http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/niss ... aa-henkiin
Nissan Sunny comeback
Miten minulla on persukisissa semmoinen kutina, että tuota tullaan myymään muuallapäin maailmaa nimellä Tiida. 
			
			
									
									
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
						Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
- Meissenkeri
 - Viestit: 3838
 - Liittynyt: 15.8.2006 2:10
 - Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
 
- 
				miikka heikkinen
 - Viestit: 605
 - Liittynyt: 19.10.2010 14:10
 
- Meissenkeri
 - Viestit: 3838
 - Liittynyt: 15.8.2006 2:10
 - Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
 
Kärsimys ja perseaukisen valintahan ne entivanhaset Sunnyt olivat: Jollakin piti köyhän siirtyä paikasta A paikkaan B ja senkin matkan oli kaikenlaista ruoste-, vaihteisto ja kannentiiviste ym. latausvikaa. Osatkin aivan järjyttävän hintaisia ja auto sen ajan mittapuun mukaan keskinkertainen, meluisa ja japsiautoksi heikonlainen.
			
			
									
									
						- 
				miikka heikkinen
 - Viestit: 605
 - Liittynyt: 19.10.2010 14:10
 
Tämähän kuulostaa ihan siltä kun olist ollut ennen dx kuski ja kateellinen niille kellä oli sunnyMeissenkeri kirjoitti:Kärsimys ja perseaukisen valintahan ne entivanhaset Sunnyt olivat: Jollakin piti köyhän siirtyä paikasta A paikkaan B ja senkin matkan oli kaikenlaista ruoste-, vaihteisto ja kannentiiviste ym. latausvikaa. Osatkin aivan järjyttävän hintaisia ja auto sen ajan mittapuun mukaan keskinkertainen, meluisa ja japsiautoksi heikonlainen.
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
						- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
no juu, sanohan yks nassuni foorumilainen mulle, että en ole varmaan koskaan etes istunu ässässä ja että hän on sentään myyny niitä sellasen kolomekymmentä ja sälli on sellasen vajjaa kolomekymppinen, mutta en sitten viittiny sannoo siihen paljo mittään kun moteraattorit siivos sen topikin ittelleen sopivaks 
			
			
									
									
						- thabandit^
 - Viestit: 844
 - Liittynyt: 12.12.2006 20:21
 - Paikkakunta: Nomansland
 
Sama juttu, kaksikin N13 mallia on ollut ja aivan huippuhyviä käyttöautoja. Suksin kanssa uusittiin toiseen lähes koko sytytyspuolen osat muutamalla kympillä, pesnamersuun sillä rahalla ei saanut edes yhtä tulpanjohtoa.thabandit^ kirjoitti:Kaippa ne ratsunit sitten vain parani vanhetessaan, mulla ainakin -87 N13 toimi kuin junan vessa...
Vanhemmista tai uudemmista "aurinkoisista" ei sitten olekaan juuri kokemuksia, mutta N13:t ovat teknisesti lujia pelejä, mutta ruostehan se sitten nekin vie pikkuhiljaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
						Muistaakseni se joka sanoi myyneensä niitä sen kolomisen kymmentä oli noita ESV-poikia olikohan vielä JoniP. Eli kyllä se on muutaman noita W140 korisia päästäny sormiensa läpitouhottaja kirjoitti:no juu, sanohan yks nassuni foorumilainen mulle, että en ole varmaan koskaan etes istunu ässässä ja että hän on sentään myyny niitä sellasen kolomekymmentä ja sälli on sellasen vajjaa kolomekymppinen, mutta en sitten viittiny sannoo siihen paljo mittään kun moteraattorit siivos sen topikin ittelleen sopivaks
tämänhetkisellä n13 e16 koneellisella, eli 1.6 8v vm87 sunnyllä olen ajanut ostosta reippaat 25tkm... ollut pikkuisen reippaan vuoden.
maksoi ostaessa 350e juuri leimattuna, kaksilla huonoilla renkailla.
ostin naapurilta 50e hintaan varaosasunnyn, jossa oli kohtuulliset renkaat ja uusi akku, josta taisin saada sen hinnan.
pari kertaa olen vaihtanut öljyt, valtran moottoriöljyä, hinta ei oikein mitään, ja kerran suodattimen, olikohan jonku 4.5e ja bensansuodatin oli pari euroa ja sen olen vaihtanut.
takana kolisi iskari joten sen vaihdoin kesällä varaosa-autosta.
ja jarruputki meni rikki, sen pätkän vaihdoin varaosa-autosta.
ei muita mainittavia korjauksia.
katsastin syksyllä, alatukivarsi varaosa-autosta, kaasari toinen, ja kaks pientä paikkaa.. meno jatkuu ja ens syksyyn on leimaa.
bensiiniä vie keskimäärin alle 7l sataselle, lähtee käyntiin myös yli 25 pakkasella ilman lämmittämistä, heti kun avainta näyttää.
kohtuullisen hyvä etenemään lumessa, siihen nähden että se on normaali etuvetoinen henkilöauto.
nyt olen ajatellut kylläkin luopua tuosta metsästys sunny vol 3:sta, ja kokeilla jotain muuta, vielä kun tuosta saa omansa pois.
tuollaisesta uudesta en osaa sanoa oikein mitään, ehkä 20v päästä kun tuollaisella ajelen hirvimettällä niin sitten osaan jotenkin jo arvioida.
			
			
									
									maksoi ostaessa 350e juuri leimattuna, kaksilla huonoilla renkailla.
ostin naapurilta 50e hintaan varaosasunnyn, jossa oli kohtuulliset renkaat ja uusi akku, josta taisin saada sen hinnan.
pari kertaa olen vaihtanut öljyt, valtran moottoriöljyä, hinta ei oikein mitään, ja kerran suodattimen, olikohan jonku 4.5e ja bensansuodatin oli pari euroa ja sen olen vaihtanut.
takana kolisi iskari joten sen vaihdoin kesällä varaosa-autosta.
ja jarruputki meni rikki, sen pätkän vaihdoin varaosa-autosta.
ei muita mainittavia korjauksia.
katsastin syksyllä, alatukivarsi varaosa-autosta, kaasari toinen, ja kaks pientä paikkaa.. meno jatkuu ja ens syksyyn on leimaa.
bensiiniä vie keskimäärin alle 7l sataselle, lähtee käyntiin myös yli 25 pakkasella ilman lämmittämistä, heti kun avainta näyttää.
kohtuullisen hyvä etenemään lumessa, siihen nähden että se on normaali etuvetoinen henkilöauto.
nyt olen ajatellut kylläkin luopua tuosta metsästys sunny vol 3:sta, ja kokeilla jotain muuta, vielä kun tuosta saa omansa pois.
tuollaisesta uudesta en osaa sanoa oikein mitään, ehkä 20v päästä kun tuollaisella ajelen hirvimettällä niin sitten osaan jotenkin jo arvioida.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
						- Meissenkeri
 - Viestit: 3838
 - Liittynyt: 15.8.2006 2:10
 - Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
 
On ollut siis omistuksessa Sunnyt N13, N14 ja Almera N15.Meissenkeri kirjoitti:Kärsimys ja perseaukisen valintahan ne entivanhaset Sunnyt olivat: Jollakin piti köyhän siirtyä paikasta A paikkaan B ja senkin matkan oli kaikenlaista ruoste-, vaihteisto ja kannentiiviste ym. latausvikaa. Osatkin aivan järjyttävän hintaisia ja auto sen ajan mittapuun mukaan keskinkertainen, meluisa ja japsiautoksi heikonlainen.
N13:aan oli edellinen omistaja korjauttamut tai vaihtanut vaihdelaatikon. Minulla halkesi kansi, joka aiheutti sen verran mittavan moottorivaurion, että ostin romikselta vaihtomoottorin. Lisäksi vaihtoon meni ainakin laturi, iskarit ja alusta kaikki mahdolliset liikkuvat osat sekä jarruputket. Lopputuloksena 11-v ja 440 tkm ajettuna kori niin mätä että ei kannattanut enää jatkaa taistelua. Ajelin tuolla muistaakseni jotakin 200 tkm. 1,7D
N14. Tämä toimi jo huomattavasti paremmin. Ainut varsinainen ongelma oli kannentiiviste joka petti jossakin 300 tkm. Vaihdoin kuitenkin ajoissa, joten sen puolesta selvittiin. Lisäksi jäähdytin alkoi liruttelemaan suurinpiirtein samoissa kilometreissä. Oli järkyttävän hintainen se uusi ja muistan vieläkin. Lähti vaihtoon 11-vuotiaana ja 400 tkm ajettuna kun katsastusmies esitteli läpeensä mätiä helmojen takaosia. Ne korjattiin mutta ei siitä helppoa koria enää seuraavalle omistajalle jäänyt. 2,0D
N15 Almera. Ostin 200tkm ajettuna. Täysin virheetön. Ajoin pari vuotta. Ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa iskunvaimentimet ja normihuollot. Oli niin hyväkuntoinen että olisin mielelläni pitänyt pitempäänki mutta puutteelinen varustelu (mm. ilmastointi) ja onneton perävaunun vetokyky aiheutti sen että kärry vaihtui väyryseen 2006. Sen jälkeen on elämä ollut huomattavasti helpompaa ja kyyti laadukasta
sunny
ostin terho peen kans puoliksi 87 sunnyn tos muutamia vuosia sitte...150 juuroa maksettiin siitä 
 autoliikkeestä vielä..[tosin takapihan auto se oli] 
 ja lyköättiin viä käyntiin...no anyway...vähä kuumaliimaa iskaritolppiin ja takajarrujen korjausta..siinä suurpiiteittäin viat ja leima paperiin...sillon reilu 3satkua mittaris....2 kollia ajo sillä ku merssut ei ollu iskus...ite vähä enemmä niistä kilsoista 
 kuitenki...nii vähällä huollolla ja korjauksilla ei mikää auto,ei terhon eikä mun ...oo koskaan toiminu...ja uuski leima tuli sillä et 2s pienen pientä paikkaa pohjaan ja räikkä ei toimannu...ja uus leima 
 no ku ostettii hyppöö autoksi varkku merssu..hopelesin sivuilta voipi siitäki lukasta,nii tratsuni jäi ylimääräseks 
 kuitenki kysenen nousevan auringon tuote oli aina valmis lähtöön...eli käsittämättömän varma laite 
 että yks mielipide täs vaan..... 
			
			
									
									
						Itsellä kokemusta eniten B11 sunnystä. Ehkä paras oma auto millä tähänmennessä ajanut. Meni niinkö mersu valtatiellä.  
 
Ainut miinus oli se, että takatukivarret tahto ajan myötä rapsahtaa irti korista. Mutta eihän tuo nyt vakavaa ole.
 
Koneet pelas ku kello, ja bensanakin tarjosi "tehoa" ja pientä kulutusta.
1.7D käynnistyy säällä ku säällä, jään alla tai päällä. Ei sitä kiinnostanu oliko +40C vai -40C. Yks hehkutus ja käyntiin. Paremmin lähti käyntiin kuin ex-300D, missä oli kaikki kunnossa.
Harmi vain että näitä B11 korisia ei enää hyväkuntoisia ole. Pihoilla lojuvissa 4kpl:ssakin taitaa olla jo pohjat melko pehmyet. Yks on jopa alle 200tkm ajettukin, sisältä kuin uusi. Harmi sinänsä...
			
			
									
									
						Ainut miinus oli se, että takatukivarret tahto ajan myötä rapsahtaa irti korista. Mutta eihän tuo nyt vakavaa ole.
Koneet pelas ku kello, ja bensanakin tarjosi "tehoa" ja pientä kulutusta.
1.7D käynnistyy säällä ku säällä, jään alla tai päällä. Ei sitä kiinnostanu oliko +40C vai -40C. Yks hehkutus ja käyntiin. Paremmin lähti käyntiin kuin ex-300D, missä oli kaikki kunnossa.
Harmi vain että näitä B11 korisia ei enää hyväkuntoisia ole. Pihoilla lojuvissa 4kpl:ssakin taitaa olla jo pohjat melko pehmyet. Yks on jopa alle 200tkm ajettukin, sisältä kuin uusi. Harmi sinänsä...
Mulla oli aikanaan N13, vuodelta -90, oikein 1.6 multivalve ja sillä useampipisteisellä ruiskulla.
Ostaessa oli mittarissa 150 tkm, varkaiden rikottua auton lunastuskuntoon 9 kuukautta myöhemmin mittarissa oli 195 tkm.
Tuolle matkalle osui takapöntön jääminen Helsinkiin, Vikingin terminaalin viereen. Oli olevinaan silloin kallis, liki 600 markkaa.
Auto oli minusta hyvä. Edelliseen kakkis-Kolffiin verrattuna hiljainen ja mukava. Ei tietenkään mitään mersuluokkaa, mutta kokoluokassaan ihan hyvä. Kulutus oli pieni, keskikulutus pysytteli alle seitsemän litran, maantiellä mentiin kutosen pintaan.
Tuosta uudesta olisi saanut jäädä sisäkuvat hämärän peittoon. Oksettaa.
			
			
									
									Ostaessa oli mittarissa 150 tkm, varkaiden rikottua auton lunastuskuntoon 9 kuukautta myöhemmin mittarissa oli 195 tkm.
Tuolle matkalle osui takapöntön jääminen Helsinkiin, Vikingin terminaalin viereen. Oli olevinaan silloin kallis, liki 600 markkaa.
Auto oli minusta hyvä. Edelliseen kakkis-Kolffiin verrattuna hiljainen ja mukava. Ei tietenkään mitään mersuluokkaa, mutta kokoluokassaan ihan hyvä. Kulutus oli pieni, keskikulutus pysytteli alle seitsemän litran, maantiellä mentiin kutosen pintaan.
Tuosta uudesta olisi saanut jäädä sisäkuvat hämärän peittoon. Oksettaa.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
						Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Eikös Almera ja E Mersu ole ihan pikkusen eri segmentin autoja jo lähtötilanteessa? Kannattaako näitä edes verrata?Meissenkeri kirjoitti:N15 Almera. Ostin 200tkm ajettuna. Täysin virheetön. Ajoin pari vuotta. Ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa iskunvaimentimet ja normihuollot. Oli niin hyväkuntoinen että olisin mielelläni pitänyt pitempäänki mutta puutteelinen varustelu (mm. ilmastointi) ja onneton perävaunun vetokyky aiheutti sen että kärry vaihtui väyryseen 2006. Sen jälkeen on elämä ollut huomattavasti helpompaa ja kyyti laadukasta
Uuden E Mersun hinnalla taitaa saada melkeen 2 Almeraa?
Kah, käytetyn ostajalle nekin voivat olla vaihtoehtoja keskenään. Hintaluokan sisällä verrataan ja punnitaan, ottaako tilaa, matkustusmukavuutta, ehkä kohtalaiset varusteetkin, mutta samalla paljon kilometrejä, 10+ vuotta vanhan, ruosteisen jne. Vaiko kuusi vuotta uudemman vähän ajetun kikkareen, jonka mukavuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta kori on siisti, tekniikka toimivaa, eikä hankintaa tarvitse perustella Esson parkkipaikkaraadille millään lailla.
			
			
									
									Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
						Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- Meissenkeri
 - Viestit: 3838
 - Liittynyt: 15.8.2006 2:10
 - Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
 



