Kyllä japaninpojat osaa (hieno oivallus...)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Kyllä japaninpojat osaa (hieno oivallus...)

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Vaihtelinpa tässä tänään lämppärin puhallinmoottorin tommoseen Toyota Hiaceen -01 4wd

Ensi silmäys kojelaudan alle, siellähän se, onpa ahtaassa välissä, ei kyllä sovi pois purkamatta pois lämppärin kotelorakenteita. :eec: :eec:

Toinen vilkaisu työvalon kanssa, hmmm... japsit ei voi olla hankalia korjata, mitäs ruuvin kierreosia lattiassa törröttää, perskeles

huoltoluukku :rollin: etupyörä ja sisälokari irti...

Kuva

ja mikäs se siellä....
Kuva

näkyykään kun peltisen lätkän irroitti pois edestä :halm:

Kuva

motti irti ja uusi tilalle, helppoa kun heinänteko, aina oppii uutta 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10853
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuota voisi sanoa jo helpoksi. Vai onkohan tuossa nyt käynyt niin, että tehtaalla ei laiteta muihin kuin näihin aitoihin SUOMIAUTOIHIN lämmityslaitteen moottori :happy:

Hyvä tietää jos sedän vastaavaan kuljettimeen tulee jotain vastaavaa vikaa. Mikä muuten oli edellisessä moottorissa vikana, jos kestää kysyä?

:?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Pyörii ei pyöri... kolauta ja taas pelaa tovin elikkäs hiilet loppu, olihan tuo jo yli 300 tkm tuolla puhissutkin. :whistle:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuommonen luukku on unohtunu tehä vanhan hiasen lämppärinkennon pään kohille - kennohan on siiä eestäpäin ku pässiä ohtaan mutta umpipelti eessä, irrotuttaa koko kojelauan.
Paitti jos itellä ois moinen auto ja kennon joutus vaihtaan niin luukun tekisin sitä varten, rälläkkää vaan ja kennonvaihto kymmenessä minuutissa.
Kohistus on oikeen helppoa, putkethan tulee pellin läpi.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Cool Hand Saku kirjoitti:Pyörii ei pyöri... kolauta ja taas pelaa tovin elikkäs hiilet loppu, olihan tuo jo yli 300 tkm tuolla puhissutkin. :whistle:
Se on sitte ku mun kiertovesipumppu eli toimii koputtamalla, no eipä tuota ole tullu vaiheltua kun talvellakin on +10 astetta lämmintä.

Näppärässä paikkaa tuo fööni tosiaan tuossa, mut helkutti kun on joskus ähränny noita pissapojanmoottoreita johonkin tatsuneihin, miksi ne pitää sinne etusiiven sisään piilottaa nekin, lokareissa on sitten umpiruosteiset murenevat ruuvit jne. .... se taas on suunniteltu vähän persiilleen, tietty tilanpuutettahan siinä on ennakoitu.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

On se juu ihmeellistä noissa japsiautoissa että niiden suunnittelussakin on ajateltu huolto ja korjaustoimenpiteitäkin vaikka japskit ite ajaa uusilla autoilla vain muutaman vuoden ja paalaa ne sen jälkeen. toisin kuin täällä peräpohjolassa jossa niitä tekohengitetään vuosikymmeniä ja sen jälkeenkin kun autosta ei oo juuri mitään jäljellä niin se vielä säilötään ladon taakse ootteleen mahdollista entisöintiä.. :huh:
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

puuhapena kirjoitti:On se juu ihmeellistä noissa japsiautoissa että niiden suunnittelussakin on ajateltu huolto ja korjaustoimenpiteitäkin vaikka japskit ite ajaa uusilla autoilla vain muutaman vuoden ja paalaa ne sen jälkeen. toisin kuin täällä peräpohjolassa jossa niitä tekohengitetään vuosikymmeniä ja sen jälkeenkin kun autosta ei oo juuri mitään jäljellä niin se vielä säilötään ladon taakse ootteleen mahdollista entisöintiä.. :huh:
Minä en oo ainakaan tähänpäivään mennessä huomannut tuota helppo huollettavuus ja japanilainen auto yhtälöä,toyotaa ja nissania en ole korjannut mutta muita kylläkin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3651
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Nyt puhun omista kokemuksistani, eli pakastepussit pois sierainten läheisyydestä: :lol:

Tojota taitaa olla se ainoa korjattavaksi suunniteltu noista idän ihmeistä, Datsuni vähän huonompi (eli ikäistensä etuvetosakemannien tasoa). :roll:

Noita M-kirjaimella alkavia japsiautomerkkejä en halua alkaa edes muistelemaan, korjattavuuden ja huollettavuuden kannalta. :evil: No pakkohan se kait on... :lol:

Erääseen japanialaiseen M-autoon kytkinremppa ja jakoremminvaihto, pyöränlaakereita ja muutama tukivarsi, sekalaista sähköremonttia, sekä tietysti polttoainetankkiin uudet lähdöt. :shock: Rystyset ja ranteet verillä, ja pakissa muistona monta rälläkällä modifioitua työkalua, kaikki tämä ylenpalttisen ahtauden takia. :evil:

Toisenmerkkiseen japanialaiseen M-autoon ruosteremonttia, tukivarsien ja nivelien vaihtoa, pakoputkiremonttia, sähköremonttia. Katkenneiden ja mälvääntyneiden pulttien kanssa monta kivuliasta rystys- ja rannevauriota. :cry: :evil:

Tojotasta saatujen omistuskokemusten valossa saattaisin moisen jopa vielä joskus omakseni ostaa. :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Millaisiahan Susukit on korjailla? Tupsahti mieleen tuolta perämootorimaailman puolelta että ne on ainakin toteutukseltaan todella yksinkertaisia ja siten myös aika pomminvarmoja eikä tarvitse mitään työkaluja alkaa tekemään että mahtuu mutteria kääntämään.

Noissa M-alkusissa japskeissa tosiaan pitäisi olla toimistorotan sormet mutta bodarin voimat yhdistettynä hassunmuotoisiin työkaluihin. :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”