Chevy Van vastaan Dodge Ram
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Chevy Van vastaan Dodge Ram
No niin, korkataanpa tämäkin osasto visaisella kysymyksellä. Lähipiiriin on hankkeissa Chevy Van. Tilaa tarvitaan ja jenkkipeli on muutenkin passeli vaihtoehto. Chevystä on omaakin kokemusta joltisestikin, mutta kaveri alkoi puhua Dodgen puolesta. Siihen taas ei osaa sanoa sitä tai tätä.
Ulkoisestihan nuo ovat liki kuin kaksi marjaa, mutta mites kuoren alla. Dodge on aika tavalla harvalukuisempi -> huonompi kuin Letukka?? Vaiko joku muu syy? Onko noita dieselinä ollenkaan vai ainoastaan bensakutosia ja kaseina??
Jos nakua ei löydy, niin tuskin valinnanvaikeutta edes tulee, jos minä saan suositella.
Mitäs muut tolvanat ovat mieltä asiasta?
Ulkoisestihan nuo ovat liki kuin kaksi marjaa, mutta mites kuoren alla. Dodge on aika tavalla harvalukuisempi -> huonompi kuin Letukka?? Vaiko joku muu syy? Onko noita dieselinä ollenkaan vai ainoastaan bensakutosia ja kaseina??
Jos nakua ei löydy, niin tuskin valinnanvaikeutta edes tulee, jos minä saan suositella.
Mitäs muut tolvanat ovat mieltä asiasta?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Oon sitte meleko pihalla tästä aiheesta
....mutta eikös Chevyjä ole melko paljon ja Riisselinä vielä





They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Juu, meitilläkin oli juuri riisseli Chevy 6.2, eikä siitä pahaa sanaa. Olihan se toki vähän ajettu, mutta silti. Jostain syystä kaveri kuitenkin halajaa Dodgea ja nyt pitäisi saada heppu järkiinsä - tai sillä juuri, notta jos Dodgea ei saa nakuna, niin kaikki säästyvät paljolta vaivalta.
Oma Mopar-tietämys on vähäistä ja sekin henkilöautopuolella
Oma Mopar-tietämys on vähäistä ja sekin henkilöautopuolella

W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No koneista ainut on hyvä se 6.2:nen.....muut tehty meleko suoraa bensakoneista



They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Paskuuslista menee juuri noin tämän GM:n "ihmedieselin" kanssa. Muistaakseni Oldsissa '78 ensi kertaa esitelty 350d oli täysi susi, DX vähän parempi kehitysversio.Sivonen kirjoitti:
5.7 = paska
5.7DX = melko paska
6.2 = ok
En oo ihan varma.
6.2 kestää jo hyvin ja 6.5 on myös väkivahva. Mutta ei tainnut 5.7-koneita olla Van-kopassa, henkilömalleissa vain ja jopa Caddyssä

6.2- ja 6.5-koneet taas esiintyivät Vanien ohella pickupeissa ja mm. Suburbanissa. Muistavammat saavat oikoa, nää on ihan vuosien takaista mielikuvaa

W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vikaa en tiedä, mutta muuan tuttava voimisteli vuoden ramitötsin ruiskulaitteiden kanssa. Möi sitten viallisena pois kun tympääntyi. Auto on kivempi silloin kun se lähtee käyntiinkin.Pikku Myy kirjoitti:Dodge Ramia ei löydy kuin bensakoneellaSorry!
Konevaihtoehtoina tulee muutama mieleen:
318 cid, joskus on saanut 360 cid. Muita ei liene ollenkaan saatavilla. Ja noista yleisin 318cid.

HVM puhuu totta
Kyllä auton käyntiin täytyy lähteä ja mielellään sammuakin silloin kun kuljettaja tahtoo eikä omia aikojaan.
Kunhan saan tuon siippani houkuteltua tänne mukaan niin hän osanee antaa jonkin asteisia kommentteja siitä letukan vastaavasta versiosta. On niitä jonkin aikaa työkseen vääntänyt kasaan

Kunhan saan tuon siippani houkuteltua tänne mukaan niin hän osanee antaa jonkin asteisia kommentteja siitä letukan vastaavasta versiosta. On niitä jonkin aikaa työkseen vääntänyt kasaan

Chevyn moottoreista 6,2 on vahva ja luotettava moottori. Uudemmassa 6,5:ssa, alkaen vuosimallista 97 jossa on sähkönen ruiskutuspumppu oli käynnistymis ja sammumis vikoja. Vika oli pumpussa tai pumpun kyljessä olevassa PMD yksikössä ja molemmat, maksaa maltaita. Vanha korisessa 6,5:ssa vm. 96 on muistaakseni vielä mekaaninen pumppu. Moottorin öljynlauhduttimen putkissa ilmeni usein vuotoja joiden kanssa kannatta olla tarkkana.
Tervetuloa terde, koitahan käyttäytyä ettet lennä pellolle täältä.terde kirjoitti:Chevyn moottoreista 6,2 on vahva ja luotettava moottori. Uudemmassa 6,5:ssa, alkaen vuosimallista 97 jossa on sähkönen ruiskutuspumppu oli käynnistymis ja sammumis vikoja. Vika oli pumpussa tai pumpun kyljessä olevassa PMD yksikössä ja molemmat, maksaa maltaita. Vanha korisessa 6,5:ssa vm. 96 on muistaakseni vielä mekaaninen pumppu. Moottorin öljynlauhduttimen putkissa ilmeni usein vuotoja joiden kanssa kannatta olla tarkkana.


http://personal.inet.fi/cool/jenkit/clu ... diesel.htm
ei se 5.7 diesel ole niin susi kuin kerrotaan.
ei se 5.7 diesel ole niin susi kuin kerrotaan.
Sellainen tiedoksi et 94-96 vanhakoppaiset vanit ovat dieselinä 6,5 ja niissä on 4L80 laatikko(erilainen öljypohja laatikossa) samat hilut kun viistonokkasissa mut mekaanisella pumpulla tai ainakin toi meidän vm95 oleva on ja se on joku vanha taksi mistä on tehty asuntoauto ja ihan kiva ajella ja soppaa palaa jotain 12-13 litran väliin saturaiselle ja vaikka on traileri perässä ja yksi 201 koppainen mersu kyytissä niin eipä pahemmin kulutus kohoa yli 12.5l vaikka vetää satasta vakionopeudensäädin päällä...
mutta koskaan en ole oikein vähällä päässyt ei mee alle 10L/100km
Helvetin hyvä vehje keräillä uupuneita mersun raatoja ympäri maakuntaa....naftaakin palaa puolet enempi...mut eipä hyydy kun on sentään moottori keulalla....
ja jos ei ajeta turbollla niin ajetaan V8....tiedä milloin mersu paukahtaa laattasulake.......
sitten tarvitaan vania...
niin ja toi 4L80 laatikko on kuulemma kestävä....ainakin olen sellaista juttua kuullut tiedä sitten
kovia ne näkyy olevan lahoamaan... ruostetta löytyy varmaan tehty uutena huono laatunen maalaus...


Helvetin hyvä vehje keräillä uupuneita mersun raatoja ympäri maakuntaa....naftaakin palaa puolet enempi...mut eipä hyydy kun on sentään moottori keulalla....




ja jos ei ajeta turbollla niin ajetaan V8....tiedä milloin mersu paukahtaa laattasulake.......

niin ja toi 4L80 laatikko on kuulemma kestävä....ainakin olen sellaista juttua kuullut tiedä sitten

kovia ne näkyy olevan lahoamaan... ruostetta löytyy varmaan tehty uutena huono laatunen maalaus...
Sivonen kirjoitti:Joo ja sitten se sevyn diisselin syöttöpumppuko se nyt oli paska, vai mikä niistä ekoista laukesi aina... Ööö, olikohan ne koneet tämmösiä:
5.7 = paska
5.7DX = melko paska
6.2 = ok
En oo ihan varma.
Näin se taisi mennä

Mulla oli 6,2 DSL Kone toimi kuin unelma. Mikään muu ei sitten toiminutkaan..
Viimeinen pisara oli se kun auto seisoi halvaantuneena pihalla ja alla oli ISO öljylammikko punaista vaihteistoöljyä.. ja startti oli rikki.. eiku lammikkoon selälleen ja korjaa startti että saat ulkorakennuksen roudattua jonnekkin nyrkkipajalle että vuodot lakkais.. Nyt tiedän miltä kuukautiset tuntuu

ML 270 CDI -00
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Yks pahimpia 5,7 moottorien hajoittajia oli pimenneet hehkutulpat. Ei V-kasin käynnistä heti huomannut, jos oli vastus sökönä. Sitten se ravisteli kampiakselin paskaksi. Tuttavapiirissä se 5,7 "pahamaineisin" avaamattomana rullannut vuodesta -78. Joka syksy uudet hehkut.
6,2 on runkolaakeripukit vahvistetut. Näissä ei hehkun pimeys aiheuttanu heti katastroofia, mutta jatkuva käynnistely 6-7 pytyllä aiheuttaa runkolaakeripukin pulttien korkkaamisen lohkosta, ja sitten syntyy pahaa jälkeä. Tuttu vanimies, joka omisti ennen tuom em. -78 oldsin, vaihtaa tähänkin tulpat joka syksy. Ostaessa oli käyttänyt öljypohjan auki, joutunut vaihtamaan runkolaakerit ja laakeripukkien pultit. Tunkeutumanesteellä oli pukit tarkistanut, ei säröjä. Momenteissa oli ollut suuria eroja, kun avasi pultit.
6,2 ja 6,5 käyttää samaa peruslohkoa vanhempien mottien kans, caterpillarin pojat olivat vain käyneet näyttämässä gm-miehille, mitä tehdä moottorille.
6,2 on runkolaakeripukit vahvistetut. Näissä ei hehkun pimeys aiheuttanu heti katastroofia, mutta jatkuva käynnistely 6-7 pytyllä aiheuttaa runkolaakeripukin pulttien korkkaamisen lohkosta, ja sitten syntyy pahaa jälkeä. Tuttu vanimies, joka omisti ennen tuom em. -78 oldsin, vaihtaa tähänkin tulpat joka syksy. Ostaessa oli käyttänyt öljypohjan auki, joutunut vaihtamaan runkolaakerit ja laakeripukkien pultit. Tunkeutumanesteellä oli pukit tarkistanut, ei säröjä. Momenteissa oli ollut suuria eroja, kun avasi pultit.
6,2 ja 6,5 käyttää samaa peruslohkoa vanhempien mottien kans, caterpillarin pojat olivat vain käyneet näyttämässä gm-miehille, mitä tehdä moottorille.
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Mistä kohdin???santtu kirjoitti:6.5 taitaa olla kyllä isuzun tekele
General Motors
The infamous Oldsmobile diesel engines made by General Motors from 1978-1985. The V8 5.7 liter was fitted to Oldsmobile sedans, Cadillacs and Chevrolets, and some pick-ups.
The V6 4.3 liter was available in smaller front-wheel-drive vehicles, eg. Cutlass Calais.
Chevrolet car (3.5L)
Chevrolet trucks (6.2L-6.5L, Duramax diesel)
Chevrolet LUV (Isuzu pickup)
Chevrolet Chevette (1.8 liter Isuzu diesel engine)
Siinä GM:n dieselit. Isuzulla ei mitään tekemistä noiden 6.2 ja 6.5 kans.
Saattanut olla mukana kehittämässä 6.5:sen turbohiluja, mutta itse kone on ehtaa patarautaa.
Taisit sekoittaa tähän:
A joint venture between GM and Isuzu, DMAX Ltd., began production of the Duramax Diesel 6600 V8 engine last summer at a new plant in Moraine, OH. Production is estimated to reach 200,000 units/year. The engine was introduced in 2001 GMC Sierra and Chevrolet Silverado 2500HD/3500 Series pickups. GM owns 49% of Isuzu.
Isuzu was responsible for most of the basic up-front engine design work in terms of layout and related parameters such as combustion ratio and injection swirl pattern, according to Jim Kerekes, Chief Engineer, GM Powertrain. He said GM's work in the early stages related mainly to "packaging the engine into the vehicle." Its responsibilities grew in the latter stages of the program and involved mainly calibration and fine-tuning. The engine uses a Bosch common-rail injection system that provided GM engineers with "ultimate flexibility as far as shaping the injection rate," Kerekes said.
Tuo uusi 6.6 on Izuzun tekele, täysin eri moottori.
Duramax on ilmoitettu tuon 6.2 ja 6.5 tekijäksi, mutta 6.5 on evoluutiopainos 6.2:sta, tehty kauan enne duramaxia, kun taas 6600 on uusi kone.
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio