VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?
VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?
Lapset on nuhakuumeessa ja iskään iski autokuume. Nyt kuumetta nostaa tila-auto, johon volkkarilla olisi hyviä lääkeitä. Saksasta noita saisi pienellä rahalla, eikä verotkaan olisi mahdottomat. Mutta mitenkäs nämä mallit oikein menee? Onko Transportterista mihinkään tai Caravellesta, vai pitääkö hommata suosiolla Multivan? Multivanin penkkien kiinnityssysteemi näyttää toimivalta. Onko Transportterissa ja Caravellessa penkeille vain "yksi" paikka vai voiko niitä siirrellä pituussuunnassa miten lystää? Mitä muita eroja noilla malleilla on?
Ja onko tuota Multivania pitkänä, kun myynnissä näyttää olevan vain pätkiä? Entä moottorit, mitä eroa näillä mahtaa olla:
2.5 TDI 128 kW 6SG
2.5 TDI 128 kW AG6
2.5 TDI 128 kW 4MO
Ja onko tuota Multivania pitkänä, kun myynnissä näyttää olevan vain pätkiä? Entä moottorit, mitä eroa näillä mahtaa olla:
2.5 TDI 128 kW 6SG
2.5 TDI 128 kW AG6
2.5 TDI 128 kW 4MO
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Mitäs iloa siitä on, pienempi käyttövoimavero? Verovapautta sille ei saane, kun tuo ei täyty:romu kirjoitti:Multivanin saa mitättömillä muutoksilla katsastettua retkeilyautoksi. Lähipiiristä kokemusta.
M1-luokan matkailuauto on kokonaan verovapaa, jos sen omamassa on vähintään 1 875 kiloa (autoverolaki 21 §:n 1 mom.) ja auton sisäkorkeus on vähintään 1,9 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta (ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 17 §:n 3 mom., 703/1998). Muussa tapauksessa matkailuauto on täysimääräisen autoveron alainen.
Tai jos onnistuu, niin kerro heti.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Transporter shuttle ja caravelle sama sisustustyyli, huonompi äänierstys kuin Multivanissa. Enempi semmosia ihmisekuletuslaitteita. Jos mukavuutta haluaa niin ehdottomasti multivan, varusteita yleensä kivasti ja hiljainen kyyti. Multivania vain lyhkäsenä saatavilla. Neloskoneiset nuhapumppuja, panosta viispyttyseen. Automaatti ei taho kestää 128kw yhteydessä, 98kw kestää. Noissa tehoversioissa on muuten yllättävän vähän eroa ajossa. Itelle kelpaisi multivan 2,5 tdi automaatti 98kw koneella.
Tyyppiviat: Vesipumppu, veet menee öljyyn. Pyöränlaakerit, vaihto vaikeeta ilman erikoisvehkeitä. etukallistuksenvakaaja. manuaalivaihteisessa oikea vetoakseli. etuovenlukot sähkövikoja. tehostajan pumppu. pakosarja. yläpäänlaakerit. Tässä muutamia asioita joita kannattaa tarkkailla. Useimmat vioista toki isoilla kilsoilla. Noista kallein on korjata pakosarja, töineen 850 ekeä, vuodon tunnistaa pakokaasunhajusta sisälle.
Tyyppiviat: Vesipumppu, veet menee öljyyn. Pyöränlaakerit, vaihto vaikeeta ilman erikoisvehkeitä. etukallistuksenvakaaja. manuaalivaihteisessa oikea vetoakseli. etuovenlukot sähkövikoja. tehostajan pumppu. pakosarja. yläpäänlaakerit. Tässä muutamia asioita joita kannattaa tarkkailla. Useimmat vioista toki isoilla kilsoilla. Noista kallein on korjata pakosarja, töineen 850 ekeä, vuodon tunnistaa pakokaasunhajusta sisälle.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?
Jäämme erittäin suurella mielenkiinnolla odottamaan. Meinaatko viedä väykyn sinne vaihdokiksi?jusamb kirjoitti:Saksasta noita saisi pienellä rahalla, eikä verotkaan olisi mahdottomat.
Re: VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?
Ei moottoreissa ole eroa, 6SG=manuaali, AG6=6-pykäläinen automaatti, 4MO =neliveto(haldex II, todella pätevä peli)jusamb kirjoitti:Entä moottorit, mitä eroa näillä mahtaa olla:
2.5 TDI 128 kW 6SG
2.5 TDI 128 kW AG6
2.5 TDI 128 kW 4MO
Automaattia ei valitettavasti ole nelivetona.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
No se on mihin sitä vertaa.Ville S. kirjoitti:Meleko toivoton muuten liukkailla tuommonen uusikoppainen vito, ESPi vaan rutajaa ja mittään ei tapahdu.


Muutenkin etu-veto pakussa..


Nelikkohan se ois tuommosessa yliveto...

BMW 318d -09
matkailuauto
oli tuo se multivan ja maksa autoverot,jonka jälkeen katsastetaan
autoverolliseksi matkailuautoksi.= pakun diesseli vero
Terveisin Jamppa
autoverolliseksi matkailuautoksi.= pakun diesseli vero
Terveisin Jamppa
Re: VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?
Väykky taitaa jäädä Suomeen varoitukseksi muille. Agentti on nyt täällä käymässä ja huomenna jutellaan lisää. Ja vaimon kanssa vielä vähän enemmänMeissenkeri kirjoitti:Jäämme erittäin suurella mielenkiinnolla odottamaan. Meinaatko viedä väykyn sinne vaihdokiksi?jusamb kirjoitti:Saksasta noita saisi pienellä rahalla, eikä verotkaan olisi mahdottomat.

Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
HIrveä muovinippeleistä koottu puhelinkioski kyllä, kerrankin jos Volkkariin vertaa.J.T.S kirjoitti:Eikös se nyt kuitenkin pitäs olla Viano...?
Sinälläänhän pikkubussi on ainoa oikea tila-auto, Zafirat sun muut ovat markkinointiosaston neronleimauksia. Jos korttia riittää niin vielä Caravelleakin miehekkäämpi on tietysti letukan vani; 8 henkeä matkaa juhlavasti ja mahtuu kamppeetkin mukaan -- jollain voyagerilla saisi ottaa kärryn perään

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97