vanha.Tuoksuuko kenties palaneen käry.
Näissä c.malleissa on ollut myös vuotoa jäähdyttimessä.Jäähdytysnestettä pääsee laatikon öljyn sekaan.Tämä irroittaa kitkapinnat.Muistaakseni saavat testattua nykyään,onko glykolia automaattiöljyssä.
Teeppä ensin seuraavat toimenpiteet:
Laske vanha automaattiöljy pois ja tyhjennä myös turbiini öljystä.Vaihda suodatin.Laita uudet öljyt.Sähkölaatikkoon suositellaan omaa öljyä.Tiedä sitten,onko parempaa,kuin normaali atf 220.
Laatikon kylkeen tulee sähköpistoke,joka aukeaa tuollainen kierrekappale
kääntämällä.Tarkista,onko täällä öljyä.Jos öljyä on runsaasti,voi olla tiiviste pettänyt.Silloin on mahdollisuus,että öljy nousee sähköjohtoa pitkin ohjainboksille.Tämä aiheuttaa laatikkoon häiriöitä.Ohjainboksin voit tutkia myös,onko öljyä.Tämä löytyy pellin alta hanttimiehen jalkatilasta.
Hyvällä tuurilla öljyn vaihto voi auttaa.Tarkista tai tarkistuta jossain,missä on tikku.C.mallissa ei ole mittatikkua.
Mahdollisuuksia on tässä monia.Voi olla jokin anturi laatikosta,mutta yleensä rikkein jättää koodin.
Turbiiniremontti varmaan sellaiset 1500eur ja laatikkoa avattaessa voi löytyä muutakin korjattavaa.
Jos tempomat toimii,niin ei pumppu sitten ihan sökönä ole.Rikkein pumppu pudottaa tempomatin ensimmäisenä pois.
Kerro lisää,jos jotain selviää.
Vaihda hyvä mies laatikon öljyt+suodatin.

Onko autossa kenties vetokoukku?Oletko tai onko edellinen omistaja vetänyt jotain?
Kun vaihdat öljyt,tutki millaista on vanha.Tuoksuuko kenties palaneen käry.
Näissä c.malleissa on ollut myös vuotoa jäähdyttimessä.Jäähdytysnestettä pääsee laatikon öljyn sekaan.Tämä irroittaa kitkapinnat.Muistaakseni saavat testattua nykyään,onko glykolia automaattiöljyssä.
Teeppä ensin seuraavat toimenpiteet:
Laske vanha automaattiöljy pois ja tyhjennä myös turbiini öljystä.Vaihda suodatin.Laita uudet öljyt.Sähkölaatikkoon suositellaan omaa öljyä.Tiedä sitten,onko parempaa,kuin normaali atf 220.
Laatikon kylkeen tulee sähköpistoke,joka aukeaa tuollainen kierrekappale
kääntämällä.Tarkista,onko täällä öljyä.Jos öljyä on runsaasti,voi olla tiiviste pettänyt.Silloin on mahdollisuus,että öljy nousee sähköjohtoa pitkin ohjainboksille.Tämä aiheuttaa laatikkoon häiriöitä.Ohjainboksin voit tutkia myös,onko öljyä.Tämä löytyy pellin alta hanttimiehen jalkatilasta.
Hyvällä tuurilla öljyn vaihto voi auttaa.Tarkista tai tarkistuta jossain,missä on tikku.C.mallissa ei ole mittatikkua.
Mahdollisuuksia on tässä monia.Voi olla jokin anturi laatikosta,mutta yleensä rikkein jättää koodin.
Turbiiniremontti varmaan sellaiset 1500eur ja laatikkoa avattaessa voi löytyä muutakin korjattavaa.
Jos tempomat toimii,niin ei pumppu sitten ihan sökönä ole.Rikkein pumppu pudottaa tempomatin ensimmäisenä pois.
Kerro lisää,jos jotain selviää.
Pitää viikonloppuna vaihtaa ja samalla katsoa nuo mainitsemasi asiat. Ilmoitan tuloksista myöhemmin. Olisihan se mukava saada laite ehjättyä, muuten pitää varmaan vaihtaa eteenpäin, kun vika on kuitenkin melko häiritsevä ainakin mentaalipuolella. En tiedä voiko se pelkällä öljyn ja suodattimen vaihdolla korjaantua.
vikakoodi
Niimpä.Viat ovat melko harmillisia.Itse myin auton.Alkoi tulla kustannuksia
liikaa.
Moni laatikonkorjaaja on sanonut kustannukseksi miltei,puolet vähemmän,mitä todellisuudessa tulee maksamaan.Mitä itse tekisit siinä vaiheessa,jos sanotaan laatikon korjaushinnaksi arvio 1500eur?Avattaessa sitten sanottaisiin,että tämä osa on syytä vaihtaa ja remontti maksaa 2000 euroa lisää.Monesti tulee jo halvemmaksi laittaa suosista vaihtolaatikko.
Minä kysyin omasta kustannusarviota.Sanottiin,että noin 1000eur+öljyt.
Pidin tätä halpana.Sanoin,että homma tehdään,mikäli auto tulee tällä kuntoon.Tähän ei kuitenkaan annettu takuuta,joten luovuin hommasta.On tuo 1000 eurookin rahaa laittaa turhasta menemään.
Tiedän yhden tapauksen,että oli vaihdettu koko laatikko ja nyppiminen oli vain jatkunut.Tässä vaiheessa varmaan veti ilmeen totiseksi.
Autollasi on kuitenkin suhteellisen vähän vasta ajettu,jos kaikki kilometrit ovat talllella.Kokeillaan nyt ensin sitä suodattimen ja öljyn vaihtoa.Hyvällä tuurilla voi looda alkaa pelaamaan.
Kuinkas muuten vaihtaa?Onko vaihto luistamalla vai onko terävä vaihto?
Eräs tärkeä osa on tuo kaasupotentiometri.Tämä vaikuttaa laatikkoon melkoisesti.Itse vaihdoin osan,mutta ei vaikutusta.Eli tälläinen osa löytyis käytettynä.Näitä on joskus mennyt.Sisällä on jokin kuluva osa.
Tuo öjyn meno tuohon laatikon ohjainboksiin ei ole mikään huuli!
Öljy nousee kapillaari-ilmiöllä.Todennäköistä,että boksi on kuiva,mutta kannattaa tarkistaa.
Näissä jäähdyttimissä on ollut myöskin vuotoja.Olikohan joku valenti tai sinnepäin merkkinen.Automaatin öljy,kun kiertää syylärin läpi.
liikaa.
Moni laatikonkorjaaja on sanonut kustannukseksi miltei,puolet vähemmän,mitä todellisuudessa tulee maksamaan.Mitä itse tekisit siinä vaiheessa,jos sanotaan laatikon korjaushinnaksi arvio 1500eur?Avattaessa sitten sanottaisiin,että tämä osa on syytä vaihtaa ja remontti maksaa 2000 euroa lisää.Monesti tulee jo halvemmaksi laittaa suosista vaihtolaatikko.
Minä kysyin omasta kustannusarviota.Sanottiin,että noin 1000eur+öljyt.
Pidin tätä halpana.Sanoin,että homma tehdään,mikäli auto tulee tällä kuntoon.Tähän ei kuitenkaan annettu takuuta,joten luovuin hommasta.On tuo 1000 eurookin rahaa laittaa turhasta menemään.
Tiedän yhden tapauksen,että oli vaihdettu koko laatikko ja nyppiminen oli vain jatkunut.Tässä vaiheessa varmaan veti ilmeen totiseksi.
Autollasi on kuitenkin suhteellisen vähän vasta ajettu,jos kaikki kilometrit ovat talllella.Kokeillaan nyt ensin sitä suodattimen ja öljyn vaihtoa.Hyvällä tuurilla voi looda alkaa pelaamaan.
Kuinkas muuten vaihtaa?Onko vaihto luistamalla vai onko terävä vaihto?
Eräs tärkeä osa on tuo kaasupotentiometri.Tämä vaikuttaa laatikkoon melkoisesti.Itse vaihdoin osan,mutta ei vaikutusta.Eli tälläinen osa löytyis käytettynä.Näitä on joskus mennyt.Sisällä on jokin kuluva osa.
Tuo öjyn meno tuohon laatikon ohjainboksiin ei ole mikään huuli!
Öljy nousee kapillaari-ilmiöllä.Todennäköistä,että boksi on kuiva,mutta kannattaa tarkistaa.
Näissä jäähdyttimissä on ollut myöskin vuotoja.Olikohan joku valenti tai sinnepäin merkkinen.Automaatin öljy,kun kiertää syylärin läpi.