Mystistä pauketta edestä.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
Yori
Viestit: 9
Liittynyt: 30.10.2010 14:40

Mystistä pauketta edestä.

Viesti Kirjoittaja Yori »

Mystinen ongelma edessä vasemmalla johon en ole löytänyt syytä enkä seurausta.

Vasemmalta edestä kuuluu erikoista, suhteellisen voimakasta pauketta. Ääni kuuluu kiihdyttäessä ja muissa pienissä joustoissa, esim pienissä montuissa tiessä. Suuremmista kuopista ajaessa pauketta ei taas kuulu lainkaan. :shock:
Rattia käännellessä ei mitään ylimääräsiä ääniä. Raidetanko vaihdettiin viikko sitten eikä sekään poistanut tuota länkkäriä riehumasta. :evil:

Äänen saa kuuluviin myös heiluttamalla suhteellisen paljon keulaa ylösalas...
:roll:

Vaikee selittää tilanne mut toivonmukaan jollakin pientä ideaa mistä sitä ääntä kannattaa lähteä metsästeleen!
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Hyvin todennäköistä että iskari kolisee.
Entäs alapallonivel??
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Joku joskus etti kans tollasta ihme pauketta etupäästä samanlaisilla oire-kuvauksilla ja vika löytyi irti revenneestä kallistuksenvakaajan kiinnityksestä tukivarresta... Saapi hitsaamalla kuntoon ku viittii huolellisesti tehdä... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Emännän entisestä kuului samanlaista ääntä niin jousi oli poikki
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Yori
Viestit: 9
Liittynyt: 30.10.2010 14:40

Viesti Kirjoittaja Yori »

Jousi ja alapallonivel on kunnossa, Ruohon Taistolla käydessä katsottiin ja kokeiltiin nuo. Tosin kallistuksen vakaaja ja sen kiinnitykset jäi kyllä syynäämäti, pitääpi joku kaunis päivä möyrii hangessa ja tutkasta tarkkaan tuo alue.
Yori
Viestit: 9
Liittynyt: 30.10.2010 14:40

Viesti Kirjoittaja Yori »

tuossa valosaan aikaan tutkailin hiukan lisää mistä tuo terävähkö kolahdus voisi oikein johtua. Kallistuksenvakaajaa tuli riepoteltua jos johonki suuntaan ja siinä ei mitään vikaa, kumit ja kiinnikkeet kunnossa.
Sittenpä juolahtikin mieleen että saattaisko tuo äänilähde löytyä iskarin yläpään kumista/sen rakenteista..? joku paikka menny riksräks jostainsyystä.
Alatukivarren niveletki on kirjattu listalle, pitäisi vaan päästä paikkaan jossa on helpompi tarkistella :?
Ääni on tosiaan semmonen terävä joka kuuluu esim kun nostaa keulaa käsivoimin ylöspäin hieman jonka jälkeen alaspäin (molemmissa suunnissa kuuluu bang bang!) :evil:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jos iskarin yläpään kumi pettää nii sulla olis konepellissä aikas iso patti... :lol: Mut jos se kerran sanoo bang bang molempiin suuntiin nii kyl veikkaus on mullaki ekana jousessa... Sun pitää käyttää se poies paikoiltaan et näät onko jousi yläpäästä poikki, koska jousi uppoa yläpäässä sellaseen jousikumiin joka on aika syvä kuppi nii sitä ei välttämättä paikoillaan näe jos se on poikki... Itellä joskus kuului takapäästä bang bang ja jousien vaihdon yhteydessä selvis et kumpiki takajousi oli yläpäästä katkennu sellaset pari kiekkaa... :shock:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Yori
Viestit: 9
Liittynyt: 30.10.2010 14:40

Viesti Kirjoittaja Yori »

Kaippa se on taas kerran uskottava viisaimpia :lol:
Eilen sormineni tunnustelin jousikupin (vai mikskä sitä kutsutaan) aukosta ja sieltähän semmonen pienenpieni halkeaman oloinen löytyi :roll: eipä muuta kun uusi kierukka jostakin kätöseen ja vaihto operaatio käyntiin. :twisted:
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Etujousia ei sitten suositella vaihdettavan ilman asianmukaisia puristimia. :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Yori
Viestit: 9
Liittynyt: 30.10.2010 14:40

Viesti Kirjoittaja Yori »

Sain viimeinkin ajan taistolle, kaameat ruuhkat. Jousi otettiin irti ja todettiin sen olevan täysin ehjä. Mutta tuossa operaatiossa kiinnitin huomioo auton runkoon, siinä on semmonen painauma ja selvä kulunut kohta jousen kohdalla noin puolessavälissä eli näyttäs siltä et jousi taittuu runkoonpäin liikaa ja hinkkaa/kolisee sitten siinä iloisesti. Mikähän mahtanee olla syynä jousen "taittumiseen" tuolla tavalla?
Näyttäs olevan senverran harvalla kyseinen tilanne ettei edes herra google löytäny asiasta mitään. Ei kai siinä sit muuta ku yrittää vaikka puristimien avulla pyöräyttää vieteriä jos sen sillä sais, jos ei niin sitten ottaa käyttöön motonetkompromissijousi jos se ei nii paljoo sit taittus :)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oliko jousi oikein päin, päät koloissaan, yläkuppi ehjä, kumi ehjä ja oikeanlainen sekä oikein paikoillaan jne?

Vaiha puolelta toiselle ne etuvieterit jos hiljenis. Riski tosin että katkoo ehkä herkemmin, ku on tietylle mallilleen jo istuneet. :)

Juu ja tosiaan, kannattaa käyttää vain ja ainoastaan oikeanlaista keskeltä jousta pujotettavaa puristinta!
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Näin oli jousi myös taittunut/vääntynyt emännän entisessä tenavassa mut ulospäin se sit ajan kanssa katkesi
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Yori
Viestit: 9
Liittynyt: 30.10.2010 14:40

Viesti Kirjoittaja Yori »

Ouw rait, en ole hetkeen täällä pyörähdelly kun vika paikallistettiin ja korjattiin, niinkin yksinkertainen kun kallistuksenvakaajan kumipusla joka kylmissään jostainsyystä alkoi paukkumaan, käytin kyseisen möhkäleen irti, putsasin tangon ja rasvasin kumitötterön huolella, takasin kii ja kovaa ajoo... pakkasten kiristyessä ääni palautuu hiipien mutta näin lämpimämmillä keleillä aivan äänetön. Himmeetä kun noinkin pieni ja yksinkertainen vika saa aikaseks näin suuren haloon ja kasan sydämentykytyksiä et mikäs sieltä on ny menossa rikki :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”