w124 260E automaatista 4 hukassa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
pr
Viestit: 2
Liittynyt: 21.12.2010 9:50

w124 260E automaatista 4 hukassa

Viesti Kirjoittaja pr »

Hommasin juuri kyseisen auton vm -88, ei vaihda automaattilaatikko neloselle ollenkaan. Laatikon pitäis olla korjattu keväällä 1400e edestä. Kolmoselle kun keppiä siirtää niin vaihtuu kyllä pienemmälle, eli oiskohan shifterin siirtokaluissa jotain säätöä? En ole vielä ehtiny sen tarkemmin tutkia...
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei vaihda neloselle, vai aloittaa kakkosesta ja lopettaa neloseen?

Osa mersun laatikoista lähtee liikkeelle kakkosella, ykköstä ei käytetä kuin kickdownilla.

Tai en minä tiiä, mutta isot pojat ovat puhuneet :oops:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Fenttonin linjoilla täälläkin...

Kokeilepa piruuttaan lähteä liikkeelle pakkokakkosella ja puki sitten isompia vaihteita pesään. Ainakin omassa bensakrematoriossa silloin lähdetään ykkösellä, muuten kakkosella (paitsi tosi isolla kaasunkäytöllä). Vaihteistokin kuulostaa ihan erilaiselta ykkösellä lähdettäessä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Joo, pakkokakkosella se sitten myös vedätyttää sen ykkösen kierrokset aivan ylärajoille, ennenkuin edes päästää kakkosen sisään.

Niin ja tervetuloa voorumille
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Juu jos kolmoselle siirtäessä vaihtaa pienemmälle niin kyllä se silloin suurimmalla vaihteella oli. Tuo kakkosella liikkeellelähtö on mukava ominaisuus, lähtee miellyttävän tasaisesti.
® Mesen Porkkana-klubi
650000tuttavuus
Viestit: 2175
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Roisto kirjoitti:Moro,



Kokeilepa piruuttaan lähteä liikkeelle pakkokakkosella ja puki sitten isompia vaihteita pesään.

t.
Risto
Kärsiikös ihan noin vaan vauhdissa pukkia eri vaihteita silmään :shock: .

Oletan, että vain samassa keppilinjassa olevia voi vaihtaa auton liikkuessa.
Ei siis kepin sivuttaissiirtoa.
Omassani siis vain D ja pakkokolmonen.

Olenko saanut väärää tietoa :?:
pr
Viestit: 2
Liittynyt: 21.12.2010 9:50

Viesti Kirjoittaja pr »

Joo näinpä se onkin, ykkönenhän sieltä löyty kun annoin kenkää. D ja pakko 3 ja 2. Eka automaatti w124, muut ollu manuaaleja. Aika tiuha välitys, 100km/h kiekat pikkuisen pälle kolme tonnia niin aloin sen takia sitä yhtä pykälää kaipaamaan :roll: Kiitokset vaan kaikille!!! Ja Hauskaa Joulua!
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Jep, 88 tenavamese 2 litran pensakoneella lähtee tosiaan kakkosella liikkeelle jossei oikaise jalkaa kerralla kokonaan. Niinkuin aika monet muutkin mersut kuulema.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

650000tuttavuus kirjoitti:Kärsiikös ihan noin vaan vauhdissa pukkia eri vaihteita silmään :shock: .

Oletan, että vain samassa keppilinjassa olevia voi vaihtaa auton liikkuessa.
Ei siis kepin sivuttaissiirtoa.
Omassani siis vain D ja pakkokolmonen.
Kyllä kait niitä kärsii, kun ei sille R-vaihteelle heitä. Samalla laillahan se vaihtaa itsekin, tuolla kepillähän esitetään toiveita, mitä (maksimi)vaihdetta kuski haluaisi käyttää. Minullakaan ei ole kuin D pituussuunnassa samassa linjassa, neloselle pitää vetää jo sivulle. Tottakai järki päässä, ettei suuresta vauhdista nappaa liian pientä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”