Federal-merkkiset renkaat?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
eerola
Herrasmies
Viesti:

Federal-merkkiset renkaat?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hakusessa ovat hieman hinnakkaamman profiilin kesärenkaat. Hintalapun ei kuitenkaan tarvitsisi olla aivan Michelinin listahintojen tasoa.

Näistä lähtökohdista liikkeelle lähtien listallani ykkösenä oli Hankook Ventus K104. Olin ajatellut ostaa ne niistä kuulemieni positiivisvoittoisien ajatuksien ja siedettäväksi luokiteltavan hinnan vuoksi. Valitettavasti tuo viimekautinen malli on aikalailla loppu kaupoista ja tilalle on tullut uusi ja kalliimpi mallisto. Hankook siis poistui listaltani.

Toinen vaihtoehto, jota olen harkinnut on Nokian Hakka Z. Lienee ihan OK rengas ja hinta on tässäkin vielä käsityskyvyn rajoissa. Lisäksi kulutuskestävyys on ymmärtääkseni kohtuullisen hyvä, eli edessä ei välttämättä ole rengasostosta heti ensi syksyn kynnyksellä. Mikä on ihan kiva asia.

Nyt yksi kauppias alkoi kuitenkin ehdotella Federal-merkkistä rengasta. :shock: Pieneen mieleenikään ei ole aikaisemmin tullut ostaa tämän merkkistä tuotetta autoni alle. Mutta koska myyjä kehtasi vielä tuon sanottuanikin vakuuttaa sen olevan Nokian-tasoinen tuote ja selkeästi linglongtngstarperformergoodridejen yläpuolella, aloin ajatella että pitäisiköhän asiaa selvittää...

Valitettavasti Internetistä ei löydy Federal-tietoutta juuri nimeksikään. Joku bemaristi on tykännyt ja virallinen sivu kertoo tuotteen olevan taiwanilainen. Siinä osapuilleen kaikki, mitä tästä kumamotoperfecturesta olen saanut selville.

Minua kiinnostava tuote on Federal SS-595. Onko arvoisalla raadilla tästä kokemusta tai mielipidettä?
-T

Kuva
300 D farkku

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Jos oikeen muistan niin Federal on sama rengas kuin Pirellin, vain merkki on eri. Nimittäin samasta tehtaasta tulevat.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Jani

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mikäpä koko muuten on hakusessa?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
eerola
Herrasmies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

235/40R18 on tarpeen. Ja jos sopivasti löytyy, niin kahdet. Tai lisäksi 225/40R18.
-T

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”