mb 190e 2.0 -88 venttiilit/nostajat

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
samael
Viestit: 17
Liittynyt: 08.5.2008 15:24
Paikkakunta: saukkola

mb 190e 2.0 -88 venttiilit/nostajat

Viesti Kirjoittaja samael »

joops elikkä alko nakuttaa nii perkeleesti, et taitaa tulla yläkerta remontti.
sitä kyselisin et minkäslaista kokemusta muilla tuosta yllä olevasta tyypistä,mitä kaikkee kannattas vaihtaa,mitä huomioida ja ennenkaikkea mitä tulee maksaa? ja siis nakutushan on terävää,kierrosten suuretessa tihenevää,alakierroksilla nakutusta ei juurikaan kuulu eikä kylmänä laisinkaan. Voiko nakutuksen aiheuttaja löytyä muualta?

kiitos jo näin alkuun.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

voi olla että menee samalla myös nokka-akseli sekä keinuvivut.
kl-varaosat.fi sieltä löytyy hintapolitiikka osille aikas helposti.
Avatar
samael
Viestit: 17
Liittynyt: 08.5.2008 15:24
Paikkakunta: saukkola

Viesti Kirjoittaja samael »

joo selvä eihän nuo hirveen hintasia ole, saiskos vielä luotettavaa tietoa noista momenteista nokan,kopan,jakopään pyörän ja mitäs muuta niitä olikaan? ja uudenmaan koneistus firmoista kenelläkään kokemusta? kannen jos lähettäs sinne. :P
Avatar
tomant
Viestit: 32
Liittynyt: 22.4.2006 16:14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

samael kirjoitti:...saiskos vielä luotettavaa tietoa noista momenteista nokan,kopan,jakopään pyörän ja mitäs muuta niitä olikaan?...
Osta Haynesin korjausopas tai vastaava ennen kuin alat irrottaa kantta. Kannen irrotus ei ole mikään puolen tunnin homma ;-) Sieltä löytyvät myös kiristysmomentit.

tomant
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Kiristys momentit 1.8 , 2.0 , 2.3

ventiili koppa 15nm
jakopään kansi 25nm
jakoketjun kiristin tulppa 70nm
jakoketjun kiristin 15nm
nokka-akselin ketjupyörä 80nm
väli akselin pidike levy 5nm
nokka-akselin laakerikannet 21nm
sylinterikansi
m8 pultit 25nm
m12 pultit
vaihe 1 55nm
vaihe 2 90 astetta
vaihe 3 90 astetta
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
samael
Viestit: 17
Liittynyt: 08.5.2008 15:24
Paikkakunta: saukkola

Viesti Kirjoittaja samael »

Perkule kun alko mietityttää jos se ääni kuuluukin kiertokangen laakereista.
kaveri kyllä sano et se ei voi olla mitenkään mahollista tuon verran ajetussa autossa. en kyllä ainakaan välyksiä löytäny kun keinuja heiluttelin.
Avatar
samael
Viestit: 17
Liittynyt: 08.5.2008 15:24
Paikkakunta: saukkola

Viesti Kirjoittaja samael »

nyt on nostajat vaihdettu ei muute lähe oikeen yläkautta :D oli pakko aukasta noi kannet et sai ne vaihdettua .. mutta nakutus jatkuu... mikäs neuvoksi nyt?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kantta ei kyllä tarvii aukasta,vaan ottaa nokkapukki kerrallaan irti ja sitten napsia nostaja yks kerrallaan pois ja uusi tilalle.
Avatar
samael
Viestit: 17
Liittynyt: 08.5.2008 15:24
Paikkakunta: saukkola

Viesti Kirjoittaja samael »

nii eiku meinasin siis et nokka-akselin laakerikannet :)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Oliko se nokka-akseli ihan virheetön ?...nak....nak.... :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
samael
Viestit: 17
Liittynyt: 08.5.2008 15:24
Paikkakunta: saukkola

Viesti Kirjoittaja samael »

kyllä mä sitä kattelin samalla ja ei se minusta pahalta näyttäny..en kyllä oikeen tiiä et mitä siitä pitäs ettiä :D
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

niii i,niitä nokkiahan noi moottorit aina välillä syöpi :lol:
Avatar
samael
Viestit: 17
Liittynyt: 08.5.2008 15:24
Paikkakunta: saukkola

Viesti Kirjoittaja samael »

joo no mitä nyt kattelin tossa tota KL-varaosien nokan kuvaa nii jos ne nokat noin terävät kuuluu olla nii taitaa se sitte mennä vaihtoo :D:D

Kuva

http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
Viimeksi muokannut samael, 21.5.2008 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jos meneen vaihtoon nokka niin sitten myös ainakin joku kappale keinuvipuja,taikka sitten kaikki.
Avatar
samael
Viestit: 17
Liittynyt: 08.5.2008 15:24
Paikkakunta: saukkola

Viesti Kirjoittaja samael »

niin se varmaan täytyy melkosen kalliita näytti olevan :shock:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5992
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

samael kirjoitti:niin se varmaan täytyy melkosen kalliita näytti olevan :shock:
Nokka kuluu muuten pikku naarmuista -1.5mm ihan muutaman sata km ajamalla. Omaa kokemusta on. Moottori on sitten täynnä sitä silppua.... Vaiha nokka ja keinut. -88:ssa on vielä suurimmassa osassa ns pehmeä nokka ja keinut, tyyppivika. Keinuja kovemmilla kulutuspinnoilla on ollut vasta -89 ja siitä eteenpäin. KL:stä ostin nokan ja keinut ja tuli ihmeen hiljainen m102 kun pistettiin käyntiin. Ainakin sen aikaa kun nokissa ja pukeissa oli asennusvaseliinia ei kuulunu mitään muuta kuin apulaitteiden ääniä. Muutaman minuutin päästä pikkuisen saattoi ääni muuttua kun vaseliini häipyi, mutta ihan uuden moottorin äänet sieltä sittenkin kuului eli ei juuri mitään. Alakerta pitäis kestää 8 venaisissa hyvin kun on sama alakerta 16 tappisissakin ja siellä otetaan n.60hp enemmän.

Kattele vaan kaikki nokat, ne pitää olla naarmuttomat ja tasaista ei saa olla nokissa yhtään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”