Perien sopivuudesta W124 / W202 ja vetarien laipat

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Perien sopivuudesta W124 / W202 ja vetarien laipat

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Tavoite:

Saada jäärata 124 300 Deen peräks mahdollisimman tiuha välitys

Olemassa on:

W202 perä, jossa 3.92 välitys, vetarien laipat 100 mm
W124 perä, jossa 3,46 välitys, vetarien laipat 110 mm

Vetoakselit molempiin

Kysymys:

a) Onko mahdollista vaihtaa W202 perään nuo W124 laipat, eli kuinka laipat on kiinni ? Takakannen avaan kuitenkin kemppilukon tekoa varten

b) Onko mahdollista käyttää noita W202 vetareita, joissa 100 mm laipat, eli onko pituus ja navan pään pooritus sama ?


Pohtii jäitä odotellessa,

Pekko
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Vastaan ainoastaan sen tiedon perusteella että miun W202 asennettin W124 perä. Eli vaihdon pitäisi onnistua.
Takakansi auki niin saat vedettyä irti sokat jotka lukitsevat laipat perään, sitten vaan vedät ne poies. Ja vanhan perän laipat meni heittämällä paikoilleen, siis ainakin tässä tapauksessa.
Laippojen vaihto oli helppo homma joten kokeilemaan vaan...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ok

jotain tämän tapaista epäilinkin, ja näin se menis helposti, ei tarvis nyhtää 124 vetareita irti...

Eikun purkamaan...

Tänks !

-P-
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mutta ei sitä lukkoon kannata hitsata
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

xin811 kirjoitti:Mutta ei sitä lukkoon kannata hitsata

meinaaks ettei pyöri sit :D
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”