w140 asr
Tervetuloa foorumille
Minullahan on hallilla yksi 300coupen ASR/ABS yksikkö jos on tarvetta niin saat sen kokeiltavaksi. Vaihtamaan en sitä tosin jouda, mutta minun hallissa saa vaihtaa.
Eikö tuota vikaa ollut tutkittu vehollakin ja peräti useampaan kertaan ja tuloksetta?

Minullahan on hallilla yksi 300coupen ASR/ABS yksikkö jos on tarvetta niin saat sen kokeiltavaksi. Vaihtamaan en sitä tosin jouda, mutta minun hallissa saa vaihtaa.
Eikö tuota vikaa ollut tutkittu vehollakin ja peräti useampaan kertaan ja tuloksetta?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Moi Jupe!
En oo Veholla käyttäny,niillä ois kuulemma just oikeet testerit..Auto oli vehon valtuuttamalla,mut ei ne oikee saanu selville,eikö sit ollu oikeeta testeriä...ku tietäs jonku poppa ukon joka sevittäs sen mysteerin. Mut kiitti mä soittelen sulle! ootko nykyään Roissa?
Viimeksi muokannut wantti22, 16.3.2008 16:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En ole oikeastaan enää roissa. Hommasin talon kemijärveltä ja muutan kuunvaihteessa sinne.
Kysessähän on ilman muuta jokin kosteuden aiheuttama kosketus vika, mutta se että onko vika liitoksissa vai jossain yksikössä on asia erikseen.
Tuolle ASR:llehän on oma boksikin siellä missä on muutkin ohjausboksit.
Tuli hankittua toissapäivänä tuollainen 420E W124 niin siinä on sama kone ja samanlainen ASR kuin sinun ässässä.
Kysessähän on ilman muuta jokin kosteuden aiheuttama kosketus vika, mutta se että onko vika liitoksissa vai jossain yksikössä on asia erikseen.
Tuolle ASR:llehän on oma boksikin siellä missä on muutkin ohjausboksit.
Tuli hankittua toissapäivänä tuollainen 420E W124 niin siinä on sama kone ja samanlainen ASR kuin sinun ässässä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
JUU!
Joo kyllä mä oon kuullu ja tiiänki ett sä oot melkone poppa ukko näiden mersujen kans...Mä soittelen sulle vaik huomenna ku sais en vian selville nii sulta voi sit ostaa sen osan ...mulla on sun numero talles jos ei oo sit muuttunu...Palataan!
Re: JUU!
Ei ole muuttunut.wantti22 kirjoitti:Joo kyllä mä oon kuullu ja tiiänki ett sä oot melkone poppa ukko näiden mersujen kans...Mä soittelen sulle vaik huomenna ku sais en vian selville nii sulta voi sit ostaa sen osan ...mulla on sun numero talles jos ei oo sit muuttunu...Palataan!
Huomenna menen Rovaniemelle pakkaamaan tavaroita, mutta jos en vastaa niin soitan takas myöhemmin...
Tuollaisen V8 tekniikan ympärillä on kaikkine varusteineen aikamoinen johtonippu ja siitä ei valitettavasti ole ihan helppo ottaa selkoa

Muutenkin tullut noiden kasikoneisten puhumattakaan äsiistä kanssa oltua niin vähän tekemisissä, että joutuu vikojen suhteen kohottelemaan olkapäitä

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Juu hankala homma!
Juu vielä siitä w140sen ässän ARS valosta ...se siis lähtee pois ku käyttää koneen normi lämpöön ja taas starttaa uudestaan ja sit on se konsti ett lipsuttaa kaasu vipua konepellin alla ja sit taas starttaa nii valo häipyy ja voi lähtee ajaan..
Viimeksi muokannut wantti22, 12.3.2008 23:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Olisko se vika mahdollisesti sitten siinä ASR katkaisijassa, jos kerran vivustoa renkuttamalla alkaa toimia? Täällä aiheesta-> viewtopic.php?t=16359&highlight=
(älä muuten painele konehuoneesta kaasuvivustoa auton ollessa käynnissä-> menee vikatilaan
)
Jos ei vika ole tuossa, niin sitten veikkaan sähköistä kaasuläppää jossa on se ASR moottori. Ainakin näissä W124 500E malleissa on tuo murheena...niiden kirottujen johtosarjojen lisäksi ja tuohon omaani, kun alkoi mystisesti kummitella tuo ASR valo, joka esiintyi ensin satunaisesti käynnistäessä, mutta kuittaantui lämpöisenä sammuttaessa......kunnes alkoi vaivata kokoajan-> vaihtoon meni sähköinen kaasuläppä, sytkäboxi, muutamat anturit yms. kivaa (tuolloin oli johtosarjat jo vaihdettu)....ja maksoi maksikoita
Tuossa muuten paneudutaan suoraan "ytimeen" -> http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_asr.html ja kannattaa kahlata läpi nuo muutkin tuon hepun ohjeet -> http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
(älä muuten painele konehuoneesta kaasuvivustoa auton ollessa käynnissä-> menee vikatilaan

Jos ei vika ole tuossa, niin sitten veikkaan sähköistä kaasuläppää jossa on se ASR moottori. Ainakin näissä W124 500E malleissa on tuo murheena...niiden kirottujen johtosarjojen lisäksi ja tuohon omaani, kun alkoi mystisesti kummitella tuo ASR valo, joka esiintyi ensin satunaisesti käynnistäessä, mutta kuittaantui lämpöisenä sammuttaessa......kunnes alkoi vaivata kokoajan-> vaihtoon meni sähköinen kaasuläppä, sytkäboxi, muutamat anturit yms. kivaa (tuolloin oli johtosarjat jo vaihdettu)....ja maksoi maksikoita

Tuossa muuten paneudutaan suoraan "ytimeen" -> http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_asr.html ja kannattaa kahlata läpi nuo muutkin tuon hepun ohjeet -> http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Kiitti!
No ny tuli rutkasti jo tietoo!! Tässä mun w140 420se-92 on se ASR häikkä ollu jo monta vuotta ja sitä ei esiinny läpimillä ja kuivilla ilmoilla niinkään ja tosiaan lähtee pois myös ku ensin starttaa ja sammuttaa ja sit lipsuttaa sitä koneen kaasuvipua joskus pitää tehdä useamminki kerran,mut sitten sitä häikkää ei oo koko päivänä.(juu en oo lipustellu sitä vipua auton olles käynnis)Mut ku tääl lapissa on noi kuumat kesäpäivät kortilla jona se ASR valo ei kiusaa!!! Mua se on korkeintaan hiastanu liikkeelle lähös,mutt ku auto on ny myynnis ja ei taida olla kaikilla olla aikaa lipsutella kaasuvipua aamusin ja ootella ett auton kone lämpiää normi lämpöön..Eikä viitti myydä autoo jos se ei oo kunnossa! Kiitos noista linkeistä ovat varmaan ratkaisu tähän pulmaan!
Viimeksi muokannut wantti22, 12.3.2008 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu kiitos Piipulle Alahärmään!!
Ei se oo ollu hupasta hommaa Piipullakaan ton ASR valon kans,kun juteltiin tais siinä kolmatta tuntia tulla mersu tietoutta:),ett saatiin hamoteltua se vika noin suurinpiirtein ja halvin homma jolla se häikkä vois poistua on vaihtaa kaasupolkimen ASR kytkin,tähän vikaan tultiin siks kun ASR valo sammuu kun konehuoneesta räpsyttää kaasuvipua ja virta ei oo päällä,ja sit ku starttaa asr valo ei enää herjaa..en tiiä sit miten se vika sieltä sit häippäsee,mutt sit ei ois kaiken järjen-lue maalaisjärjen)mukaan sähköhäikkä?.No sit ois se luistin kotelo jossa vois olla se vika...No otan auton täs maalikuun lopulla talvisäilöstä ja Jube(kemijärven isäntä-poppa ukko) sano ett tuohan se auto sit tänne hänen pajalle nii vaihdetaan ainaki se asr kytkin..Kiiitos Piipulle...
Ps.OLI MUKAVA JUTELLA MERSUISTA:))
